Rolex Yacht-Master appreciation tråd

210FF69C-2509-48EF-B7D1-125BBDBA9F39.jpeg
 
Yachtmaster er flott. Noen som vet/tror den kommer med 3235 etter hvert?
Siden YM har samme verk som Submariner, vil vel dette "oppgraderes" når og hvis det kommer oppgradering på Sub? Jeg tror jo at det allerede kan skje på Basel 2019, men er som sagt ingen spåmann...:rolleyes: 3135 er uansett en dønn solid arbeidshest.
 
Yachtmaster er flott. Noen som vet/tror den kommer med 3235 etter hvert?

Vil tro at 3135 utfases på sikt, og at alle som har/har hatt 3135 (YM, Sub, SD og DJ) vil få 3235, når det skjer vil jo bare bli spekulasjoner. Noen mener at det kanskje er DJ sin tur til å få en liten oppgradering, men jeg krysser fingrene for at jeg får en sub med 3235 i løpet av sommeren. ;) Men for å prøve å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg personlig ikke YM vil få 3235 i år.
 
SD har også 3235 ;) Det er vel bare Sub date og YM som har 3135... Tror de får oppgradering samtidig (når enn det måtte skje)

Ja, har fått med meg at SD har fått 3235, derav "har/har hatt 3135", men var ikke klar over at DJ har fått det nye. Blir spennende å se hva de har å komme med i mars. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Hvordan er tilgjengeligheten på disse i stål?
Nydelige klokker, som virkelig har vokst på meg
 
Hvordan er tilgjengeligheten på disse i stål?
Nydelige klokker, som virkelig har vokst på meg
Stålmodellene med dark rhodium eller blå skive er såvidt jeg vet ikke akkurat hyllevare hos AD. Stål er jo en sannhet med modifikasjoner ettersom bezelen er i platina (950), derav prisen på over 100k. Når det er sagt er YM 40 mindre ettertraktet enn de mest populære sportsmodellene, så det kan tenkes at AD kan levere innen rimelig tid?
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Stålmodellene med dark rhodium eller blå skive er såvidt jeg vet ikke akkurat hyllevare hos AD. Stål er jo en sannhet med modifikasjoner ettersom bezelen er i platina (950), derav prisen på over 100k. Når det er sagt er YM 40 mindre ettertraktet enn de mest populære sportsmodellene, så det kan tenkes at AD kan levere innen rimelig tid?

Ok, ja jeg får kontakte AD å høre:)
Er utrolig snasen klokke, som jeg først har fått øynene opp for nå:) Nesten rart det ikke er flere poster i denne tråden, for det hadde den fortjent!

Regner med du er godt fornøyd med din?
Dette ser ut som en klokke som også blir utrolig sexy med gummireim i ymse farger!
 
Regner med du er godt fornøyd med din?
Dette ser ut som en klokke som også blir utrolig sexy med gummireim i ymse farger![/QUOTE]

Ja @allak Jeg er veldig godt fornøyd med min! :)Fantastisk sunburst skive som nytes best i dagslys. Kul detalj med blå eller rød sekundviser alt etter hvilke skive man velger. Kjører kun lenke, men det er klart den vil også kle gummireim - gjerne i frisk farge.

Jeg synes også det er kult at bezel er av platina, men det ser ut som stål. Diskret luksus :cool: Det var faktisk et poeng for meg da jeg kjøpte min. Ellers minner den om Sub, men kassen og lugsene er smalere - og selvsagt mye polerte deler og bidirectional bezel. YM fikk også oppdatert til 3235-urverk nå etter Basel. Da er det vel bare Sub igjen med 3135?

Mye handler om smak og behag. Jeg tror hovedgrunnen til at YM ikke er like populær som Sub/GMT handler om prisen. Retail ligger nå på 28-29k over Sub Date. Kommer selv til å gå til anskaffelse av Sub Date etter hvert, da denne gir et helt annet uttrykk med børstet lenke og keramisk bezel.

Ble et langt svar på et enkelt spørsmål ;)
Lykke til med videre sondering!
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Regner med du er godt fornøyd med din?
Dette ser ut som en klokke som også blir utrolig sexy med gummireim i ymse farger!

Ja @allak Jeg er veldig godt fornøyd med min! :)Fantastisk sunburst skive som nytes best i dagslys. Kul detalj med blå eller rød sekundviser alt etter hvilke skive man velger. Kjører kun lenke, men det er klart den vil også kle gummireim - gjerne i frisk farge.

Jeg synes også det er kult at bezel er av platina, men det ser ut som stål. Diskret luksus :cool: Det var faktisk et poeng for meg da jeg kjøpte min. Ellers minner den om Sub, men kassen og lugsene er smalere - og selvsagt mye polerte deler og bidirectional bezel. YM fikk også oppdatert til 3235-urverk nå etter Basel. Da er det vel bare Sub igjen med 3135?

Mye handler om smak og behag. Jeg tror hovedgrunnen til at YM ikke er like populær som Sub/GMT handler om prisen. Retail ligger nå på 28-29k over Sub Date. Kommer selv til å gå til anskaffelse av Sub Date etter hvert, da denne gir et helt annet uttrykk med børstet lenke og keramisk bezel.

Ble et langt svar på et enkelt spørsmål ;)
Lykke til med videre sondering![/QUOTE]



Takk for masse god informasjon, jeg liker lange svar på enkle spørsmål, i hvert fall når det er gjelder klokkerelatert;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg