Rolex Yacht-Master appreciation tråd

Vet det er fy, men gummi sko og gummi rem!:whistle::rolleyes::ROFLMAO:
4AC1F592-0F6C-4B51-B007-EDC82710E457.jpeg
 
Fikk nylig beskjed fra Bjerke om at de hadde fått beskjed fra Rolex om at Falcon's Eye ikke vil være mulig å levere til deres kunder. Noen som vet noe om årsaken til dette? Skal ikke modellen være tilgjengelig for kommersielt salg likevel? Ble flyttet over på venteliste for gult gull, så en OK erstatter for øvrig.
 
relativt store nyanseforskjeller på gullet mellom 116655 og 126655. Kommer ikke fryktelig godt frem på bildet, men 11xx har markant mer gulskjær i gullfargen
ABFAA9FB-98B8-44AE-8CF7-E4DDA09C1FF2.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR og KRJ
226658 eller 226659!? Jeg vurdere begge. Noen som vil dele noen tanker på disse? Pris, verdiutvikling etc.?
Vis vedlegg 361661
Dette er vel en smakssak. Begge er Rolex så de vil jo holde en viss verdi uansett. Neppe noe investeringsobjekt for de som er opptatt av sånt, men den i hvitt gull vil nok ligge marginalt høyere i pris brukt som nytt. Personlig er jeg glad i gult gull så jeg ville valgt den. Hvis du vil ha en gullklokke som kan forveksles med en sub på gummi ( og det er mange som ikke vil flashe gull ) så er jo valget den i hvitt.

Hva tenker du selv?
 
Dette er vel en smakssak. Begge er Rolex så de vil jo holde en viss verdi uansett. Neppe noe investeringsobjekt for de som er opptatt av sånt, men den i hvitt gull vil nok ligge marginalt høyere i pris brukt som nytt. Personlig er jeg glad i gult gull så jeg ville valgt den. Hvis du vil ha en gullklokke som kan forveksles med en sub på gummi ( og det er mange som ikke vil flashe gull ) så er jo valget den i hvitt.

Hva tenker du selv?
Jeg tenker at en klokke som ikke «flasher» så mye er mer min stil og gjør at jeg kan bruke den på reise litt mer. Men tenker også at 226659 er veldig smalt marked!?
 
Jeg tenker at en klokke som ikke «flasher» så mye er mer min stil og gjør at jeg kan bruke den på reise litt mer. Men tenker også at 226659 er veldig smalt marked!?
Ingen av disse modellene er vel av de mest hypede, men herremodeller til Rolex vil alltid ha et marked. Selv synes jeg de er superkule, men jeg synes 226659 blir litt for anonym og veldig lik sub. Også kommer jeg selvfølgelig ikke forbi min svakhet for gult gull som jeg synes det gir denne modellen det lille ekstra. Litt usikker på hvor smalt markedet er her til lands men de er ikke veldig ofte til salgs så vidt jeg har sett. Tror også disse skal være fullt mulig å få tak i hos AD i disse dager. Men det er bare en antagelse.
 
226658 eller 226659!? Jeg vurdere begge. Noen som vil dele noen tanker på disse? Pris, verdiutvikling etc.?
Vis vedlegg 361661

Heisann, vurderte akkurat begge og endte med 226659. Men for meg var det fordi jeg har gult gull JLC og en gult gull daytona OF på vei.

Tror ingen blir feil altså, hvittgull er super stealth og digg å bruke på jobben og der folk misliker «folk med gull-rolex», når det er sagt er 226658 den mest brukbare gult gull rolexen i deres lineup, da den er subtil med gummi og sort skive/bezel.

Hvis du tenker på verdi må du nok kjøpe noe annet. Taper 50 papp på å kjøpe denne hos AD. Og markedet er smalt som du sier da det er få som legger 150k ekstra på en «sub på gummi» (som også er det som gjør de litt ekstra kule - man får kjøpe de men få gjør det pga pris, slik luksus skal være)