Rolex Submariner Appreciation tråd

MK2
IMG_0725.jpeg
 
Nedtellingen er i gang for ny LV. Kona kunne aldri tilgi at jeg valgte LN i stedet for LV i 2015 (det var tider det). Da måtte det bare bli sånn.. :giggle:
IMG_8485.jpeg
 
Da det ble produsert bezel inserts for jubileeutgaven (16610LV) av Rolex Submariner mellom årene 2003 til 2010, var et begrenset antall inserts lysegrønne. Den mer vanlige mørkere racing green ble imidlertid brukt på de fleste av Submarinerne. Som med så mange variabler på Rolex-klokker, fikk denne spesielle lysegreønne inserten kallenavnet "Bertolli" (etter en olivenprodusent). Derfor omtales inserten av og til som "lime insert" eller "olive insert". Personlig er jeg ikke så opphengt i Rolex sine produksjonsvariasjoner - men jeg kan ikke nekte for at den lysegrønne inserten ser fantastisk ut om sommeren. Den på klokken avbildet her har bleknet enda mer og helt naturlig ettersom baksiden er mørkere. Den lysegrønne innsatsen gjør denne 16610LV til en fantastisk sommer-Sub. Eller i det minste gjør den det for meg.

p7070080-png.2345477


Slik så den ut i 2016 når jeg kjøpte den brukt for nesten 2500 dager siden:

164024_39647fcfd30bbf2ffa689207d3fd2a2e.jpeg
 
Redigert:
Hei, kjøpte en 2016 sub i helga. Den har ukjent service historikk så tenkte å ta service på den etter sommeren. Tenkte å ta den med til en urmakker for trykktest. Hvis den passerer test, ville dere da regnet det som trygt å bade med den ?
Har noen erfaring med polering hos ad av maxicase sub ? Blir det bra eller stå over ? De polerer den vel ikke ihjæl lenger som man har sett eksempler på eldre modeller ?

God sommer til klokkefolket !
 
Trykktest foretas årlig og passerer den 8-10ATM så kan du selvsagt bade med den uten bekymringer. Når det gjelder polering, så betyr personen som utfører poleringen alt. Noen kan. Andre ikke. Sjekk for referanser (tidligere poleringer de har liggende i verkstedet) hvis du ikke er sikker på vedkommendes fagkunnskap opp mot polering. Noen refinish-jobber krever spesielt utstyr og/eller spesielt håndlag. Sjekk.
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Hei, kjøpte en 2016 sub i helga. Den har ukjent service historikk så tenkte å ta service på den etter sommeren. Tenkte å ta den med til en urmakker for trykktest. Hvis den passerer test, ville dere da regnet det som trygt å bade med den ?
Har noen erfaring med polering hos ad av maxicase sub ? Blir det bra eller stå over ? De polerer den vel ikke ihjæl lenger som man har sett eksempler på eldre modeller ?

God sommer til klokkefolket !
Vil du holde oss oppdatert på prosessen ved eventuell polering?