I en verden med et lass av fjonge ur og blingy markedsføring med kjendiser og events og champagne, synes jeg Rolex sine sportsur i stål er sånn noenlunde nedpå. Synes ikke Sub er kjedelig; den er bare ikke så forbaska bling som så mye annet - i ørten såkalte limited editions, etc.
For noen er det AP, noen Panerai, noen RM.. For meg er det klokken over alle klokker, og hvis det viser seg at den kan overleve generasjoner syntes jeg investeringen er god uansett..
Satt og flippa gjennom gamle IG-bilder, og må vel innrømme at Submariner som ikke lyser lenger i mørket kan være fine de også. Her på reim laget av @Olando en gang i tiden.
Tanken om dato kommer og går litt helt til jeg ser på denne. Den er jo sinnsykt lekker. Men ser jeg må gå til anskaffelse av en Explorer 2 igjen. Da har jeg 2 ur som klarer de meste. En stund.
Hmmmm. Er det slik å forstå at lumepipen på sekundviseren ikke ligger i en "skål", men svever/henger i en "ring". Skyggen kan tyde på det. (Ved nærmere ettersyn ser jeg at samme metode er brukt på de andre viserne også.)