Rolex Sea Dweller

Min første Rolex var en Sea-Dweller.
Det ble et par suppleringer etterpå, - både GMT Master II og Daytona. Disse forsvant imidlertid ut etterhvert.
Sea-Dweller har alltid overlevd og "stayed put" i samlingen. En Red Sub kom senere inn, men det er en annen historie.

At Sea-Dweller på et par visuelle områder skiller seg fra Submariner, var både grunnen til at jeg kjøpte den, - og har beholdt den. Jeg har nemlig stor sans for forskjellene, som jeg mener hever Sea-Dweller´en.
At etterfølgeren Deep Sea også skilte seg så tydelig ut fra "originalen", bidrar etter mitt skjønn til å gjøre denne Sea-Dweller til det store/lille hakket ekstra hyggelig å eie.

For meg representerer Sea-Dweller ett av Rolex´ høydepunkt.:cool:
Her er min F-modell (2004).

4762be60.jpg

Jeg liker svært godt SD :) Men, ikke DSSD. Den blir for svær og klumpete. Ligger ikke godt på armen.

Matte VS Glossy

En med matt skive og blank Bezel og en med blank skive og matt Bezel.
Digger begge

e3b657dd.jpg

ce78a644.jpg

43a83af6.jpg

Hadde det ikke vært for at jeg har peilet meg inn på en IWC som neste innkjøp skulle jeg gjerne kjøpt en eldre SD.

Jeg må si meg enig med at Deep Sea'en er helt rå... Håper det kommer en til en god pris på brukten til neste år sommer/høst for da er det ikke tvil om at jeg slår til :p

Hei.
Liker det jeg ser av Ds,men lurer på noen spørsmål - når kom Ds og er det en årgang som er mer attraktiv ? Ca priser på disse da?

Mvh
Timebandit som nærmer seg en Rolex.

Hei.
Liker det jeg ser av Ds,men lurer på noen spørsmål - når kom Ds og er det en årgang som er mer attraktiv ? Ca priser på disse da?

Mvh

Etter mye finlesing på nettet har jeg funnet ut følgende:
DSSD kom i 2008, på 2008 modellen er f'en i 12800 ft litt lenger enn på 2009 og utover. Det er også noe med en S'en i både Deepsea og Seadweller på urskiven. Jeg tror 2008 modellen med disse tingene kommer til å bli ettertraktet i et 10-50 års perspektiv:)
Når det gjelder de som synes den er stor og klumpete så respekterer jeg det, jeg synes det selv de første 2 dagene.. Men nå synes jeg bare den er så sinnsykt fet:)
Nå er jeg inhabil og lider av sterk kognitiv dissonans (tror det var det det het) så mitt råd må bli. Prøv den på armen i 2 dager før du tar beslutningen ihvertfall. Kan anbefales på det sterkeste:)
Vær forsiktig med billige M-serier, her er det en MEGET bra fake-serie ute og går. Dette kan du lese mer om på rolexforums i Watchout tråden...

Hei.

Mvh

Dette lurer jeg og på.. den jeg har sett som er kul har en hvit skrift på innsiden av glasset :) er det mange versjoner av deepsea?

Hei.

Mvh
Oi oi....det var Sea Dweller jeg mente....ikke Ds.
Beklager.

Mvh
Timebandit

Jeg har i tankene å bruke min nåværende 16610 som springbrett til en SD. Hørte en liten fugl synge om en enke som hadde en liggende i safen på 18. året. Så og si ikke brukt..... Kanskje den blir min en gang? Som en liten, men kanskje uhøflig sammenligning tar jeg min Tissot T-Touch Expert. Den er 43 mm. Etter hva jeg forstår så er Sea Dwelleren også det. Synes SUBen blir litt liten i forhold til dette.....egentlig......Skulle gjerne prøvd en SD for å fått feelingen.
Det som er så flott med SUB er at den går til alt. Dermed så blir min hodebry; Beholde den jeg har, eller oppgradere til 116610. Kanskje den rigger litt mere på armen? DSSDen blir nok for stor for meg uansett......ed sine 44. Så kikker jeg i boxen og tenker at Tissoten er veeeeel stor..... Tenker også at jeg nå bør være fornøyd. Kona og jeg har hver sin Rolex. Burde ikke det være godt nok?

Jeg har vært ute en regnværsdag folkens og jeg må si: I tillegg til å unne seg den luxusen det er å ha en Rolex på armen så kan vi her kose oss med å lure på og vurdere bytte til den ene eller andre av dette flotte klokkemerket.
Ikke det at jeg driter penger, men tanken ligger og lurer og jeg titter etter på sonen og ellers.
Livet er fantastisk når en kan unne seg å kose med slike "problemestillinger"
Ta det til dere (om dere vil) og nyt livet.

Ha en flott helg alle på sonen, jeg har etterhvert blitt en ivrig bruker og er imponert over know how og ikke minst måten en tar i mot og behandler nye og gamle medlemmer på. Gentlemen hele gjengen.

For de som evt er på jakt etter en Seadweller eller en deepsea må jo tiden være den rette akkurat nå. Jeg kan ikke huske å ha sett så mange til salgs på samme tid som nå på finn.no. Der har jeg fulgt med på klokketilbudet siden de begynte å ha annonser der, fra tiden før klokker hadde egen rubrikk, dvs at klokker klær og smykker var under samme spalte.

Ikke til dags dato har det stått så mange Seadwellere til salgs som det gjør der nå..
Det må vel øke mulighetene for gode kjøp vil jeg tro?:D

Løp å kjøp:twisted:

Jeg har i tankene å bruke min nåværende 16610 som springbrett til en SD. Hørte en liten fugl synge om en enke som hadde en liggende i safen på 18. året. Så og si ikke brukt..... Kanskje den blir min en gang? Som en liten, men kanskje uhøflig sammenligning tar jeg min Tissot T-Touch Expert. Den er 43 mm. Etter hva jeg forstår så er Sea Dwelleren også det. Synes SUBen blir litt liten i forhold til dette.....egentlig......Skulle gjerne prøvd en SD for å fått feelingen.
Det som er så flott med SUB er at den går til alt. Dermed så blir min hodebry; Beholde den jeg har, eller oppgradere til 116610. Kanskje den rigger litt mere på armen? DSSDen blir nok for stor for meg uansett......ed sine 44. Så kikker jeg i boxen og tenker at Tissoten er veeeeel stor.....

Seadweller er vel kun 40 mm etter hva jeg har forstått? Den er vel som en SUB bare litt tykkere? Eller er jeg på viddene?
Seadweller Deepsea er ihvertfall 42,96mm eksakt rundt bezelringen (med mitt elektroniske skyvelær:)