Rolex Sea Dweller

Deepsea er ikke uglesett, men krever sin mann med "tømmerhuggerarmer" og omkrets min. 19cm, for at den skal se noenlunde proposjonert ut.

(Bildet under viser at det mange med overdreven selvtillit til størrelsen på sine armer...)
CIMG2453webdeepsea.jpg


SDDS er mer populær på kontintentet, men i Norge reflekterer bruktprisen et formidabelt prisras på denne modellen. Nypris i dag er ~60' og du er heldig om du får 35-40 igjen for den ;) Det ligger en på finn.no til 38' uten at den har blitt revet vekk.. .

En klokke for barske menn!!
gorillafight-thumb-440x332.jpg




Eller gå for sea-dwelleren som vist på bildet under: (på en 19cm hånd den også..)
guwrist.jpg
 
Det er individuelt.

Jeg har små håndledd, og har ingen problemer med å bære en Deepsea. Men prøv den før du kjøper!
 
Den stygge ulven må komme en gang.....

Og denne gangen er det meg...

Jeg solgte faktisk min sea dweller for en liten stund siden og kjøpte en Submariner 16610 istedenfor. Sea dwelleren er mindre, og mer klumpete og etter min mening er den ikke like komfortabel som den standardiserte suben. For min del er også forstørrelsesglasset nettopp mye av det jeg forbinder med Rolex klokkene. Jeg synes derfor denne har en "mangel"....

Men denne har visst fått en utrolig hype her på forumet som gjør at alle lovpriser den, at den er vintage, gjør jo også at alle skryter den til himmels, ikke det at jeg faktisk helt skjønner det :)

Men så har vi jo alle forskjellige smaker.
 
Har du noen gang vurdert å selge den seadwelleren din? Jeg vil i såfall være med i budrunden. Eller rettere sagt, jeg må være med:)

Ingen umiddelbare planer. Dette er min nr.3 og jrh angret og var dårlig i flere måneder etter at jeg solgte min første...

@Rkjersem; Du får holde deg til Yacht-Master din posh! :p
 
Den stygge ulven må komme en gang.....

Og denne gangen er det meg...

Jeg solgte faktisk min sea dweller for en liten stund siden og kjøpte en Submariner 16610 istedenfor. Sea dwelleren er mindre, og mer klumpete og etter min mening er den ikke like komfortabel som den standardiserte suben. For min del er også forstørrelsesglasset nettopp mye av det jeg forbinder med Rolex klokkene. Jeg synes derfor denne har en "mangel"....

Men denne har visst fått en utrolig hype her på forumet som gjør at alle lovpriser den, at den er vintage, gjør jo også at alle skryter den til himmels, ikke det at jeg faktisk helt skjønner det :)

Men så har vi jo alle forskjellige smaker.

+1
Stygge ulver kommer i flokk.;)
Jeg har ikke eid den selv, men har prøvd den mange ganger.
Skjønner deg godt og er helt enig med deg.
 
Den stygge ulven må komme en gang.....

Og denne gangen er det meg...

Jeg solgte faktisk min sea dweller for en liten stund siden og kjøpte en Submariner 16610 istedenfor. Sea dwelleren er mindre, og mer klumpete og etter min mening er den ikke like komfortabel som den standardiserte suben. For min del er også forstørrelsesglasset nettopp mye av det jeg forbinder med Rolex klokkene. Jeg synes derfor denne har en "mangel"....

Men denne har visst fått en utrolig hype her på forumet som gjør at alle lovpriser den, at den er vintage, gjør jo også at alle skryter den til himmels, ikke det at jeg faktisk helt skjønner det :)

Men så har vi jo alle forskjellige smaker.

+1 kunne ikke sagt det bedre selv :)
 
Stike ta gutter. Kan ikke se på dette uten å bli varm om hjerte nei! Men er deep sea'en "ugle sett"? Er ikke det ei voldsom klokke da?

Deep Sea IMHO det råeste du får fra Rolex. Den er mann blant menn. Pga høyden og tungden på den, fungerer den ikke så veldig bra som en hverdags klokke, for meg ihvertfall.. Denne røyk til fordel for en vanlig Sub, hadde lommeboken vært litt tykkere hadde den blitt i samlingen for alltid.
 
Min første Rolex var en Sea-Dweller.
Det ble et par suppleringer etterpå, - både GMT Master II og Daytona. Disse forsvant imidlertid ut etterhvert.
Sea-Dweller har alltid overlevd og "stayed put" i samlingen. En Red Sub kom senere inn, men det er en annen historie.

At Sea-Dweller på et par visuelle områder skiller seg fra Submariner, var både grunnen til at jeg kjøpte den, - og har beholdt den. Jeg har nemlig stor sans for forskjellene, som jeg mener hever Sea-Dweller´en.
At etterfølgeren Deep Sea også skilte seg så tydelig ut fra "originalen", bidrar etter mitt skjønn til å gjøre denne Sea-Dweller til det store/lille hakket ekstra hyggelig å eie.

For meg representerer Sea-Dweller ett av Rolex´ høydepunkt.:cool:
Her er min F-modell (2004).

4762be60.jpg
 
Jeg liker svært godt SD :) Men, ikke DSSD. Den blir for svær og klumpete. Ligger ikke godt på armen.
 
Matte VS Glossy

En med matt skive og blank Bezel og en med blank skive og matt Bezel.
Digger begge

e3b657dd.jpg

ce78a644.jpg

43a83af6.jpg
 
Hadde det ikke vært for at jeg har peilet meg inn på en IWC som neste innkjøp skulle jeg gjerne kjøpt en eldre SD.
 
Jeg må si meg enig med at Deep Sea'en er helt rå... Håper det kommer en til en god pris på brukten til neste år sommer/høst for da er det ikke tvil om at jeg slår til :p
 
Hei.
Liker det jeg ser av Ds,men lurer på noen spørsmål - når kom Ds og er det en årgang som er mer attraktiv ? Ca priser på disse da?

Mvh
Timebandit som nærmer seg en Rolex.
 
Hei.
Liker det jeg ser av Ds,men lurer på noen spørsmål - når kom Ds og er det en årgang som er mer attraktiv ? Ca priser på disse da?

Mvh
Timebandit som nærmer seg en Rolex.


Etter mye finlesing på nettet har jeg funnet ut følgende:
DSSD kom i 2008, på 2008 modellen er f'en i 12800 ft litt lenger enn på 2009 og utover. Det er også noe med en S'en i både Deepsea og Seadweller på urskiven. Jeg tror 2008 modellen med disse tingene kommer til å bli ettertraktet i et 10-50 års perspektiv:)
Når det gjelder de som synes den er stor og klumpete så respekterer jeg det, jeg synes det selv de første 2 dagene.. Men nå synes jeg bare den er så sinnsykt fet:)
Nå er jeg inhabil og lider av sterk kognitiv dissonans (tror det var det det het) så mitt råd må bli. Prøv den på armen i 2 dager før du tar beslutningen ihvertfall. Kan anbefales på det sterkeste:)
Vær forsiktig med billige M-serier, her er det en MEGET bra fake-serie ute og går. Dette kan du lese mer om på rolexforums i Watchout tråden...