Jeg vet ikke om du mener lavere finish når du sier "annen finish".Tudor har sine egne modeller (virker å være noe nedskalert fra Rolex), og de har en annen finish enn Rolex så langt jeg har erfart.
Men om du så gjør det, så er min oppfatning annerledes. Jeg har hvert gjennom noen modeller fra Rolex, og de er jevnt over veldig bra, men ikke nevneverdig bedre enn Tudor. (Snakker da om børsting, polering og skråskjæring på lugs.) Tudor har på, om ikke alle, så hvertfall på enkelte modeller dette, noe jeg synes gir en fin touch, og krever mer maskinering. Dette er jo selvsagt litt smak og behag, selvsagt.
Det jeg har opplevd på Rolex som jeg hittil ikke har sett på Tudor er usentrert bezel. En annen kul greie er at Tudor har en kraftigere motstand i bezelring når den skal resettes til kl 12. Dermed kan den resettes nøyaktig uten å bruke øynene. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, ei heller om det har noen relevant funksjon.
Sorry for delvis/helveis OT, men sånn kan det gå.
Og nei, jeg misliker ikke Rolex på noen måte, og det er nok ikke lenge til jeg ryker på en igjen. Men Tudor gir meg for tiden minst like mye som er Rolex, med unntak av cred. På godt og vondt