Synspunkter fra yrkesskadet mann
Syns det er for mye tekst og ikke minst str. og farge på DEEPSEA. Liker at de går litt ut av komfortsonen sin, men jeg syns ikke de treffer spikeren her. Den store grønne skriften som er satt i et heller lite tidløst typesnitt tipper jeg kommer til å gjøre den avleggs altfor tidlig. Skjønner ikke hvorfor de ikke har tenkt i mer klassiske baner, slik de har gjort på alle de andre modellene som de har sluppet de siste årene. Det er ikke å komme i fra; det er en grunn til at de aller fleste high end-merkene holder til historiske og etablerte typesnitt eller nye som er bygget på/inspirert av dem.
Når det er sagt støtter jeg 100% at designfokuset må være innovativt og utvikle seg, og ikke bare se tilbake på hva som er gjort tidligere i historien. Men jeg tror fortsatt jeg ville likt denne bedre om de hadde holdt seg til to ulike typesnitt (ikke fem!), tekst satt i hvitt/lys grå og noe redusert str. Da ville man fått ytterligere fokus på skiven, som jeg mener er en stor nok endring for modellen.
Tror ikke bildene rettferdiggjør fargen på skiva, tipper den nok er ganske rå når man får den på hånda.