Rolex Launch 4th of August

Det er jo verdt å merke seg at den originale DSSD har nøyaktig de samme linjene (men DEEPSEA er litt mindre grønn og litt mer diskret plassert) :)

Ellers er det interessant å se den brede debatten over denne "nye modellen". Blåskjær eller ikke er det jo fortsatt den samme gigantiske klokken, bare enda litt mer iøynefallende. Var man lunken til den originale klokken kunne Rolex gjort hva som helst av paint job med denne uten at det burde gjøre noen forskjell. Er man derimot fan av DSSD er man meget meningsberettiget også her :)
 
Synspunkter fra yrkesskadet mann

Syns det er for mye tekst og ikke minst str. og farge på DEEPSEA. Liker at de går litt ut av komfortsonen sin, men jeg syns ikke de treffer spikeren her. Den store grønne skriften som er satt i et heller lite tidløst typesnitt tipper jeg kommer til å gjøre den avleggs altfor tidlig. Skjønner ikke hvorfor de ikke har tenkt i mer klassiske baner, slik de har gjort på alle de andre modellene som de har sluppet de siste årene. Det er ikke å komme i fra; det er en grunn til at de aller fleste high end-merkene holder til historiske og etablerte typesnitt eller nye som er bygget på/inspirert av dem.

Når det er sagt støtter jeg 100% at designfokuset må være innovativt og utvikle seg, og ikke bare se tilbake på hva som er gjort tidligere i historien. Men jeg tror fortsatt jeg ville likt denne bedre om de hadde holdt seg til to ulike typesnitt (ikke fem!), tekst satt i hvitt/lys grå og noe redusert str. Da ville man fått ytterligere fokus på skiven, som jeg mener er en stor nok endring for modellen.

Tror ikke bildene rettferdiggjør fargen på skiva, tipper den nok er ganske rå når man får den på hånda.
 
Hadde likt denne mye bedre hvis hele skiven hadde et blåskjær i seg som vekslet mellom sort/blå avhengig av hvordan lyset treffer.
 
Trodde først skiven skulle være litt som på Electric Blue, og skifte fr sort til blå alt etter lyset, men nei... :)
 
Jeg liker klokken faktisk bedre enn originalen. Fargene gir et spennende spill og gir assosiasjoner til dypdykket den er tenkt til å hedre. Det er mange negative tilbakemeldinger på klokka, men jeg synes på et vis Rolex også går i seg selv og hedrer en av menneskehetens store begivenheter gjennom klokka.

Når originalen og denne står side om side så foretrekker jeg faktisk denne. Bare synd den ikke kom med mørkblå bezel... :rolleyes:
 
Hmm.....
Beholde min GMT BLNR, eller realisere denne for å gå for den nye Deepsea with a D-blue dial:confused:

Altså - jeg falt pladask!:cool:
Samme farge palett som BLNR og med størrelsen til en Panerai (44mm) - hva er det å ikke like:mrgreen:
 
Wristshot
image_zps6f6dec4f.jpg
 
Produseres denne i et begrenset opplag, eller skal den erstatte den vanlige Deepsea?
 
Produseres denne i et begrenset opplag, eller skal den erstatte den vanlige Deepsea?

Etter hva jeg har forstått, ingen av delene. Jeg tror denne kommer i tillegg til vanlig DSSD og er ikke SE/LE @Sponon
 
Redigert av en moderator: