Rolex-lanseringer Basel 2018, rykter og andre usannheter:

Ifølge Hodinkee passer ikke andre lenker på den.

Jubileelenken er i hvert fall "ny", se eksempelvis på claspen.

Rolex mener vel fortsatt at Jubilee ikke passer på BLNR, men det vet vi jo at den gjør med tilpassede endlinks.

Dersom Oyster ikke passer på 126710BLRO betyr det at kassen er annerledes enn den på den nye 126711CNHR, som jo har Oysterlenke i gull/stål. Det er vel lite trolig at kassene er forskjellige?

Det kan selvfølgelig tenkes at de lar 116710LN og BLNR leve videre uten ny kasse og urverk, men det virker jo også litt spesielt. Dersom disse modellene kommer med ny kasse og urverk vil de vel fortsatt ha Oysterlenke.......
 
Redigert:
For øvrig noen artige betraktninger i kommentarfeltet til GMT-artikkelen på Hodinkee :D

"That jubilee bracelet is like a moustache on the Mona Lisa".

"I am in two minds about this. I am neither over 50, Elton John nor a middle manager desperate for attention in the workplace and so I cannot conceive that I will ever buy a Rolex with a jubilee bracelet."
 
Har noen fått med seg at WG BLRO faktisk er mye billigere med blå skive enn med svart? Den ligger på rolex.com til "bare" 328000kr nå.
 
Jubileelenken er i hvert fall "ny", se eksempelvis på claspen.

Rolex mener vel fortsatt at Jubilee ikke passer på BLNR, men det vet vi jo at den gjør med tilpassede endlinks.

Dersom Oyster ikke passer på 126710BLRO betyr det at kassen er annerledes enn den på den nye 126711CNHR, som jo har Oysterlenke i gull/stål. Det er vel lite trolig at kassene er forskjellige?

Det kan selvfølgelig tenkes at de lar 116710LN og BLNR leve videre uten ny kasse og urverk, men det virker jo også litt spesielt. Dersom disse modellene kommer med ny kasse og urverk vil de vel fortsatt ha Oysterlenke.......

Kan være at "lug holes"ene er drillet på forskjellig plass. Daytona levert med skinnreim kan vel ikke settespå lenke pga det?
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Kan være at "lug holes"ene er drillet på forskjellig plass. Daytona levert med skinnreim kan vel ikke settespå lenke pga det?

Absolutt mulig!

De ulike Daytona'ene har vel forskjellig kasse om jeg ikke husker feil, avhengig av om de leveres på lenke eller reim. Hornene er i hvert fall veldig forskjellige på undersiden.....

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=76665

Edit; med bilder:

951a32e5af31bcc0b244833b36d7217d.jpg
rolex-daytona-caseback.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ørjan
Daytona i edelt metall har andre lugs, de som blir levert med skinnreim har også fast endlinks som er klemt imellom bezel og kasse.
 
I følge Rolex selv var det ikke mulig å feste Oyster på den nye pga. forskjellig plassering av hull til barettene..
 
Det går nok å sette på en oysterlenke, skal du se. Trikset er å benytte en lenke og bruke endeledd, som man tilpasser (bøyer). Så en skranglelenke til denne passer nok fysisk.
 
Postet dette i en annen Basel tråd.

Kom over denne på Facebook, er den allerede tilgjengelig eller er dette bare tull? Kan jo være et bilde fra Basel?

Syk pris iallfall.
 

Vedlegg

  • B31B2502-A11A-4DA3-AEC7-125C5296E25E.png
    B31B2502-A11A-4DA3-AEC7-125C5296E25E.png
    465,7 KB · Visninger: 0
Synes denne nye OPen var rimelig snasen, men den gjorde ingen stor entre da den havnet i skyggen av pepsien. Har vurdert en Explorer, men med denne i 39mm med sunburst skive og lume i alle timemarkørene lurer jeg på om jeg kanskje liker denne bedre? Kommer for ordens skyld også i hvit.
attachment.php
 
Synes denne nye OPen var rimelig snasen, men den gjorde ingen stor entre da den havnet i skyggen av pepsien. Har vurdert en Explorer, men med denne i 39mm med sunburst skive og lume i alle timemarkørene lurer jeg på om jeg kanskje liker denne bedre? Kommer for ordens skyld også i hvit.

Pen klokke. Har hatt denne både i grå og Exp 1. Om jeg måtte velge igjen hadde det helt klart blitt Exp 1 pga skiven og bedre clasp. MEN, hovedgrunnen til at jeg solgte OP'en var at skiven ble til tider litt uleselig (blass gråfarge + ingen AR) så mulig dette er bedre med den sorte. :)

rolex_OP_39.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Morrison og IPA