Rolex-lanseringer Basel 2018, rykter og andre usannheter:

Dear Rolex...
C6054A1E-290F-4AAA-8F35-6FB24F44F7A7.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Alinoe
Jeps, både denne og Police er dokumentert ute av produksjon fra og med Basel i år, bare se her (det fremgår tydelig at 31.februar er siste produksjonsdato for disse to GMT-modellene):
Vis vedlegg 79032
AD har bekreftet:D

Hehe :D Som så mye annet er det temmelig "far-fetched", men hadde sansen for forslaget om at tegningene kunne tolkes i retning av en Rolex Memomaster - det er ihvertfall kreativt ;)

• Liker
Reaksjoner: Genta
Explorer 1 med hvit skive hadde vært toppers! Elsker explorer, og er svak for sorte skiver, men har lovt meg selv at neste klokke ikke skal ha sort skive.

Den lovnaden er noe dritt egentlig siden jeg sikler på både explorer, pam372 og moonwatch....

• Liker
Reaksjoner: heimert
Litt hypotetisk: Dersom det kommer en ny sub/gmt med ny kasse og evt nytt urverk. Kommer det da til å bli et problem med tilgjengelighet på disse? Det er vel allerede ventetid på 116610/116710, og det spekuleres i om dette skyldes en planlagt ny modellserie.
Med Daytona og ‘single red’ Seadweller friskt i minne, har jeg en feeling på at det vil bli ventelister ved en eventuell lansering av en ny sub, og/eller gmt. Samtidig kan jeg ikke forstå at Rolex ikke skal kunne tilby sportsmodeller i stål til den gemene hop?

Dersom de kommer med nye modeller Sub/GMT kan jeg garantere deg at det vil bli voldsomme ventelister.. Og Rolex har absolutt ikke noe mål om at de skal levere nok stålmodeller til å tilfredsstille den «gemene hop», så det er bare å begynne å forstå ;)

Ikke sikkert jeg gjør, enda :p
Rolex produserer 1.2M klokker i året. Er kundemassen virkelig så stor, at dersom de opprettholder produksjonsmengde, vil likevel etterpørselen bli veldig mye større enn tilgjengeligheten. Eller er det DJ’s som står for ‘mengden’?