ROLEX GMT 2 ELLER ROLEX DAYTONA STÅL/GULL?

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Som overskriften sier sliter jeg med å bestemme meg. Er kort sagt snakk om en GMT 2, 2007 modell til 36000,- eller en Daytona stål/gull, 2000 modell til 46000,-!

Hva ville dere valgt?

Alle tips og råd tas imot med takk :D
 
Det dreier seg om den nye typen med Keramisk Bezel. Vanlig lenke og stål! :)

Glemte forøvring og si at GMT 2 er kjøpt i Norge med papirer, mens Daytona leveres uten papirer.

Tenker mest på tips angående pris ved evetuelt videresalg, popularitet, holdbarhet osv. Det er jo selvsagt at jeg liker begge to sitt utseendet :D
 
GMTIIc hele dagen foran enn twotone Daytona! Begge flotte klokker, men en sportsklokke skal være i stål synes jeg personlig.
 
rkjersem skrev:
Okey :D

Hva med tips angående de andre punktene utenom utseendet jeg lurte på :?: :D

GMTIIc hypen har lagt seg de siste tidene da den er blitt mer tilgjengelig på bruktmarkedet. De bler m.a.o ikke revet bort fra finn.no. At den er kjøpt hos norsk forhandler med papirer, er av nyere dato, samt prisen vil vel gjøre den litt mer lettsolgt enn Daytonaen. Men nå kommer vel den nye Submarineren i SS, så hvis du har planer om å selge om ett år kan det være den nye Submarineren tar hele oppmerksomheten.

Det hersker vel liten tvil om at det er SS Daytona som er mest ettertraktet. På den andre siden er prisen på Daytonaen "rimelig" og pen er den uten tvil, men dog fra 2000 som gjør den nesten et tiår gammel. Det er fordeler og bakdeler med begge disse klokkene.

Personlig preferanse hos deg bør veie tyngst synes jeg.
 
Hei igjen

SS Daytona, hva vil SS bety? Er det den med den nye kassetypen ?

Og hvem sa at klokkekjøp er lett ? :eek:
 
Jeg tenker egentlig mest på utseendet og eventuell verdi ved et videresalg. ¨

Og utseendet på begge klokkene synes jeg er meget vakkert.

Men er litt skeptisk til at Daytona er fra 2000, det begynner og bli litt gammelt, og den må nok ha seg en service også om ikke lenge. Og papirer er noe som folk etterspør og tar nesten som en forutsetning for å kjøpe nå for tiden. Og på en Daytona som er ekstremt dyr i utgangspunktet vil nok dette være ekstra aktuelt tenker jeg.

Men samtidig er det jo en "fetere" klokke i mine øyne, færre som har den, noe som jeg også synes er litt stilig. Hmmmmmm :? :?
 
Hehe, er du frekk eller ? :p

WTB er vel fast inventar fra meg på salgssidene, så det vil det alltid ligge der 8)

Men klarer ikke bestemme meg, har lagt fra meg Daytonaen, tror jeg, grunnet papirer og alder. Men har likevel lyst på en gull/stål klokke, tror jeg, er litt svak for de. Samtidig som jeg liker den nye massive urkassen til GMT 2.

Som jeg har sagt tidligere, dette er et luksusproblem, men de problemene er ikke noe lettere av den grunn :roll:
 
Å finne den ultimate klokken kan være en utfordring ja. Men det er jo litt gøy å være på jakt også? Hvis du er redd for verditap så er ikke twotone veien å gå. Har du sett GMTIIc live? Briljantwatches har en slik i twotone på finn.no, men den har du vel sett?
 
Helt enig med verditapet. Men har noe med godfølelsen også, og da kan man ikke bare tenke på et eventuelt verditap i fremtiden, det kjenner du helt sikkert til :D

Har sett den ja, synes den er en total miss fra Rolex. Har sett den hos Bjerke også og de tallene rundt som er i gullfarge passer ikke i det hele tatt med skiven etter min mening!

Skal ikke være lett, tankene surrer dagen lang. Men får håpe det dukker opp noe snart :D
 
Angående Twotone og verditap........
Fordelen med twotone er at det er første eier som gjør verditapet..............det er å kjøpe ny som er dyrt i forhold til verditap............når man kjøper brukt er det good value for the buck! 8)
 
Sven Bertil skrev:
Angående Twotone og verditap........
Fordelen med twotone er at det er første eier som gjør verditapet..............det er å kjøpe ny som er dyrt i forhold til verditap............når man kjøper brukt er det good value for the buck! 8)

Sant nok det! Litt snikreklame for daytonaen? :D