Rolex - et must?

Jeg var av samme oppfatning som deg. Rolex er for bruktbilselgere og eiendomsmeglere som ønsker å flashe velstand og personlig "smak".

Men, etter to år på sonen har jeg endret smak og synes nå at noen av Rolex' modeller er fine. Ta til eksempel Daytona med hvit skive, eller sort submariner uten datovisning. Til og med cyclopen, som ser ut som en vanndråpe på klokka, kan jeg nå se sjarmen ved... grøss:p

Hvis en ønsker en stilren, og ganske anonym beater som går presist kan en velge en Rolex.
Hvis en ikke bryr seg om navnet kan en kjøpe en Seiko til en brøkdel av prisen;)

Appropos stein i glasshus, selv ender jeg nok opp med en no-date når jeg har pengene.;)
 
Redigert:
....sort submariner uten datovisning. Til og med cyclopen, som ser ut som en vanndråpe på klokka, kan jeg nå se sjarmen ved... grøss:p

Appropos stein i glasshus, selv ender jeg nok opp med en no-date når jeg har pengene.;)

På høy tid med kverulantes årlig runde: det finnes Submariner og det finnes Submariner Date. Thats it, vi trenger ikke flere termer....
 
Ingen tvil om at Rolex har mye fint, både nytt og vintage. Selv har jeg hatt en syv-åtte Rlxer, men det siste halve året har jeg gått uten. Det går helt fint ;)


Fun fact: Rolex produserte ikke egne (in house)verk før cal 1500 på 1950-tallet. Andre manufakturer hadde mer enn hundre år med produksjon av egne verk på det tidspunktet. Så det er nok av andre flotte manufakturer å velge i :D
 
For å svare på trådtittelen!

Er Rolex et must? Nei, absolut ikke! Jeg mener man kan gå gjennom livet som fullverdig WIS uten noensinne å ha eid en Rolex.

Men det er jo utvilsomt flotte klokker!
 
Rolex, ikke et must!

Hei! Så den opprinnelig tråden og vet at den har vært død en stund, men vil likevel skrive ett innlegg i tilfelle noen flere enn meg snuser rundt i gamle tråder.

Etter min mening er Rolex ikke et must. Har flere Rolexer innad i familien og ingen tvil om at det er fine, tidløse klokker, men de vil aldri bli min favoritt. Det er ganske enkelt på bakgrunn av det imaget de har skaffet seg. Du startet med å si at Rolex er for de som har mye penger, men ikke peiling på klokker. Dette er jeg uenig i, disse menneskene kjøper etter min mening Patek Philippe. Rolex er for de som har lite eller greit med penger, og er ute etter å vise det. Disse menneskene kjøper Rolex fordi klokkene er lett gjennkjenlige, og når folk på gaten ser deg med en Rolex på armen antar de at du har penger, noe som er akkurat det mange av de som kjøper Rolex er ute etter. Velger du et annet merke, som for eksempel en av mine favoritter, nemlig IWC, vil det ikke ha den samme effekten. IWC er like fine klokker, men mindre gjenkjennlige for folk som ikke har peiling på klokker, og derfor vil nok jeg alltid velge IWC eller lignende merker fremfor Rolex.

Når det gjelder submarineren, som tydligvis er en stor favoritt blant leserne på siden her, synes jeg heller ikke denne er noe must. Jeg har aldri skjønt poenget med å kjøpe en dykkerklokke hvis ikke man er dykker. Et mye bedre alternativ er etter min mening GMT-Masteren. Dette er en klokke som er vel så fin, hvis ikke finere, enn suben. Denne har ekstra tidssone, noe jeg ser på som mye mer praktisk enn dykkerring (så lenge man som sagt ikke er dykker da selvfølgelig). Bestemmer du deg for å kjøpe en Rolex, velg noe annet enn suben, mer fantasiløst blir det ikke!
 
ZzzzzzZZZzzZZZzzz tror jeg de fleste vil si til den meningsytringen. Vi har hørt den så mange gange før hos ferske TSere...Jeg gir deg 6 mnd på sonen, så skjønner du magien selv ;)

Dog kan jeg til nød være enig i at en 16610 ikke akkurat gir meg ståpels :eek:
 
Enig mikke. Han har bare ikke kommer langt nok i sykdomsutviklingen. Selvfølgelig er Rolex et must....nuff said i denne tråden.
 
...innlegget lenger opp her skal jeg avstå å kommentere. Har hatt en periode hvor jeg var skeptisk til Rolex. I bunn og grunn så er dette gode klokker som det er vanskelig å unngå.

Men, trådstarter spør om det er et "must" med Rolex. Og det er det ikke.
Det er dog en svært trivelig holdeplass på den horologiske reisen som definitivt er verdt å sjekke nærmere. Til nå har jeg vært innom Datejust, Datejust II, Explorer, Submariner og Daytona. Frister fortsatt å ørøve GMT og ExpII:)

Hvis du angrer deg etter at du har kjøpt en Rolex så er jo dette det enkleste klokkemerket å selge videre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Selvfølgelig er Rolex et must! Bare unngå den harry Sub'en og gå for den ultimate GMT, så vil du leve lenge og lykkelig i landet!
Skal man ha en basisklokke så må det bare bli Rolex. Så kan man legge til en Omega og en undervurdert Breitling.
Alle de andre klokkene er det bare TS-folk som vet hva er for noe, så de er det nesten ikke verdt å ha.
 
SUB og GMT

Submarineren er vel like mye for dykkere som GMT masteren er for flyvere.
Så med mindre du er dykker eller flyver må du velge noe annet !
NOT !!!!!!
La smaken bestemme, diskusjonen om høy eller lav harryfaktor er utdebattert og latterlig.
er du harry så er du det uansett klokke/sub eller ikke, eller bil, klær, dialekt osv osv for den sakens skyld.:)
Skal du ikke velge en klokke du liker ? Ikke hvorvidt alle eller ingen (bare de på TS) har kjennskap til.
Det som er viktig (ialfall for meg og mange jeg kjenner) er hva blir du/hvilken person blir du med din favorittklokke på armen ? Skjønner ?
 
Redigert:
Selvfølgelig er Rolex et must! Bare unngå den harry Sub'en og gå for den ultimate GMT, så vil du leve lenge og lykkelig i landet!
Skal man ha en basisklokke så må det bare bli Rolex. Så kan man legge til en Omega og en undervurdert Breitling.
Alle de andre klokkene er det bare TS-folk som vet hva er for noe, så de er det nesten ikke verdt å ha.

Det er her vi er og blir uenige. For meg er det ikke noe poeng å kjøpe en klokke som andre skal vite hva er for noe. Jeg kjøper helst en anonym klokke som jeg selv synes er fin og som ingen andre vet hva er for noe, bortsett fra eventuelle klokke kjennere. Må si jeg morer meg litt når jeg står og ser på at en står og skryter av sin ny innkjøpte Rolex, mens jeg selv står med en Ulysse Nardin Ulysse 1 Limited Edition i platina på armen. Dette er etter min mening en mye finere, og for de som skulle bry seg om det også en mye dyrere klokke enn Rolexen, men du vil aldri seg meg stå og skryte av den på en fest, og ellers er det ingen andre som vet hva det er.
 
"Ulysse Nardin Ulysse 1 Limited Edition i platina på armen." Du skryter jo like mye av din UN her. Hva med og poste noen bilder av den fantastiske samlingen din av ukjedelige klokker:rolleyes:
 
Submarineren er vel like mye for dykkere som GMT masteren er for flyvere.
Så med mindre du er dykker eller flyver må du velge noe annet !
NOT !!!!!!
La smaken bestemme, diskusjonen om høy eller lav harryfaktor er utdebattert og latterlig.
er du harry så er du det uansett klokke/sub eller ikke, eller bil, klær, dialekt osv osv for den sakens skyld.:)
Skal du ikke velge en klokke du liker ? Ikke hvorvidt alle eller ingen (bare de på TS) har kjennskap til.
Det som er viktig (ialfall for meg og mange jeg kjenner) er hva blir du/hvilken person blir du med din favorittklokke på armen ? Skjønner ?

Ser absolutt poenget ditt, men er og blir litt uenig. Dykkerargumentet går bare på det at akkurat når det gjelder suben ville jeg nok heller kjøpt en GMT på grunn av at de ser like ut, tåler akkurat det samme, og GMT funskjonen har jeg faktisk bruker for når jeg reiser, selvom jeg ikke er flyver. Dykkerringen derimot kommer jeg nok aldri til å bruke, og ser dermed ikke helt poenget med den. Ellers er jeg forsovet enig i at man skal velge klokke utifra hvilken person man blir med klokken på armen, men for meg er hvilket inntrykk klokken sender til de rundt deg en del av hvilken person man blir. Men det er alltid lov å være uenig, men er nok en stund før jeg blir helt Rolex frelst. Og bare for å påpeke det har vi mange Rolexer i familien og flere har prøvd å overbevise meg, men de har desverre ikke fått det til de heller.
 
Må si jeg morer meg litt når jeg står og ser på at en står og skryter av sin ny innkjøpte Rolex, mens jeg selv står med en Ulysse Nardin Ulysse 1 Limited Edition i platina på armen.

Pics or it didn`t happen. Talk is cheap. :eek::cool:


Og; smaken er som baken. Det er sikkert en med Rolex som har ledd rått av deg mens du stod stolt og skrøt av din UN...som du akkurat gjorde ;)