Rolex Daytona-tråden

Første Rolex med krona opp, er dette normen på Daytona?
F7167BEE-8B89-48A4-BD08-2754C97D50B0.jpeg
 
Følte jeg måtte dele denne. Den er sakset ut fra et innlegg jeg kommenterte på i 2013. Dette er altså trådstarter sitt innlegg. Tiden har forandret seg?


"
Hei

Jeg har kommet frem til en avtale med en selger av en Rolex Daytona 16520 fra 2004 om et beløp på 45 blank.

Klokken er kjøpt ny i Trondheim i 2004 og er kjøpt av nåværende eier fra Briljant i 2010 hvor den da hadde fått en service. Alt av papirer bokser osv følger med og kjøp kan gjennomføres via bank og kjøpskontrakt kan skrives. Eier har imidlertid opplyst at den kan mulig trenge en shine hos urmaker. Men det skal ikke være skader eller annet skjemmende på den og glasset er perfekt. Jeg skal besiktige klokken i morgen og håper på noen kjøpsråd..............

Så lang føles det som et kupp for alle andre modeller jeg har sett fra denne perioden ligger rundt 55-60 lapper


På forhånd takk

Send gjerne PM om dere ønsker
"
 
Følte jeg måtte dele denne. Den er sakset ut fra et innlegg jeg kommenterte på i 2013. Dette er altså trådstarter sitt innlegg. Tiden har forandret seg?


"
Hei

Jeg har kommet frem til en avtale med en selger av en Rolex Daytona 16520 fra 2004 om et beløp på 45 blank.

Klokken er kjøpt ny i Trondheim i 2004 og er kjøpt av nåværende eier fra Briljant i 2010 hvor den da hadde fått en service. Alt av papirer bokser osv følger med og kjøp kan gjennomføres via bank og kjøpskontrakt kan skrives. Eier har imidlertid opplyst at den kan mulig trenge en shine hos urmaker. Men det skal ikke være skader eller annet skjemmende på den og glasset er perfekt. Jeg skal besiktige klokken i morgen og håper på noen kjøpsråd..............

Så lang føles det som et kupp for alle andre modeller jeg har sett fra denne perioden ligger rundt 55-60 lapper


På forhånd takk

Send gjerne PM om dere ønsker
"
Min første Daytona ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Huff da...

Ja er nok en del som dessverre enda tror at Daytona i stål er vanskelig å få tak i og/eller spesielt verdifull pga. det.
Ikke lenger tilfellet.. Noen pushere prøver så godt de kan å holde ryktet ved like, men sannheten er at dette ikke er klokker som er vanskelige å få tak i.

Det var jo en periode du kunne kjøpe en SS daytona og selge den med god profitt på utsiden av døren ;).



@Rød - Tenk at det faktisk var en tid man kunne si følgende: Ja er nok en del som dessverre enda tror at Daytona i stål er vanskelig å få tak i
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Rød