Rolex Daytona-tråden

85ACA44C-6FE7-4CD6-BA8A-170A7C15F204.jpeg
 
Blir vel gjerne keramisk bezel på den også snart, @Genta . Min føles ut som en magnet på lette bruksmerker nå i alle fall :)
 
Blir vel gjerne keramisk bezel på den også snart, @Genta . Min føles ut som en magnet på lette bruksmerker nå i alle fall :)

Tror dessverre det. Enig at den suger til seg hairlines og at den ikke kler de så veldig godt heller.

1. Syns designet uten kjeramisk bezel er sykt mye mer helhetlig og bedre!
2. De kjeramiske bezlene er for mørke ift metallfargen så kontrasten blir for stor. (116519/15 er unntaket pga sort/brun reim)
3. Kjeramisk bezel er også litt bredere, som jeg heller ikke liker.
4. Også kan de knuse, ref Barry sin Pepsi.

Derfor sverger jeg til metallbezler, til tross for hairlines:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Har autosøk på Finn.no, denne forsvant rimelig raskt! noen her som var heldig?
 

Vedlegg

  • 10AEAE64-923C-4E4C-BA78-C93AE8B944E1.png
    10AEAE64-923C-4E4C-BA78-C93AE8B944E1.png
    450 KB · Visninger: 0
Eh... heldig? Er dette virkelig en rimelig pris for en snart 10 år gammel klokke i stål? Personlig synes jeg det er helt absurd...

Er enig med deg at noen folk er litt vel modige på bruktmarkedet. Den her til 110k så ut som den hadde blitt blitt sandblåst, og kjøper måtte påkoste service (9500kr) rett etter kjøp. Ligger en 116500LN ute på Finn nå til 159k, løp og kjøp. Driver selv og ser etter 116520 hvit, men de jeg har sett i det siste har vært overpriset og i tillegg servicekrevende, så da må man legge 10k på salgspris, pluss at jeg ikke får brukt uret på noen måneder etter jeg har kjøpt det.

Misforstå meg rett, jeg vet at det å få NOS 116520 til listepris i (snart) 2018 er drømmeland, men om jeg skal bla opp 120 eller 125 laks for en Daytona, skal det være et fint brukt eksemplar som jeg ikke må sende bort i 2-3mnd for nesten 10 lapper når jeg kjøper den. For meg er store deler av gleden ved å kjøpe nytt ur det å bruke det helt til jeg blir drittlei med en gang jeg får det, for så å legge det i boksen noen uker :>
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone og Gin
Det er bra vi er forskjellige. Min smak foretrekker Daytona med keramisk bezel, og jeg synes 116500 er en fantastisk flott oppgradering fra de forrige Daytonaene.

Nå skal det sies at Gentas 116509 er utrolig flott!
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og Genta