Rolex Daytona-tråden

Noen som vet ref. nr på denne skjønnheten?
Screenshot_2016-04-04-19-31-30_zpstp1znipm.png

Takk for tips! Ser innmari flott ut! Gleder meg til å se den live, mulig jeg må kjøpe den og benytte den som vinterskive. En slags Smurfine:)

Til info: det er tre måter å skille stål og gull på, forskjeller i kasse og lenke:
(1) tachymetermarkørene er anderledes, tydeligere på gull og enklere på stål,
(2) kasseformen er anderledes, sees godt fra siden, på hvitt gull kurver kassa mer, som yacht-master og
(3) lenka sitter litt utover lugsa, også som yacht-master

Takk for tips! Ser innmari flott ut! Gleder meg til å se den live, mulig jeg må kjøpe den og benytte den som vinterskive. En slags Smurfine:)

Til info: det er tre måter å skille stål og gull på, forskjeller i kasse og lenke:
(1) tachymetermarkørene er anderledes, tydeligere på gull og enklere på stål,
(2) kasseformen er anderledes, sees godt fra siden, på hvitt gull kurver kassa mer, som yacht-master og
(3) lenka sitter litt utover lugsa, også som yacht-master

Klippet fra den andre Daytona-tråden

Kasseformnerding fra elendig fotograf :)

140 gr vs. 220 gr:

Redigert:
Stemmer nok dessverre ikke (dessverre fordi det er så mange flotte skiver å velge mellom som faktisk passer i SS versjonen). De færreste ADer, om noen, bytter skiver som ikke er ment for den modellen. Dvs for SS så bytter de kun mellom svart og hvit. WG/YG/RG bytter kun mellom skiver som er ment for de modellene. Ingen ADer setter inn feks en WG skive i en SS modell. Men, i dette tilfellet så ble det utført av autorisert Rolex forhandler mot at det ble kjøpt et par nye Rolexer i samme slengen, og man gråt seg til det, så vidt jeg vet. Du får ikke engang kjøpt skiver som er ment til klokker i edelt metall dersom du ikke eier en slik klokke.

Apropos: Noen som vet om det er mulig å kjøpe Oysterflex-reima uten å ha kjøpt YM i gull først? Noen som vet hva den koster? Vil den passe til Daytona? @uret ?