Rolex Daytona-tråden

Shit pommfritt!

For dere som kjenner til mine innlegg er det ingen hemmelighet at jeg syns Daytona er en fin klokke. Jeg uttrykte også stor glede over mitt korte eierskap til en PP5167 i høst. Såpass stor glede ga denne meg at jeg bestilte en hvit 5711 fra Bjerke med planlagt levering neste år. Greit nok.

Det som ikke er greit nok og utløser et desperat shit pommfritt (les: rop om hjelp) er at jeg har falt pladask for min 116509! Jeg kan faktisk ikke forstå at denne skal ut til fordel for en skarve Patek.

PP er fantastisk, men det er jaggu Daytona au!

What to do? Beholde Daytona og være dødshappy? Eller selge denne å kjøpe 5711-n når den kommer?

PP 5711:
+ legendarisk design
+ dato
+ kun PP er PP
+ mitt navn i sertifikatet, kjøpt hos norsk AD (Bjerke)
- ikke like naturlig å bruke denne til "alt" (minus maling av hus og bygging av steingjerde)

Rolex 116509:
+ kanskje et enda viktigere ur i klokkehistorien enn 5711
+ chrono
+ Rolex Masterpiece, min sakker to sekunder på 5 dager!
+ utseendet
+ hvitt gull
- mangler dato (men lever greit med denne dysfunksjonaliteten)
- ikke en PP....

Kanskje litt lumpent å poste dette dilemmaet i Daytona-tråden, mulig innspillene blir anderledes i PP-tråden?

Kjør debatt og hjelp en stakkar i den ytterste nød:)
 
Tror jeg ville gått for en fersk 5711 her. Kjøp en ny Daytona i stainless med keramisk bezel i tillegg (om det er et option).
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Shit pommfritt!

For dere som kjenner til mine innlegg er det ingen hemmelighet at jeg syns Daytona er en fin klokke. Jeg uttrykte også stor glede over mitt korte eierskap til en PP5167 i høst. Såpass stor glede ga denne meg at jeg bestilte en hvit 5711 fra Bjerke med planlagt levering neste år. Greit nok.

Det som ikke er greit nok og utløser et desperat shit pommfritt (les: rop om hjelp) er at jeg har falt pladask for min 116509! Jeg kan faktisk ikke forstå at denne skal ut til fordel for en skarve Patek.

PP er fantastisk, men det er jaggu Daytona au!

What to do? Beholde Daytona og være dødshappy? Eller selge denne å kjøpe 5711-n når den kommer?

PP 5711:
+ legendarisk design
+ dato
+ kun PP er PP
+ mitt navn i sertifikatet, kjøpt hos norsk AD (Bjerke)
- ikke like naturlig å bruke denne til "alt" (minus maling av hus og bygging av steingjerde)

Rolex 116509:
+ kanskje et enda viktigere ur i klokkehistorien enn 5711
+ chrono
+ Rolex Masterpiece, min sakker to sekunder på 5 dager!
+ utseendet
+ hvitt gull
- mangler dato (men lever greit med denne dysfunksjonaliteten)
- ikke en PP....

Kanskje litt lumpent å poste dette dilemmaet i Daytona-tråden, mulig innspillene blir anderledes i PP-tråden?

Kjør debatt og hjelp en stakkar i den ytterste nød:)

Du har jo svaret selv:

"Beholde Daytona og være dødshappy"
 
Her @Genta er jeg 100% enig med det @MrMstone sa. Å finne en klokke som gjør en "dødshappy" virker som en vanskelig øvelse for mange, så da er det bare tull å hige etter noe nytt. PP5167 var i følge deg et kort bekjentskap - Ikke sikkert 5711-bekjentskapet varer særlig lenger. Dessuten: Hvitt gull trumfer stål.
 
Kjøp begge, behold begge. La forelskelsen til PP modnes litt og se hvilke(n) av klokkene som er mer enn en flørt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Kjøp begge, behold begge. La forelskelsen til PP modnes litt og se hvilke(n) av klokkene som er mer enn en flørt :)

Skulle gjerne kjøpt begge, eller PP og en stål-Daytona (@Sponon ), men det strekker ikke økonomien til uten salg av nyre, svigermor eller hus (klarer meg uten kanskje uten svigermor, men usikker på verdien). Dessuten forvirres jeg mer enn det gleder å ha flere fine klokker, "den andre" blir ikke brukt.

Tanken har jo alltid vært å bli dødshappy med 5711. Så ble jeg det med 116509. Føles litt som å ha hatt en langsiktig plan om å gifte seg med barndomskjæresten som kommer fra en styrtrik familie, sjarmerer alle og er udiskutabelt vakker - for så å tilfeldig møte frk fryd med PhD in Applied sex & relations med kveldsjobb som PT for fitnessutøver og er enda vakrere. Ikke et selvsagt valg. Blir jeg dødsdødshappy med 5711?
 
Noen ganger må man kanskje bare innse at sjansen for at gresset er så mye grønnere på andre siden ikke veier fullt opp for risikoen med å bytte. Fordelen er jo at du har godt tid til å bli enda mer fornøyd med gullklumpen :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Men tenk da;

Du går inn på Bjerke, kjøper Patek Philippe 5711, får med deg hele opplevelsen og får ditt navn i sertifikatet. Det skjer vel kun én gang for dødelige. Den dagen vil du huske resten av livet.

Men WG Daytona er jo noe eget det og. Nei vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. En fin situasjon indeed :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Du har jo fortsatt god tid på å bestemme deg, men jeg skjønner ikke hva som er så flott med 5711? Personlig synes jeg designet er kjedelig og appellerer ikke til meg. Kvalitet og historie er jo noe helt annet. Men hvem vet kanskje jeg synes den er knall fin når jeg blir 60år:). Behold Daytonaen du:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Alternativt lån pengene til 5711, lås bort 116509 og gi nøkkelen til kona.
Etter et par-tre uker ser du om du fortsatt er nyforelsket, eller savner eksen.
Daytona har øket i verdi på de månedene du har eid den og det har sikkert 5711 også på de to-tre ukene ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Preacher
@Genta, du har et luksusproblem;) Første og fremst, gratulerer.
Som de fleste WIS ville ha svart, kjøp den du virkelig liker og enjoy. La hjertet bestemme i klokkegalskapens verden.
Du skrev selv: "..jeg har falt pladask for min 116509!" Faller du like pladask for 5711?

For å gjøre det enda vanskeligere...
PP5711:
- No hacking
- Kler IKKE hairlines
- Three-hander er ganske enkelt horologisk sett.
+ Superb finishing
+ Gull PP rotor 22k
+ Det er det indre som teller
+ Ditt navn på PP

R.116509:
+ "Alt" utenpå er 18k GULL.
+ Kler hairlines
+ Beste chronograph ever made - ingen over.
- Det er det ytre som teller.
- Mindre "eksklusivt"

Summerer vi dine og mine +/-, blir det "even".
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg er glad jeg har en F.P.Journe og aldri kommer til å se meg tilbake.

Jeg ville beholdt Daytona. 5711 er en flott klokke, men kanskje litt kjedelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Genta
Hvis SS-c Dayto kan levere noe i nærheten av dette, så...holy smokes! :p

9710D534-EA17-48EF-B823-F7ADA89A7E34_zpsetiew4py.jpg