Rolex Daytona-tråden

Min 116520 fra november/2015 har "grønn" lume på viserne og "blå" lume på skiven.
Regner med at Rolex har brukt noen "eldre" visere på dette uret.
Vet ikke om jeg skal be Bjerke om å fikse dette, eller om dette kanskje er litt kult, hva synes sonen?
Vis vedlegg 4800
Jeg for min del hadde måttet fått det fikset. OCDen min er såpass fremskreden at jeg ikke hadde fått ro i sjela av to forskjellige lumefarger i en så ny klokke.

• Liker
Reaksjoner: Tek og Genta
Min 116520 fra november/2015 har "grønn" lume på viserne og "blå" lume på skiven.
Vet ikke om jeg skal be Bjerke om å fikse dette, eller om dette kanskje er litt kult, hva synes sonen?
Vis vedlegg 4800
Oj. the green/blue Daytona kan bli en innertier om noen år. Trør du bytte? ;)
Seriøst - jeg hadde fått det byttet, uansett om du skal beholde eller selge.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Vis vedlegg 4800

Haha, om jeg hadde kjøpt denne av deg hadde jeg fått skikkelig noia. Jeg hadde vært litt i tvil om klokken var ekte og om du kanskje hadde gjort et forsøk på å lure meg=p

Haha, om jeg hadde kjøpt denne av deg hadde jeg fått skikkelig noia. Jeg hadde vært litt i tvil om klokken var ekte og om du kanskje hadde gjort et forsøk på å lure meg=p
Din er vel også kjøpt i 2015, "H" serie?
Har du sjøgrønn eller isblå lume på din? Ser også på RF at dette er et tema hos flere.

Vis vedlegg 4800

Henger dette sammen med at du byttet skive (hvis jeg husker riktig)? Kanskje det er forskjell på lumen fra svart og hvit skive

Henger dette sammen med at du byttet skive (hvis jeg husker riktig)? Kanskje det er forskjell på lumen fra svart og hvit skive

Det kan stemme om han har byttet tallskive. Han har da fått mest sannsynlig fått nyeste tallskive som har chromalight lume. Og han hadde eldre grønn lume. Har sett det før ved skivebytte.

Det kan stemme om han har byttet tallskive. Han har da fått mest sannsynlig fått nyeste tallskive som har chromalight lume. Og han hadde eldre grønn lume. Har sett det før ved skivebytte.
Skulle tro at et ur - selv med sort skive, levert av Bjerke i slutten av 2015 har den siste skive/visere. Ikke noe stress, stikker innom etter påske og får byttet viserne;)

Hvorfor byttes det visere ved skivebytte?
Interessant.., kanskje ikke? Kanskje sort skive har den grønne lumen? Eller skadet de viserene når de tok av disse og derfor satt på noen nye de hadde liggende?
Har sjekket uret under lupe og alt er 100%, men forskjellen i lumen så jeg først når jeg kjørte inn/ut av tunneler nå i påsken. Forskjellen er veldig liten og er på bildet blitt forsterket av meg med redigering.

Din er vel også kjøpt i 2015, "H" serie?
Har du sjøgrønn eller isblå lume på din? Ser også på RF at dette er et tema hos flere.

Hvordan ser jeg hvilken serie det er? Min klokke har isblå lume. Syns egentlig grønt ser bedre ut. Hadde det på den første Daytonaen min.

Jeg kjøpte en Daytona i stål med hvit skive i 2014 hos Jørgensen.

Ser pen ut på alle måter, men har jo vært brukt en 3-400 dager.

Komplett med alt tilbehør.

Hvor mye bør den være verdt nå?

Beklager hvis dette er feil tråd, mistet litt av interessen for klokker og har ikke fulgt med så grundig her inne.

Interessant.., kanskje ikke? Kanskje sort skive har den grønne lumen? Eller skadet de viserene når de tok av disse og derfor satt på noen nye de hadde liggende?
Har sjekket uret under lupe og alt er 100%, men forskjellen i lumen så jeg først når jeg kjørte inn/ut av tunneler nå i påsken. Forskjellen er veldig liten og er på bildet blitt forsterket av meg med redigering.

Slik så min nye 116520 ut med svart skive, kjøpt i feb 2016

image.jpeg