Rolex Daytona-tråden

IMG_4153.jpg
 
Vurderer å bevege med inn mot en Daytona. modellen i sikte er en 116528 med såkalt Paul Newman skive (sort med gull Sub-dials). Tenker ca mitt på 2000-tallet. Noe utover det vanlige man bør sjekke (service, papirer, polering, osv)? Prismessig ser jeg også disse varierer en del, fra under 200 til godt over. Jeg er ingen flipper, men en anskaffelse av en slik klokke medfører at et par klokker som jeg liker godt må gå i innbytte, så hadde vært ok å gi «riktig» pris.
Prisen på stål går jo primært opp, kan synes som det samme ikke helt gjelder på «nye» (sent 90-mid 2000)gull Rolex?
 
Gull har nok vært mer stabilt priset. Føler de fikk et «løft» for 3-4 år siden og blitt mer stabilt.
Flott klokke du søker - lekker kombo med den skiven:)

Og så trenger jeg en PM over de du vurderer ut :D
 
Hva er realistisk kjøpspris på en 116503 fra autorisert forhandler? Jeg tenker at det må være galskap å kjøpe den til listepris når man ser hva den er solgt for på finn den siste tiden. Dette er "nye" klokker rett fra "AD" og ligger rundt 125-140k. Listepris er 150900,-.

En annen ting, jeg skjønner ikke helt dette med rett fra "AD", prøver ikke folk klokker i denne prisklassen før de kjøper? Eller er det rett på Gardermoen for export og tilbake på finn?

IMG_0704.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Avio og Run AC
Noen her inne med en 16520 som har prøvd den på forskjellige lenker? Lurer blant annet på om 93150, 78790 og 62510 passer? :confused:
 
Kjapt spørsmål. Hva er rett pris på en 16523 uten lenke og sertifikat. Heads only altså. Service fra 2017. Setter pris på svar på denne.