Rolex brukt: prisforventning vs. kjøpervilje

Jo, ser vi på grafene til 124060 og 114060 isolert, så ligger lokale priser i Norge tydelig høyere enn internasjonalt gjennomsnitt. Forskjellen er at korreksjonen har slått raskere og tydeligere ut globalt, mens den her hjemme har vært seigere. Men igjen mulig jeg tar feil

Interessant diskusjon uansett, og helt fair med ulike perspektiver.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Fin oppsummering. Kjenner meg igjen.
Viktigst å få bort invistorene som har blitt med på en hype så vi entusiaster kan kose oss med nerding og handler.
Eneste aktivitet på ulike Facebook-fora er kjøp/salg, og spørsmål om handler (mva/forsikring/etc). Så å si ingen diskusjon om hvilket årstall 5513 fikk glossy dial, når fargen skifta på 126610LV eller om kallenavn er hype eller praktiskt.

Det sagt, opplever at markedet er tilstede, noen eksempler fra i høst: brukte mindre enn et døgn på å selge DJII uten mva for en uke siden, bruke ei drøy uke på å selge en Panerai (som aldri har vært lettsolgt) og solgte Tudor 18K uten annonsering (sær, men kul, klokke).

Seff har manglende MVA-dok negativ innvirkning på pris, men det er grenser for hvor mye norsksolgt eller mva-dok trekker opp.
Færre Rolex i markedet? Tja, ca 400 på finn. Men kanskje lav omløpshastighet, har ikke stats, men har det inntrykket, som deg.

Denne hører kanskje hjemme i hypen-over?-tråden, men denne er herlig;) Illustrerer godt at selgere tror de har skutt gullfuglen, i dagens marked gjelder det færre og færre modeller. Velkommen etter, to år for sent til festen:
Vis vedlegg 418812
Hahah fin den der! 😂

Hahah fin den der! 😂
Altfor mange eksempler på drømmepriser.
16600 som selges for 85’ legges ut til 125’. Finnes kanskje komplette (som inkl dykkertabell og -verktøy + B/P) som kan selges for 110-120’, men brorparten av dem på finn er i nedre del av skalaen.
Samme med Expl I. Og DJ. Og sikkert mange andre klokker også.
Gode objekter går alltid raskt til god pris. Samme som eiendom.
Resten må tilpasse pris. Så selges det raskt, ref mine eksempler.
Apropos mva, syns alltid det er morro med norske Rolexer. De bør være sveitsiske.

16600 som selges for 85’ legges ut til 125’. Finnes kanskje komplette (som inkl dykkertabell og -verktøy + B/P) som kan selges for 110-120’, men brorparten av dem på finn er i nedre del av skalaen.
Apropos mva, syns alltid det er morro med norske Rolexer. De bør være sveitsiske.

Helt enig i det du skriver. Min erfaring er den samme, de objektene jeg har solgt de siste årene har hatt liggetid på maks et par uker, men da har jeg også priset mer rasjonelt enn før 😅
Samtidig tror jeg vi alle har en tendens til å mene at vårt objekt er litt bedre enn snittet, selv om markedet ofte er nådeløst ærlig der.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Godt poeng dette med «eldre» kronemodeller. Er ikke spesielt aktiv på K/S lenger, men registrerer at det er de samme neo klokkene som går i omløp år etter år med stigende priser. Selve klokkene er som regel heller begredelige eksemplarer med klipp og lim pakke som er overprisede. De gode sitter samlerne på og blir kun solgt i lukkede grupper

• Liker
Reaksjoner: AndreasBt
… ble solgt på under to timer:
Markedet er der!

Markedet er der!
ja, men du hadde priset denne perfekt (gunstig)✌️

ja, men du hadde priset denne perfekt (gunstig)✌️
Tja, markedspris, ikke nødvendigvis gunstig.
Men for meg har ofte raske handler en verdi.
Solgte for samme jeg ga tidlig høst. Ingen forventning om å tjene på denne, men har vært et veldig hyggelig bekjentskap!
Kunne kanskje fått noen hundrelapper mer, men også risiko for å få en surnet annonse.
Noen hundrelapper er ikke verdt det.
DJIIn jeg solgte kunne jeg sikkert fått 5-10’ mer for med masse gnaging og mas om manglende mva. Solgte den også for noen tusenlapper mer enn jeg ga, så valgte lynrask handel. Tjener ikke penger på slik oppførsel, men får mye glede av ulike klokker:)

Markedet er der!
Her falt jeg av. Kaller du 11 dager for under 2 timer? Eller ble den faktisk solgt med en gang da du la den ut første gang?

Tja, markedspris, ikke nødvendigvis gunstig.
Men for meg har ofte raske handler en verdi.
Solgte for samme jeg ga tidlig høst. Ingen forventning om å tjene på denne, men har vært et veldig hyggelig bekjentskap!
Kunne kanskje fått noen hundrelapper mer, men også risiko for å få en surnet annonse.
Noen hundrelapper er ikke verdt det.
DJIIn jeg solgte kunne jeg sikkert fått 5-10’ mer for med masse gnaging og mas om manglende mva. Solgte den også for noen tusenlapper mer enn jeg ga, så valgte lynrask handel. Tjener ikke penger på slik oppførsel, men får mye glede av ulike klokker:)
høres nesten ut som min egen "strategi". det er sikkert én av grunnene til at jeg gjennom mange år har kunnet selge radig unna ting & tang på f eks finn; der legger jeg meg vesentlig under alle andre, for ønsker bli kvitt raskt. fortjenesten er av underordnet betydning.

Her falt jeg av. Kaller du 11 dager for under 2 timer? Eller ble den faktisk solgt med en gang da du la den ut første gang?
Første gang annonsen ble lagt ut var en ønskes byttet - så endret jeg til salg i dag, og bompa.
Men la ut på finn kl 18 og var solgt før 20, på finn.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
høres nesten ut som min egen "strategi". det er sikkert én av grunnene til at jeg gjennom mange år har kunnet selge radig unna ting & tang på f eks finn; der legger jeg meg vesentlig under alle andre, for ønsker bli kvitt raskt. fortjenesten er av underordnet betydning.
Ja, selger kidas sine klær i bøtter og spann på Tise. Kona har ikke solgt noe. Jeg vil heller ha 500,- for et par for små slalomstøvler enn å ikke få solgt dem for 700,-. Fint hvis andre kan bruke det. Fint å bli kvitt det. Ikke store verdien uansett. Null salg er enda mindre, omløpshastighet er det som gir penger inn.

Ja, selger kidas sine klær i bøtter og spann på Tise. Kona har ikke solgt noe. Jeg vil heller ha 500,- for et par for små slalomstøvler enn å ikke få solgt dem for 700,-. Fint hvis andre kan bruke det. Fint å bli kvitt det. Ikke store verdien uansett. Null salg er enda mindre, omløpshastighet er det som gir penger inn.
jøss - tise - er det for klær?
kan jeg selge høy kvalitet pingvindress der?

• Haha
Reaksjoner: Genta
jøss - tise - er det for klær?
kan jeg selge høy kvalitet pingvindress der?
Tise er et nødvendig onde:(
Fint. Da har du papirene i orden.
Seff, som nyutdanna jobba jeg som Revisjonsmedarbeider 1 og etter hvert med opprykk til Revisjonsmedarbeider 2 i Deloitte. Da solgte jeg tillit til finansiell informasjon. Med papirene i orden. Lærerikt. Fine kollegaer. Ulidelig kjedelig fag. Men ditto ryddig!

• Liker
Reaksjoner: AndreasBt og holmby