Rolex Air King

Den vil nok bli litt mer attraktiv for galinger som oss her inne da ja:) For den generelle mannen i gaten er det nok ikke så nøye;) Hva ligger den på i pris med Quartz?

9k. Altfor dyrt for en stålklokke med quartz-verk, fra en "ukjent" norsk produsent. Greit nok at det er en konseptklokke, men ikke spesiell nok.

2011-10-02_13-16-13_267.jpg

Her er et lite bilde av Air Kingen.
Bruvik Fjord koster 9k som sagt og det er sikkert dyrt for en stålklokke med quarts......
Men det er nå en gang det den koster.
For meg betyr det mye at klokkedesigneren har bosted i min hjemby, at slogunet er "Wear a piece of Norway", klokken inneholder en liten skvett med vann fra Langfoss i Åkrafjorden (kjører forbi den hver gang jeg skal til fjells;) og at jeg føler jeg kan identifisere meg med imaget klokken er ment å gi.
Synes konseptet er kult og håper Bruvik gjør det godt langt inn i fremtiden. Frisk satsing som fortjener at vi følger opp.
Blir sikkert kjekt å eie en av de første klokkene han designet hvis han en dag blir stor :)

Jeg er langt på vei enig med deg, Oyvindf :)

En klokke er uansett verdt det kundene er villige til å betale for den. Men, jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan sette et automatisk eta-verk i klokken i stedet. På den måten vil han gjøre den mer attraktiv, samt at den vil holde seg bedre i verdi (advarsel: personlig synsing) :)

Jeg liker designet på den veldig godt, og hadde nok kjøpt en, dersom den kom med automatisk urverk. Men, så har ikke jeg noen personlig tilknytning til Haugesund, selv om jeg tilbrakte mye tid der i tenårene...

Rolex 16610

Har nå tenkt meg om ang kjøp av Bruvik Fjord.
Sparer lappene der og legger dem i en brukt 16610 heller.
Kjøpes hos Lervik Ur i Haugesund.
Lurer på å bytte inn Air Kingen, men syter litt med det etter gode ord fra dere her inne. Håper på å få lure kona til å gå med den.
"Vi lever bare en gang" som jeg sier..... :)

Mye har skjedd siden det siste innlegget :)

Jeg kjøpte 16610 og byttet til 116710 etter +- et halvt år.
Bestilte et nytt ur som jeg venter rundt årsskiftet. Dette er for øvrig i en helt annen prisklasse og blir min hverdagsbeater.

Ellers så kjøpte jeg watchwinder på ebay som kom på døren her forleden. Ikke noe fancy greie, men foreløpig virker den helt OK.
Plass til to klokker, du må endre dreieretningen selv og den går i en time og står i tre. So far so good.

En kan godt si at jeg har lært noen "unoter" her på sonen :)

PS: Kona har overtatt Air Kingen og synes det er stas ;)

Redigert: