Rolex 2021: Spekulasjoner

Ville tro du passet best til 36mm på denne? Jeg syns den sitter mye bedre i 36mm.
Liker 39mm godt på håndleddet. Passe stor/matcho på meg. Mindre blir litt mer vintage stil, som jeg ikke er superglad i. (Misforstå meg rett, liker vintage klokker, men helst ikke alt for små - eller så bør det hvertfall være ekte vintage. Hadde glatt gått med en 1016). Har en 39mm som jeg tenkte selge og hadde som sagt håp om en helt ny etter hvert, men da får jeg bare beholde den jeg har, og finne noe annet å selge. Og med litt flaks dukker det kanskje opp en i 36mm etter hvert. Den passer sikkert fint den og. Særlig på samboers lanke.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Vil på forhånd oppfordre enhver som ønsker å bestille ny Explorer om å utheve, understreke og gule ut at det er STÅL-versjonen som ønskes..

(Eller la være - større sjanse for at jeg da får tak i en, mens dere må kjøpe inn hawaii-skjorter og store hvite joggesko for å matche Gullutforskeren deres)
 
  • Liker
Reaksjoner: kh93 og Bond
Da har jeg omsider fått sett litt på dagens lanseringer fra Rolex:
Explorer II har blitt perfeksjonert i mine øyne med nytt verk, samme størrelse og ørlite slankere lugs = (y):D
Explorer nå kun i 36 mm = (n) Blir for liten, men vil sikkert appellere til flere kvinner?
Explorer i TT = :sick:
Nye skiver til DJ = :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Yucca-edition...
Nye lenker til GMT og Sky-dweller = Jo jo, greit det. Men likevel :sleep:
 
Registerer unison fordømmelse av explorer TT. Jeg har ingen hest i akkurat det racet. Lurer dog på hvordan de meningene vil eldes. Virker som om Rolex, med flere, i stadig større grad utvider TT sortimentet. Vil det bli mer dominerende og nærme seg popuæriteten til stålmodeller framover, og i såfall - hva vil det ha å si for TT explorer? Jeg tror det kan bli spennende å se
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Den nye two tone exploreren er noe av det grelleste jeg har sett. Lurer på hvilke resonnementer som ligger bak disse lanseringene. Virker jo helt bingo alt sammen.

Bare spekulasjoner fra min sine, men jeg forstår det slik at mange velger å kjøpe two tone når de ikke kan få tak i stål. Og siden two tone er dobbelt så dyr som stål og det tilfeldigvis ikke produseres nok :cautious:
 
Jeg trenger å se EXP TT irl. Tror nok det som ser ut som skifte til gult gull på index/visere vil være vanskeligere å svelge enn bezel. Lenken ryker av uansett. Skal bare se den blir en hit. Og/eller ryker fort ut av sortimentet og da er den jo uansett en hit gitt navnet på produsenten.

Denne må man nok gjerne fordøye litt og hva gull på stål angår så er det vel ikke første gang de to legeringene deler en Explorer skive
 
Reis til Asia, så skjønner du kanskje hvorfor den er lansert. En ting er hva vi synes er pent, en annen ting hva massene i andre verdensdeler faktisk kjøper. :)
Har aldri sett så mange two-tone modeller som i en Tudor-butikken på en flyplass i Asia - og gjerne i mindre størrelser til Asiatiske håndledd.
Her tror jeg du har helt rett. Rolex sikter seg også inn på andre markeder enn det vestlige entusiastmarkedet, og i enkelte befolkningstette områder slår slike TT-vederstyggeligheter godt an. Regner med at 36mm Explorer i stål ikke er en hit hos Dubai Douchebags og "influensere" (som jo liker store, flashy hockeypucks), og håper derfor den blir litt enklere å få tak i her i landet. Dette er vel den eneste Rolex-lanseringen etter 2016 jeg kunne vurdert å ha på lanken :)
 
Her tror jeg du har helt rett. Rolex sikter seg også inn på andre markeder enn det vestlige entusiastmarkedet, og i enkelte befolkningstette områder slår slike TT-vederstyggeligheter godt an. Regner med at 36mm Explorer i stål ikke er en hit hos Dubai Douchebags og "influensere" (som jo liker store, flashy hockeypucks), og håper derfor den blir litt enklere å få tak i her i landet. Dette er vel den eneste Rolex-lanseringen etter 2016 jeg kunne vurdert å ha på lanken :)

Problemet er at størrelsen har lite å si om du uansett skal flippe den. For det er fortsatt i kategorien stål sportsmodell. Som det vil bli begrenset tilgang på.. Og folk som vil ha storebror vil kanskje nå kjøpe lillebror.. Tipper derfor det blir nok av ventelister på denne også, men kanskje ikke like lange som på submariner - men hva er forskjellen for folk flest? Liten. Men man kan kanskje ha litt større sjans for å slippe gjennom nåløyet, så du har forhåpentligvis rett du og. :)
Det er ikke såå lenge siden både explorer 1 og 2 var tilgjengelige brukt til ca nypris, og mulig å få kjøpt nye, samtidig som submariner var 15-20k dyrere brukt og Bjerke hadde startet med søknad for å bli satt på venteliste for denne.. Tenkte selv på det den gangen, og stusset også på at Hulk ikke var dyrere enn sort sub brukt (med tanke på Kermit). Men det varte ikke lenge og snudde fort! :p
 
Blir interessant å se hva som blir ettermæle for 39 mm-utgaven. Explorer, OP og datejust er jo klokker som ser mye større ut enn de er, du skal ha ganske tjukke håndledd før 39 mm sitter like bra. Kanskje 39 mm blir stående som en oppblåst parentes, evt. en ettertraktet klassiker. Vi får se :) Men jeg ser nå ingen grunn overhodet til å gå for 114270 eller 14270 (med mindre du vil ha gammel lume på sistnevnte), det eneste som vil holde oppe prisen der er liten tilgjengelighet på den nye.
 
Men jeg ser nå ingen grunn overhodet til å gå for 114270 eller 14270 (med mindre du vil ha gammel lume på sistnevnte), det eneste som vil holde oppe prisen der er liten tilgjengelighet på den nye.

Tenkte litt på det selv! Har heldigvis ingen planer om å selge min 114270, men lurer jo litt på hvor mange tusen den falt i verdi over natta!
 
Den nye two tone exploreren er noe av det grelleste jeg har sett. Lurer på hvilke resonnementer som ligger bak disse lanseringene. Virker jo helt bingo alt sammen.

Ikke så verst, denne.
7F968334-9D02-4822-ADF0-CCFEB51C96BB.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver og johage
Det er en fin klokke hvis man glemmer at det står Explorer på skiva og ser bort fra historien og hva den egentlig var laget for. Men det er det vel bare litt sære entusiaster som oss som bryr seg om. Skjønner at Rolex gjør dette for å treffe andre markeder. Er vel bare puristen og romantikeren i meg som kunne ønsket at respekt for historie og funksjon var vektet litt tyngre. Man kan da bare kjøpe seg en datejust hvis man vil ha glitter og stas :)
 
Det er en fin klokke hvis man glemmer at det står Explorer på skiva og ser bort fra historien og hva den egentlig var laget for. Men det er det vel bare litt sære entusiaster som oss som bryr seg om. Skjønner at Rolex gjør dette for å treffe andre markeder. Er vel bare puristen og romantikeren i meg som kunne ønsket at respekt for historie og funksjon var vektet litt tyngre. Man kan da bare kjøpe seg en datejust hvis man vil ha glitter og stas :)
Hehe, skjønner hva du mener. Men det var kona som fikk opp bildet her i går kveld og likte den veldig godt: https://www.instagram.com/harrods/ (forøvrig tre andre fine bilder i posten)

Hun har null peil på historien :mrgreen:
 
Det er en fin klokke hvis man glemmer at det står Explorer på skiva og ser bort fra historien og hva den egentlig var laget for. Men det er det vel bare litt sære entusiaster som oss som bryr seg om. Skjønner at Rolex gjør dette for å treffe andre markeder. Er vel bare puristen og romantikeren i meg som kunne ønsket at respekt for historie og funksjon var vektet litt tyngre. Man kan da bare kjøpe seg en datejust hvis man vil ha glitter og stas :)


Dette er ikke første gang Explorer kommer i two-tone, så hvis man ser historisk på det er det allerede "presedens": Explorer 5501