Rolex 2021: Spekulasjoner

Det var kjedelig, men det er jo helt krise om 39mm Explorer har blitt borte fra sortimentet?!
Hadde tidligere et bittelite håp om å få kjøpe denne igjen en gang med mitt navn i sertfikat..
Tenker dette senker prisen på Exp 39 mm fremover. 36 mm med moderne urverk, lenke og lume har vel vært svært etterspurt.
 
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa og AEB
Tenker dette senker prisen på Exp 39 mm fremover. 36 mm med moderne urverk, lenke og lume har vel vært svært etterspurt.
Hvis historien har lært oss noe, er det at sportsmodeller i stål som går ut av produksjon ikke har en tendens til å falle i pris ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Take my money! F*en så rå denne klokken blir, når du får på en skikkelig lenke :love:

170989090_503613497304288_5211698741658346763_n.jpg
 
Jeg er vanligvis veldig glad i two-tone, men denne Exploreren blir jeg ikke klok på. Den minner meg om en «billig» klokke - uten at jeg husker hvilken. (Ikke at det trenger være negativt i utgangspunktet). Denne syntes jeg rett og slett var fullstendig skivebom.
 
  • Liker
Reaksjoner: Walker og eidehelg
Ikke nødvendigvis billig denne,men finnes i samme finish i Seiko 5 serien.Vis vedlegg 243565

Ikke utenkelig. Understreker at jeg gjerne liker «billige» klokker (om noen er å definere som «billige»), men hadde nok faktisk foretrukket en Seiko 5 fremfor den nye Exploreren. Særlig hvis oppdagelsesferd er formålet...
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Den nye two tone exploreren er noe av det grelleste jeg har sett. Lurer på hvilke resonnementer som ligger bak disse lanseringene. Virker jo helt bingo alt sammen.
Reis til Asia, så skjønner du kanskje hvorfor den er lansert. En ting er hva vi synes er pent, en annen ting hva massene i andre verdensdeler faktisk kjøper. :)
Har aldri sett så mange two-tone modeller som i en Tudor-butikken på en flyplass i Asia - og gjerne i mindre størrelser til Asiatiske håndledd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Bond
Savner root-beer på jubilee, både helgull og two-tone med gjort seg med det som alternativ og hadde fått meg lettere våryr.
 
Er det Mummitrollet jeg ser der inne i skogen :mrgreen:

Vis vedlegg 243550
Inni denne ligger denne (gjelder begge veier):
@chrbir : du får lete å se hva du finner:)

(syns de er kule begge to jeg - eneste jeg ikke forstår er Expl TT...)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og chrbir
Inni denne ligger denne (gjelder begge veier):
@chrbir : du får lete å se hva du finner:)
Moomin kom jo nettopp i TT, så jeg aner litt gjensidig inspirasjon her.
_20210407_160154.JPG


(syns de er kule begge to jeg - eneste jeg ikke forstår er Expl TT...)
Ikke mange som gjør det.
_20210407_155439.JPG

@rolexpassionreport
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det var kjedelig, men det er jo helt krise om 39mm Explorer har blitt borte fra sortimentet?!
Hadde tidligere et bittelite håp om å få kjøpe denne igjen en gang med mitt navn i sertfikat..
Ville tro du passet best til 36mm på denne? Jeg syns den sitter mye bedre i 36mm.
 
Palme-DJ var grisekult, den kunne jeg faktisk tenkt meg!

Ellers happy med at Exp2 ikke ble krympet, jeg har nemlig lyst på en 40mm Exp2 og da slipper jeg å velge mellom å forsøke venteliste-game for en splitter ny, eller kjøpe brukt.
Løser et i-landsproblem, gitt. Og i-landsproblem er som kjent også problem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Heftos