Rolex 16613 - 3135 verk - (en slags :) ) service (;))

Vakkert!

Å miste stener er noe av det mest frustrerende som finnes! Sammen med å knekke lyrefjæren/støtsikringen er det definitivt det som har gitt meg mest hodebry og irritasjon i min pågående læringsfase. Fant faktisk en sten i vasken på badet for ikke så alt for lenge siden. Hvordan i all verden den hadde kommet seg dit det må gudene vite..

Vakkert!

Å miste stener er noe av det mest frustrerende som finnes! Sammen med å knekke lyrefjæren/støtsikringen er det definitivt det som har gitt meg mest hodebry og irritasjon i min pågående læringsfase. Fant faktisk en sten i vasken på badet for ikke så alt for lenge siden. Hvordan i all verden den hadde kommet seg dit det må gudene vite..

Knekke lyrefjær er noe som skjer uansett erfaring... De blir sprø med tiden. Da er det greit med system hvor kun lyrefjær kan skiftes og ikke hele pakken. Har skiftet par ganger i løpet av læretiden min... Skal se at den steinen du fant festet seg i håret ditt...

Interessant, takk for at du deler. :)

Tenker alltid på svenskekongen når jeg ser denne blå-gule Submarinermodellen..

Utrolig kjekt og fascinerende dette her, stor takk for at du deler bilder og tekst! Skjønner godt at verkene til Rolex virkelig tåler en støyt, alt ser så robust og solid satt sammen ut - genialt! Og veldig pent :D

Dette var en herlig tråd! Litt artig at det skrives så mye om å miste stener. Har ingen erfaring med det, men mine falt ned i pungen for relativt mange år siden. Jeg må si jeg synes det er stor stas å finne dem igjen hver morgen, så "I know the feeling" @Greg ;)

Redigert av en moderator:
Dette var en herlig tråd! Litt artig at det skrives så mye om å miste stener. Har ingen erfaring med det, men mine falt ned i pungen for relativt mange år siden. Jeg må si jeg synes det er stor stas å finne dem igjen hver morgen, så "I know the feeling" @Greg ;)

Vel, det er sagt at den som leter skal finne @PerØ, men HVER morgen...:confused:

Redigert av en moderator:
Burde ha oppgradert to dager tilbake... Klokken er ferdig montert og testet i to døgn... Går ca 12 sekunder for raskt i døgnet helt jevnt - blir å regulere den. En helt ny utfordring - da Rolex bruker mikrostella på sine balanser og det er ved å skru på disse man regulerer - en ny opplevelse, forrige Rolex gikk perfekt med en gang.

Jeg er da helt klar................

Dette er utstyret.

Her er torsdagens bilder...

Når klokken går bra nok er det trykktesting og hadebra......... :) :) :)

Helt rått Greg. Vet hvem jeg skal prøve å overtale til å serve min gamle SD 16660 beater når den en gang i framtiden begynner å miste motivasjonen.
Tom