Reiseklokke

Det er jo litt viktig å "bonde" med klokka gjennom opplevelser også.
Når den en gang går i arv kan du skryte av at den var med på eventyr sånn og sånn...:)

Ta med deg Doxaen.
Det blir litt som å velge date; vil du ta med hun lekre baben du er redd alle de andre guttene vil glane etter, eller hun kvisete burugla du kan føle deg helt trygg på.
Valget blir lett spør du meg. :D

Ha ha.:D
Synes kanskje du var unødvendig krass mot burugle Seiko'en nå altså..;)

Nå har jeg nok mindre peiling på klokker enn de fleste andre her inne, men jeg har til gjengjeld reist litt. Hvis det i det hele tatt er en bekymring syns jeg du bare skal ta Seikoen og slippe alt som heter klokkebekymring på turen. Så kan du heller tenke på andre ting.

Absolutt et godt poeng. Jeg har vært inne på tankten, men funnet ut at hvis/når jeg bestemmer meg for å ta med Doxaen skal jeg ikke gå rundt å bekymre meg hele tiden :)

Ta med deg Doxaen.
Det blir litt som å velge date; vil du ta med hun lekre baben du er redd alle de andre guttene vil glane etter, eller hun kvisete burugla du kan føle deg helt trygg på.
Valget blir lett spør du meg. :D

Haha. Hvem har noe imot at andre ser en har en lekker babe på date? :D
Kan forresten bli mye stirring på en kvisete burugle ala Pondus på date og ;)

Det er jo litt viktig å "bonde" med klokka gjennom opplevelser også.
Når den en gang går i arv kan du skryte av at den var med på eventyr sånn og sånn...:)

Ha ha.:D
Synes kanskje du var unødvendig krass mot burugle Seiko'en nå altså..;)

Det har vært et av mine argumenter overfor meg selv også, det er kult me en klokke som har litt personlig historie!:D

Så lenge du har reiseforsikring er det bare å ta med seg Doxa'n:) Når det er sagt er det uansett utrolig liten sjanse for å bli frastjålet klokken de aller aller fleste steder!

Jeg har de siste 5-6 årene vært på backpacking i Asia, jeg for min del putter som regel kostbare klokker i bankboksen og børster støvet av en gammel citizen promaster. For min del blir det feil a vase rundt i slummen i Asia med en klokke på armen som muligens er verdt mer en hva folkene rundt meg har mulighet til å tjene i løpet av et helt liv....mao jeg ville gått for Seikoen

Har mange gode minner med promasteren, og flere skal det bli.....

Jeg har de siste 5-6 årene vært på backpacking i Asia, jeg for min del putter som regel kostbare klokker i bankboksen og børster støvet av en gammel citizen promaster. For min del blir det feil a vase rundt i slummen i Asia med en klokke på armen som muligens er verdt mer en hva folkene rundt meg har mulighet til å tjene i løpet av et helt liv....mao jeg ville gått for Seikoen

Har mange gode minner med promasteren, og flere skal det bli.....

Dette synes jeg er et godt poeng, hvis det vises at klokken er dyr. Doxaen ser for et utrent øye ut som den kunne kostet en hundrelapp. Jeg har ingen ambisjoner om å flashe min relative "rikdom".
Som du sier, å reise med klokker skaper minner, det er derfor jeg har mest lyst å ha med Doxaen :)

Har vært flere ganger i Sør Afrika, første gangen jeg skulle dit lurte jeg veldig på hva jeg skulle ha på armen.
Kom fram til at en ca. 3000 kroners Certina quarts var det beste valget, vanntett, nøyaktig og tåler mye juling.
Da hadde jeg en klokke som så grei ut, var driftssikker og nøyaktig, samt ikke krise om den skulle bli borte.
Hver klokke til sitt bruk og til og med et quartsur kan gjøre jobben, noen ganger bedre enn et mekanisk ur. (ref. f.eks. div. Seiko som henger seg opp etc.)
Trenger jo ikke klokke å bekymre seg over, blir nok fokus på helt andre ting.
Det har ihvertfall vært tilfelle for meg.

Dette synes jeg er et godt poeng, hvis det vises at klokken er dyr. Doxaen ser for et utrent øye ut som den kunne kostet en hundrelapp. Jeg har ingen ambisjoner om å flashe min relative "rikdom".
Som du sier, å reise med klokker skaper minner, det er derfor jeg har mest lyst å ha med Doxaen :)

+1:D

Vet ikke hva du har av reiseerfaring fra før, men som et generelt tips vil jeg advare deg mot at India definitvt er noe helt utenom det vanlige. Min første tur dit endte jeg opp som kidnappet i 7 timer første natta, og det var på tur med den "offisielle" taxien fra flyplassen. Folk følger etter deg på gata, og du våkner opp på tog med folk som stirrer deg rett i trynet på 5 cm. avstand. Skal du overleve greit må du nesten være kynisk, kjip og litt drittsekk med vilje. Er jo litt artig å tenke på at det er ca. 7 millioner turister som kommer til Norge hvert år, og til India kommer det ca. 1 million turister. Hadde man snudd det på hodet i forhold til befolkningstall, hadde det vært det samme som at det kun kom 4000 turister til Norge i året.. Ikke meningen å skremme deg, hehe, det er absolutt en opplevelse for livet når du kommer inn i det, men er ikke akkurat første plassen jeg ville dratt med lite reiseerfaring.. Men for alt jeg vet er du villeste globetrotteren :cool:

Vet ikke hva du har av reiseerfaring fra før, men som et generelt tips vil jeg advare deg mot at India definitvt er noe helt utenom det vanlige. Min første tur dit endte jeg opp som kidnappet i 7 timer første natta, og det var på tur med den "offisielle" taxien fra flyplassen. Folk følger etter deg på gata, og du våkner opp på tog med folk som stirrer deg rett i trynet på 5 cm. avstand. Skal du overleve greit må du nesten være kynisk, kjip og litt drittsekk med vilje. Er jo litt artig å tenke på at det er ca. 7 millioner turister som kommer til Norge hvert år, og til India kommer det ca. 1 million turister. Hadde man snudd det på hodet i forhold til befolkningstall, hadde det vært det samme som at det kun kom 4000 turister til Norge i året.. Ikke meningen å skremme deg, hehe, det er absolutt en opplevelse for livet når du kommer inn i det, men er ikke akkurat første plassen jeg ville dratt med lite reiseerfaring.. Men for alt jeg vet er du villeste globetrotteren :cool:

Takk for svar med førstehåndserfaring! Jeg er ikke så veldig bereist, men er forberedt på å gi slipp på både vanlig komfort og intimgrenser. En helt annen kultur blir veldig spennende :) Vet du om risikoen er stor for å bli bestjålet/ranet rundt om i India?

Takk for svar med førstehåndserfaring! Jeg er ikke så veldig bereist, men er forberedt på å gi slipp på både vanlig komfort og intimgrenser. En helt annen kultur blir veldig spennende :) Vet du om risikoen er stor for å bli bestjålet/ranet rundt om i India?

Jeg har intrykk av at risikoen er relativt liten, indere er så mangt og meget, men de vil heller lure deg med intrikate scammer for 500kr enn å drive med direkte lommetyveri og ran. I de tilfeller de skulle se en Rolex e.l. kan du være sikker på at de automatisk antar det er en fake du har plukka opp på nærmeste marked. Ha en spennende tur, plukk gjerne opp Lonley Planet India, der får du full oversikt over hva som er kult, og ikke minst hva du skal være på vakt for :)

Da var tiden kommet og jeg står på Gardermoen klar for å sjekke inn. Det ble Doxa på Isofrane som ble reiseklokken i denne omgang:)

b2e84505-a3c5-4e4f.jpg