Kapittel 1
Invitasjonen
Jeg setter veldig pris på "bloggerne" her inne som skriver fine interessante innlegg og reisebrev, som gir en del mer enn dagens bilder og snikk snakk rundt omkring. Gjerne et innblikk i noens opplevelser og erfaring som for andre kan være fjernt eller nært for flere her inne.
Tenker dermed at jeg burde gi det et forsøk ettersom jeg hadde selv ønsket å høre om det jeg nå skal til å fortelle. Er ikke spesielt god til å skriv å beklager i forkant av ymse skrivefeil, manglende ordforråd og dårlige formuleringer.
Jeg er en heldig eier av to nydelige Jaeger LeCoultre klokker, som er mitt favoritt klokkemerke. Jeg har ikke stor klokkesamling og er relativt ny i rollen som samler av ordentlige klokker. Hver gang jeg er i Oslo (bor i Stavanger) tar jeg alltids turen innom Bjerke - både for en hyggelig prat men også for å prøve og se på nydelige klokker. Bilder og videoer er ikke det samme som å virkelig få opplevd en kvalitetsklokke, synes nå jeg.

Et hovedstopp hos Bjerke er da alltids Jaeger LeCoultre "bordet" for å se, prøve og slå til en liten prat (og kanskje kjøpe en reim eller to). Her har jeg blitt etter hvert spurt om jeg en gang kunne tenkt meg å bli med på en tur til JLC hvis sjansen skulle by seg. Da fikk dem et soleklart JA. Dette var en stund siden.
Men, onsdag 16. Juli fikk jeg en positiv overraskelse i mailen. "Invitasjon til fabrikktur med JLC" står det i emnet.
"YESS" tenker jeg høylytt. Her spør dem om jeg kunne tenkt meg å bli med på en tur til Sveits for å besøke selveste JLC manufacture 15.-16. September. Selvsagt svarer jeg ja og sender over diverse fullnavn, passnr osv.
Her tenkte jeg bare "det får koste hva det enn koster". Fordi en fabrikktur er ikke bare til å dukke opp og få.
Men til min overraskelse er det helt dekket. Spoiler: trakk ikke kortet én eneste gang hele turen. Reise, kost og losji var dekket.
Det ble som å vente på julaften og så på denne opplevelsen som årets høydepunkt.
Forventingene var høye, men prøvd å tenke at jeg må også være realistisk.
Vi mottok Onsdag 3. sept, rundt 2 uker før avreise, detaljert agenda.
Se bilder under. Valgte å holde alt jeg poster mest mulig anonymt uten bilde av fjes, navn og kontaktinfo. Derav noe sensurering.