RedBar og Sotheby's

SantaMonica

Støttemedlem
Medlem
25. nov. 2014
Innlegg
2.098
Sted
Jessheim/Brooklyn
For tre år siden hadde jeg en tråd her om RedBar NYC sin forhåndsvisning på Sotheby's før en av deres klokkeauksjoner. I går var det omsider mulig å arrangere fysisk treff igjen, og med invitasjon i lomma møtte jeg opp for RedBar x Sotheby's - Watches and wine tasting på Upper East Side.

8fjhrOSbRve7JXHNAf1r0A.jpg


Denne gangen var det ikke kun klokker, men "litt av hvert" som inngikk i Luxury Week 2021. Full pakke kan sees her:

Det var generelt et ganske assortert utvalg av klokker, selv om jeg mener å huske at utvalget var bredere forrige gang jeg var her i 2019. Den største forskjellen var åpenbart utvalget av Rolex. Tilbud og etterspørsel er jo som kjent ikke et særnorsk fenomen, og det kan selvsagt spekuleres i om årets "Rolex-pakke" ikke er helt tilfeldig.
Starter med denne lille rekken:
rfzkzlWeQOGSnYMfzNE4pg.jpg

Må legge til at det var vanskelige forhold for å ta bilder pga. sterke lys i taket.

Mer Rolex:

fullsizeoutput_3c00.jpeg


Burde være Rolex for en hver smak.

SjnzzLfrQoe9nCJNYW+MHA.jpg


Utstillingen var en god blanding av bortimot nye (Rolex-)modeller til vintage av ulikt fabrikat. Her en god, gammel Zenith fra 1970 med startpris på USD 6000:

2784NPWvTva+u7g9k4Kzhg.jpg


Beklager nok en gang at bildene ble til dels svært dårlige, men måtte nesten ha med denne likevel: Rolex Daytona 6241 Paul Newman "John Player Special", som i og for seg ikke sier meg så mye, men konstaterte at prisestimatet uansett var utenfor min rekkevidde med startpris på USD 500.000.
bXKxFfmaS3GP%Cmt8WctEg.jpg


Det var Rolex hvor en man snudde seg.
e%OitkXJRVieppjHF%P+0g.jpg


Men heldigvis fantes det andre skatter også.
Ddgs9UEBQcmmQ3sI4DgJTg.jpg


USD 68.000 som fastpris på denne. Ikke behov for å legge inn bud. Løp og kjøp!
NgyWMXS5Suy1auq4rtBMBg.jpg


En halvsliten Submariner til i underkant av 100.000 norske kroner kunne man også ta med seg.
l7QV3Dx3R9a5aCfnM%8HPg.jpg


Patek Phillipe ready to go så lenge kortet har dekning på 107.500 USD.
V41d37qLRNGB7B+akyZzAw.jpg


Noen kule biler kunne også kjøpes, som f.eks en 1970 MB 280 SL "Pagoda" til USD 185.000.
83xjAAYlQDOSr9EFF+KYsQ.jpg


Eller om man skulle foretrekke en Porsche Carrera 1963-modell til USD 625.000.
CF933DDC-2F76-4022-9CD8-7FAD6003DF15.jpg


Men tilbake til klokker. En håndfull Omegaer hadde greid å presse seg inn i det Rolex-dominerte selskapet. Her i form av en 1975-Seamaster "Prototype Comex":
1RnU1U%NQJu4lMHZDoqUyQ.jpg


Den minte meg på å titte ned på håndleddet og min egen Omega. Selvsagt i godt selskap med champagne, som det overhodet ikke var noe mangel på under seansen :)
0flIhLrmRIaPD0XY659LFA.jpg


Greubel Forsey GMT tourbillion i hvitt gull:
A97kt+uXQ%WiQ1vPYOfDow.jpg


God, gammel Jaeger:

FkhBCE1eQom44FCm0zXAwQ.jpg


A. Lange & Söhne Tourbillion
med utropspris på USD 70.000.
TRUMU%sVSiSYE2+kLsEmHQ.jpg



Nok en samling med Rolex av ulikt slag. Kun en Patek skilte seg ut rundt dette bordet.
OyYvXwrrTBabi%XjFZPbvw.jpg


Kom over et annet eksemplar av Patek Philippe, men dette aner jeg ikke hva er for noe. Haha...her må noen bidra med facts :)
FNm5tIYKSwaML6WfvZxwxQ.jpg


Ble litt hummer og kanari i denne posten, men kun ment som ren underholdning. Får avslutte med en aldri så liten kuriositet, et par treningssko for dem som måtte ha 53.000 dollar å svi av.

XETP9FCwRlehY9zkplAfSA.jpg


Kort oppsummert en kul begivenhet, som kanskje viktigst av alt for mange av de fremmøtte, markerte et viktig skritt tilbake mot en normal hverdag. Snakket litt med sjef Redbar, Adam Craniotes, og ble fortalt at vanlige samlinger starter opp for fullt igjen på sensommer/tidlig høst. Jeg har ikke helt fått med meg om det er noe aktivitet i det norske RedBar-charteret? Virker som det er opprettet, men kan ikke se at det har stått noe om det her inne?
 
Litt info om PP-beistet:
 
Litt info om PP-beistet:
Aha, det var interessant og oppklarende. Takk så mye :)