Ralph Lauren og Lyle & Scott - Best utvalg i Oslo?

Medlem
16. mai 2011
Innlegg
77
Sted
Bærum
Er relativt ny i Oslo/Norge med klesshoping og har ikke sett så mye av Ralph Lauren eller Lyle & Scott.

Hvor finner jeg butikkene med best utvalg av disse merkene? Ta gjerne hensyn til service og pris også, men utvalget er det viktigste.

Kom gjerne også med tips for butikker i Sandvika (er der jeg bor), men jeg tror jeg har vært gjennom de fleste. Mark+Brandy på Storsenteret har god service, men utvalget på Ralph Lauren er noe snevert.


Som et bonusspørsmål: Hvor kjøper dere rund- og v-halsede hvite t-skjorter til å bruke under skjorter eller blazere? For meg er dette forbruksvare, så jeg skulle gjerne funnet et sted som solgte disse i "3-packs" etc slik som de fleste gjør med svarte sokker, men har ikke funnet dette enn så lenge. Er helst ikke noe jeg vil legge en formue på heller.

Takker på forhånd for svar

Christian
 
Ralph Lauren i Oslo? Best utvalg hos Ferner Jacobsen (sentrum), Gunnar Øye (Majorstuen) og Steen & Strøm (sentrum). Min go-to butikk er Steen & Strøm, som bl.a. har egen Ralph Lauren shop-in-shop.

Utvalget varierer mye med sesongen. S&S har en tendens til å hive minst halve kolleksjonen på utsalg hver sesong og har per i dag ikke så mye inne. Ferner har en ganske stor avdeling og er ofte knepne på salgsvarer (og for den saks skyld service), så mulig de har mye igjen.

Lurer på om jeg har sett Lyle & Scott hos Kiman i annen etasje på Paleet. Skabo rett over gangen er også verdt et besøk, og de har noe Polo hos Svean rundt hjørnet.

Jeg kjøper også T-skjorter hos Steen & Strøm. Stor tilbehørsavdeling i første etasje med skjorter, T-skjorter, undertøy, sokker etc. Liker faktisk bomullskvaliteten til Dovre....
 
Ferner Jacobsen er min go-to butikk når det kommer til klær i Oslo. Servicen er upåklagelig og de pleier å ha ganske godt utvalg av RL. Det skal sies at jeg ikke har handlet RL der det siste året, ettersom jeg har venner som bor i USA, hvor prisene er veldig mye snillere :) Har også god erfaring med Steen og Strøm, spesielt de siste ukene, takket være salg!

Lyle & Scott har jeg desverre ikke peiling på hvor man får kjøpt i Oslo.
M
 
Ferner Jacobsen, Gunnar Øye og S&S som de andre har nevnt her har et godt utvalgt. Tatler har også et lite utvalg av RL. Jeg vil si at Gunnar Øye helt klart er det beste stedet å handle. Jeg har alltid opplevd servicen hos Ferner Jacobsen som rett og slett elendig, og der er jeg ikke alene. De har til tider en utrolig arrogant og snobbete holdning ovenfor folk som det ikke lyser pengesterk førtiåring av. Komisk da butikklønnen deres neppe er særlig større enn hos en Narvesen ansatt. Gunnar Øye derimot er i en helt annen klasse når det gjelder service. Å handle på FJ er et lite sjansespill. Er du heldig får du god service, er du uheldig blir du rett og slett oversett. Hos Gunnar Øye derimot er du ihvertfall garantert god service uansett.

Lyle & Scott er jeg litt usikker på. Butikkene i overetasjen på Paleet har ihvertfall litt, men skal du handle i prissjiktet som L&S ligger på, så burde du heller velge noe annet. Kvaliteten og plagget er ikke verdt pengene. Overpriset logoflash.
 
Nå har jeg kun handlet i kjelleren på FJ, kan ikke si jeg har fått noe annet enn god service. Ikke et vondt ord om Øye heller.
 
Godt utvalg av begge merker på CC Vest (4men og Zant) og på Høyer på Skøyen.

God shopping :)