Radium Instruments

I skrivende stund finnes det ikke noe selskap som heter «Radium Instruments AS» i selskapsregisteret....

Jeg kan ikke forstå hvordan etableringen av et AS skal avhjelpe situasjonen i forhold til manglende leveringer av eksisterende bestillinger - foruten at et AS vil kunne gi mulighet for å unnslippe personlig, økonomisk ansvar for nye produkter.....

Får håpe dette raskt løser seg til det beste for alle parter.

Han har ikke fått org.nr enda.

...eller kanskje heller: pådra seg konkursen for å slippe ansvaret for alle tidligere bestillinger...

gutta - på tide med en reality check - stå opp for dere selv.

Ja, Det er ikke umulig, men det tror jeg faktisk ikke. Vi får se hva som skjer fremover.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Han har ikke fått org.nr enda.

Det er jo rett og slett fordi det ikke finnes noe AS.....

Et AS kan i prinsippet etableres på dagen, enten med 30k i bankinnskudd eller tilsvarende egenkapital i form av et tingsinnskudd (klokkedeler, urverk, patent osv.)

Poenget mitt er kort og godt at etableringen av et AS på ingen måte hjelper deg eller andre som ikke har fått levert sine klokker. Jeg synes dette virker som om noen forsøker å kjøpe seg tid, igjen o_O
 
Huff.....Er bare tapere her. Husk på ‘trå varsomt plakaten’ hva gjelder det og ta vare på et menneske. Og husk på at all info er messet fra en side i saken. Ikke at balansen blir status que om/hvis ES speiler sin sak, men man vet aldri. Eller ......
 
Redigert:
Det er jo rett og slett fordi det ikke finnes noe AS.....

Et AS kan i prinsippet etableres på dagen, enten med 30k i bankinnskudd eller tilsvarende egenkapital i form av et tingsinnskudd (klokkedeler, urverk, patent osv.)

Poenget mitt er kort og godt at etableringen av et AS på ingen måte hjelper deg eller andre som ikke har fått levert sine klokker. Jeg synes dette virker som om noen forsøker å kjøpe seg tid, igjen o_O

Jeg vet hva et AS er.

Etter som jeg har skjønt, betalte han inn de 30' før helgen, så selskapet skal etter planen etableres førstkommende uke.

Å etablere et AS i seg selv hjelper ingen ting, nei.
 
Han trenger sikkert litt støtte om dagen, la oss heller gi ham det istedenfor det motsatte. Skal vel en god porsjon entusiasme til for å starte eget klokkemerke, er ikke dette en mann av våre hjerter? Han har visst gått på trynet til og med taklet det dårlig men likevel
 
Kom over denne tråden i går, lest alt nå. Leverte inn en klokke for full overhaling hos Erik cirka to uker siden, og den skal være ferdig snart. Dersom det viser seg jeg må vente uakseptabelt lenge over estimert tid, setter jeg krav og følger dem da. Mange av dere fremgår som tiltaksløse sutrehuer som insinuerer svindel fra Erik sin side. Jeg forsvarer ikke Erik i denne saken, men om det er slik enkelte har ventet et år på pengene sine fra forskudd, får dere gjøre krav på dem ved å gå til en tredjepart da, ikke sutre her som altfor konfliktskye nordmenn. Dessuten er det nevnt flere som faktisk har fått tilbake forskuddet sist, så om Erik var ute etter å svindle hadde han vel ikke betalt tilbake enkelte, men ikke resten? Nei, tenkte det.
Og møt opp i sjappen hans og front alvoret i saken dersom han ikke svarer på telefon, email
 
Facebook for 3 min siden.
"Nå skjer det noe!

Etter mange måneder, eller nærmere et år med dødtid, er vi tilbake folkens!

Radium har hittil vært et hobbyprosjekt, og vi fikk et skudd for baugen da vår leverandør av kasser i USA sluttet å respondere, og vi sto igjen uten kasser til klokkene, som var forhåndsbetalt.

Nå har vi mottatt en, for oss, stor ordre på mer enn femti klokker, og vi har fått iverksatt egen produksjon av kasser her i Oslo! Kassene blir vanntette.
Derfor er vi i ferd med å opprette Radium Instruments AS. Selskapet vil påta seg alt formelt ansvar for alle Radiums klokker, enten de er levert eller kun bestilt.
Har du forhåndsbetalt en klokke, og ønsker å få beløpet refundert, lover vi å gjøre det så snart vi har midler til det. Dette vil vi skriftlig bekrefte til hver og en av våre kunder.

Nå er det hektisk aktivitet med å få ut de nye leveransene. Mange skal ut før jul, og derfor håper vi å kunne levere noen av de som har ventet opp til tre år på sin Radium!

På bildet ser du tredje prototyp av Oslo-produserte kasser, med lokk bak, festet med fire skruer. Kassen skal mattes og elokseres sort for vår nye kunde, eller uten farge til eksisterende bestillinger.

Hilsen Erik Sutterud"
 
Vel, @MagnusPanerai kom meg i forkjøpet, men dette skjer nå. Jeg er uendelig glad for å kunne rette opp i dette rotet. Det blir mer venting, for disse nye, som nå redder hele Radium, skal leveres før jeg kan refundere de som ønsker det.
Legger ved de to bildene av prototypen som kom i går.

God kveld! Hilsen Erik
Radium170930-02.png
Radium170930-01.png
 
Usakelig kommentar? Erik likte min kommentar, så hvordan er jeg "tøff i kjeften" - hadde jeg vært det hadde vel ikke Erik likt kommentaren?
Er du kun ute etter bråk eller? Du klarer jo ikke lese/tolke det han skriver, enten med vilje, eller ikke. Jeg forstod det som at du ble beskrevet som en som står på kravene. Ikke negativt det. Les en gang til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
@MrMstone @Andreaskh Jeg er i butikken hver dag, og tar imot alle som kommer inn. Kjøpsloven, forbrukerrådet og forliksrådet finnes for å beskytte kunder mot svindel og annet. Sånn jeg oppfatter Andreaskh er at den som har noe usnakket med meg, vet i alle fall hvor jeg er, og kan handle deretter. Det er jeg enig, og nå tar vårt nye aksjeselskap over det formelle ansvaret, som ellers ville vært personlig overfor to blakke kamerater med et hobbyprosjekt.
 
Gratulerer, @Arcticboy!
Dette var en spennende løsning på leveranseproblemet!

Gør det selv! Nå blir det en ekte lokal og "kortreist" klokke!

Jeg håper du kan ta med noen på en GTG etterhvert!

Dette viser virkelig guts!

Gratulerer. Dette blir spennende!

8- D
 
Hvordan går det med Radium nå (6 mnd. etter)?

Synes Sabotør er tøffe, men redd for å bestille etter å ha kommet over denne tråden..
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Personlig synes jeg de nye kassene er helt krise mtp. synlige fresebaner. Synes kasse burde vært pusset glatt før overflatebehandling.
 
Fra Radium Instruments Norge sin Facebook:


Er Radium Instruments AS tvangsoppløst? Ja. Men - det er ikke oss!

Enkelte har notert seg at Radium Instruments AS (Org nr 819 737 312) er tvangsoppløst. Det er en stor glede å orientere om at det oppløste selskapet har ikke noe med Radium Instruments å gjøre.

AS'et ble uten samtykke etablert av urmaker Erik Sutterud, med ham selv som daglig leder og eneste styremedlem. Urmakeren hadde på denne tida en samarbeidsavtale med Radiums opphavsrettsmann og formgiver Thomas Malling om å lisensprodusere Radiumklokker, men etablering av et AS som utgir seg for å være merket, samt en uholdbar leverings- og servicesituasjon og fravær av lisensutbetalinger, førte i juni 2018 til at Malling med advokatbistand formelt sa opp samarbeidet.

Til tross for gjentatte løfter fra urmakeren om å endre navn på aksjeselskapet deretter, skjedde aldri dette. Sist gang dette ble tatt opp med ham, var mot slutten av 2019.

Vi har dessuten gått via Brønnøysundregisteret i forsøk på å få endret navnet. De beklaget at de ikke hadde mandat til å annulere firmanavn til tross for urmakerens signering av et formelt dokument av juni 2018 hvor han frasier seg enhver rett til å representere, produsere eller selge Radium Instruments Norge.

«Den opprinnelige samarbeidsavtalen med urmakeren ble inngått i en tid da denne nøt stor grad av tillit i det norske miljøet. Beklageligvis kom verken produksjon, kommunikasjon eller økonomi opp på forespeilet nivå, tvert imot vokste det fram en misnøye. På toppen av dette kom den underlige beslutning å etablere et AS i merkets navn med seg selv som eneste styremedlem uten å avklare dette med opphavsrettsinnehaver. Med denne nylige tvangsoppløsningen er den siste rest av koblinger til urmakeren endelig brutt, og sammen med Moss atpp AS er vi godt igang med å forløse Radiums store potensiale på en en ryddig måte.»
- Thomas Malling, opphavsrettsinnehaver og formgiver.

Gjennom sitt samarbeid med Sjur Stangebye Hansen aksjeselskap Moss Atpp, inngått sent i 2019, er Radium Instruments Norge mer robust enn noensinne, og produserer i skrivende stund et større parti armbåndsur som vi ser frem til å levere til personer på venteliste, og personer som i flere år er blitt lovet klokker urmakeren aldri leverte.

Radium kom nylig på sølvmedaljeplass på Klokkeriets uformelle avstemning over vel 50 "Underdog-klokkemerker" folk kunne tenke seg.

En underdog er en som aldri gir seg. Uansett motstand.

Link til tvangsnedleggelsen her: