Råd ifbm kjøp av El bil

ingen som er skremt at det som skjedde med diesel biler ? jeg tror en oppjustering av både års avgift samt mulig bomring betaling plikt kommer innen kort tid..
 
Nå sikret jo miljødepartementen elbil-fordelene fram til 2017 ihvertfall.

http://gronnbil.no/nyheter/klimaforliket-elbil-fordelene-sikret-til-2017-article262-239.html



Jeg vurderer en Tazzari Zero til kjøring mellom jobb og hjem.

3-tazzari-zero.jpg


En Speedster hadde jo også vært morsom, men jeg er litt bekymret for denne på vinteren. En slik liten El-bil er jo ikke akkurat kongen på vinteren i utgangspunktet, et ekstern varmeapperat er et must.

tazzari%20zero%20speedster%20electric%20city%20car%201.jpg
 
På hvilke annet område har man fem års garanti mot endrede avgifter og vilkår?

Hadde de noe annet valg en å gi en 5års garanti ? og er virkelig en garanti ifra Norske stat noe verdt når man ser litt tilbake ?
Vil det hjelpe som eks med en 5års garanti hvis du kjøper deg en el bil til 240000-300000 i 2013 ? Hvis det i 2017 blir innført bomring plikt, må betale på kommunal parkering samt en høy årsavgift ?

Skulle selv gjerne hatt kjøpt meg en el bil, men er for mye tvil i mine øyne til å bruke 200000 på en leaf som eks.
 
Hadde de noe annet valg en å gi en 5års garanti ? og er virkelig en garanti ifra Norske stat noe verdt når man ser litt tilbake ?
Vil det hjelpe som eks med en 5års garanti hvis du kjøper deg en el bil til 240000-300000 i 2013 ? Hvis det i 2017 blir innført bomring plikt, må betale på kommunal parkering samt en høy årsavgift ?

Skulle selv gjerne hatt kjøpt meg en el bil, men er for mye tvil i mine øyne til å bruke 200000 på en leaf som eks.

Poenget mitt var ikke mer enn det jeg sa. Forbrukere har fått et fem års garanti på uendrede vilkår. Det er mye mer forutsigbart enn det meste annet. Hvorvidt finansdeptet ble tvunget til å gjøre det sånn eller ikke er jo uvesentlig.

Når det gjelder å bruke 250.000 på en Leaf nå, og så plutselig måtte betale på lik linje med alle andre småbiler om fem år, så har du nok klart å spare opp tilsvarende det det vil koste å skifte batteripakka.


Personlig stemmer jeg fremdeles for MC, hvis hovedmålet er å unngå bompenger.
 
Poenget mitt var ikke mer enn det jeg sa. Forbrukere har fått et fem års garanti på uendrede vilkår. Det er mye mer forutsigbart enn det meste annet. Hvorvidt finansdeptet ble tvunget til å gjøre det sånn eller ikke er jo uvesentlig.

Når det gjelder å bruke 250.000 på en Leaf nå, og så plutselig måtte betale på lik linje med alle andre småbiler om fem år, så har du nok klart å spare opp tilsvarende det det vil koste å skifte batteripakka.


Personlig stemmer jeg fremdeles for MC, hvis hovedmålet er å unngå bompenger.

sant, er vel ganske greie vilkår.
stemmer som deg på mc, men har gitt det opp etter 2år med "sommer" som egentlig burde ha regn dekk en et steg ifra slicks som var på min ducati 848evo :/
 
SMART!

Hva med Smart Electric? Er rett rundt hjørnet:)
I tillegg til å inneha den tryggeste cockpiten i forhold til størrelse, kan du også parkere "på tvers". Det kan være fint, hvertfall hvis den skal brukes som bybil! På toppen av dette, gjør den 0-60 på 4.8, ikke gærnt det heller.
 
Hva med Smart Electric?

Opprinnelsen til Smart stammer som kjent fra en viss visjonær person ved navn Hayek på slutten av 80 tallet som atpåtil var påtenkt å være utstyrt med en hybrid motor. Det siste satte Daimler en stopp for desverre da de tok over prosjektet. Hvilket forsprang de kunne hatt.

"In the late 1980s, SMH (makers of the Swatch brand of watches) CEO Nicolas Hayek began developing an idea for a new car using the same type of manufacturing strategies and personalization features used to popularize Swatch watches. He believed that the automotive industry had ignored a sector of potential customers who wanted a small and stylish city car. This idea soon became known as the "Swatchmobile". Hayek's private company Hayek Engineering AG began designing the new car for SMH, with seating for two and a hybrid drivetrain."
qe8e8yjy.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_(automobile)
Sent from my iPad using Tapatalk HD