Råd ifbm kjøp av El bil

Medlem
30. okt. 2010
Vurderer å gå til innkjøp av elbil. Ikke den minste typen, men muligens miev, ion eller leaf. Noen erfaringer eller pro/cons? Takk for alle innspill!

Fiat 500 fåes også som elbil. Sjekk finn.no

Ellers kan det være lurt å ha en alternativ måte for oppvarming om vinteren. Spritbrenner eller liknende. Vet ikke om det er standard på det meste.

Som bil nr 2 går jeg utifra?

Av de tre du lister opp der hadde jeg definitivt gått for Leaf! Er større, og mer bil. Ion og iMiev er nok ikke dårlige biler, men tror nok Leaf er bedre!

Må bare understreke at jeg ikke har noe erfaring med elbiler, og at dette bare er min betraktninger

Hvis du ikke skal ha den som bil nummer 2++ så kan jeg anbefale Opel Ampera. Utrolig god bil å kjøre i hvertfall og slipper å være redd for å gå tom for strøm eller fryse på vintern :)

Det skal være bil numero duo. Må ikke være hybrid da fordelen med å glise i kollektivfeltet teller....

Det skal være bil numero duo. Må ikke være hybrid da fordelen med å glise i kollektivfeltet teller....

NEI NEI NEI!!:rolleyes:

Til dette har vi motorsykkel. Ingenting er mer irriterende enn el-biler som ligger akkurat på fartsgrensen i kollektivfeltet (fordi de ikke går fortere), til og med bussen hater dem. Se heller ikke bort i fra en avgiftsoverraskelse i 2013/14.

(spissformulert med glimt i øyet):D

Overtok en C-zero(miev/iOn) for en snau uke siden og har bare postivie erfaringer med den:D

Ja var det jeg trodde ser du, så da går man glipp av alle godene?

tja, man får jo en bil som er billig i bruk iom at den går på strøm og du kan lade gratis på elbilparkering. Som trådstarter er det mange som bruker elbilen som en bil nr to fram og tilbake til jobb. Man trenger da en bil til for lengre turer. Det slipper man med Ampera