Problemer med Posten EON

Strålende kundeservice fra posten’s side idag også :rolleyes:

Tok fri fra jobb for og være hjemme når pakken skulle komme så vi ikke gikk på samme smell som i går. Da klokken ble 12.00 var jeg litt lei og kontaktet posten igjen for og høre hvordan ståa var. Svaret var da at det ikke var planlagt noen levering av expresspakker i mitt område idag men hun skulle formidle mitt navn og telefonummer til budfirmaet og få de til og kontakte meg for evt og kunne avtale en pick-up på en lokasjon i nærheten.
Ikke hørt en lyd, ikke sett en budbil, ikke sett en postbil engang siden.
Konraktet posten igjen nå og fikk beskjed om at der var opprettet en sak på denne og at den skulle leveres idag. Men budfirmaet vet jeg sluttet kl.16 idag. Så resultatet ble da ingen klokke før mandag tidligst.
Typisk da jeg hadde sett frem til og «røyne» den litt i skisporet i helga :)
9E28041F-4052-4864-BEFD-60AB0F247473.jpeg
 
  • Wow
  • Sint
Reaksjoner: johage og Hammerfjord
Har ikke brukt EON mer enn en håndfull ganger, men har alltid gått greit. Vanlige leveranser derimot blir konsekvent dårligere og dårligere. Har opplevd samme som deg, at det er ‘forsøkt leveranse’ på et klokkeslett som ikke stemmer med virkeligheten. Posten ankommer her mellom 11-13, men plutselig var det et forsøk kl. 8 om formiddagen. Har bodd her i nesten 10 år, og så tidlig har det aldri vært post.

Savner også de dagene når det var postkontorer med folk som kan sitt, kontra overarbeidet Rema-folk som vil gjerne slippe hele post-i-butikk faenskapet. Det var ordentlig trist når vi mistet postkontoret vårt, var da Posten begynte å gå nedover.

Kan se ut som Postens motsvar til konkurrentene som tar store deler av markedsandelen sin er å redusere kvaliteten på tjenestene. Jeg har lurt lenge på om dette er faktisk en taktikk for å prioritere B2B tjenester via Bring, og la Postnord og Helthjem sloss for B2C kunder. Har vært en lojal kunde i snart 20 år, men innser nå at jeg må vurdere å benytte konkurrentene. Når andre aktører leverer 6 dager i uka mens posten klarer kun et par dager i uka - og gidder ikke en gang levere pakken - så er det egentlig ingen grunn til å bli.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vermin
EON har vel garanti på levering dagen etter. Så da blir det gratis frakt. (Så lenge innleveringsfrist er overholdt og det ikke er vær og slikt som gjør det umulig).
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver