Problemer med Posten EON

Medlem
2. sep. 2021
Innlegg
644
Sted
SørVestLandet
Kjapt oppsummert:

Selger leverte inn klokke i går kl.17.04.
Jeg mottok sporingsnummer og prøvde og søke den opp i systemet uten hell i hele dag.
Selger var nede igjen på avsenderstedet i ettermiddag og ble beroliget at siden den var levert inn etter tidsfristen kl.16 dagen før ville den ikke bli hentet før kl.16 idag og ville da dukke opp i sporingsystemet.
Klokken er nå 22.00 og den er fortsatt ikke sporbar noe sted.

Har noen opplevd noe lignende med EON?
Jeg stoler fullt og helt på selger, han var like bekymret som meg.
 
Ja.
Ganske vanlig med litt forsinkelse i systemet der ja.
Tipper du kan se den i app'en i morgen tidlig.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Vermin
Kjapt oppsummert:

Selger leverte inn klokke i går kl.17.04.
Jeg mottok sporingsnummer og prøvde og søke den opp i systemet uten hell i hele dag.
Selger var nede igjen på avsenderstedet i ettermiddag og ble beroliget at siden den var levert inn etter tidsfristen kl.16 dagen før ville den ikke bli hentet før kl.16 idag og ville da dukke opp i sporingsystemet.
Klokken er nå 22.00 og den er fortsatt ikke sporbar noe sted.

Har noen opplevd noe lignende med EON?
Jeg stoler fullt og helt på selger, han var like bekymret som meg.

Jepp, det har jeg opplevd flere ganger. Sist gang det skjedde dukket sendingen opp i systemet neste morgen, slik @UJU beskriver. Antar at det var når sendingen ble hentet på det lokale postkontoret….
 
  • Elsker
Reaksjoner: Vermin
Dette unngåes enkelt ved og be den ansatte scanne pakken ved levering, samt kjøre ut en kvitto. Ikke bare lever inn og gå. Den skal scannes!
Sant.
Jeg ber alltid om kvittering for innlevering (skannes) når jeg leverer en EON på Posten.
Men som de andre sier - du ser nok oppdatering snart.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Posten har hatt store problemer med pakkeregistreringer de siste dagene fikk jeg beskjed om da jeg fikk levert her om dagen. Jeg fikk varsel om at "sending er lastet på bil for utkjøring" mer enn ett døgn før selve pakken faktisk kom. Det var 24 timer med mange spørsmål og telefoner til posten xD Heldigvis dukket den opp.
 
PÅ sidelinja, men hadde tidenes merklegaste oppleving med EON sist eg nytta dette.

Alt gikk etter boka, og EON kom til min heimby om morgonen (Eg sjekka på scan). Tok heimekontor for å ta imot. Stod den var lastet for utkjøring 08.51. Det kom aldri noe postbud, eg ringte da kundeserv. Etter litt at og fram fant de ut at den var feilaktig sendt i retur til avsender. Masse styr igjen. De fekk stoppa den når den kom til Gardermoen dagen etter, og den måtte da sendes tilbake til meg igjen. Merkleg. Men kom fram da,,,
 
Synd det skal være sånn, koster jo en god del også så burde være på stell.

dukket plutselig opp i sporingsappen i natt på Gardemoen, etter det ingen oppdatering.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Merkelig! Jeg har aldri hatt problem ned eon de 2-3 gangene jeg har brukt denne tjenesten siste 15 år :mrgreen:

527795EC-DD96-4483-AC64-416CEE0D27E8.jpeg
 
Liten oppdatering.
Fra og være registrert på Gardemoen i natt gikk det rett til «Forsøkt utlevert, nytt utkjøringsforsøk vil bli foretatt» kl.10.42.
Posten har ikke kommet her så tildig på 10år, normalt 13-14.00 så jeg var hjemme 12.00.
Prøvd fånyttes i ettermiddag og komme i kontakt med sjåfør, veldig skuffet av kundeservice på posten sentralt da de blånektet og hjelpe og mente jeg burde holdt meg hjemme fra jobb hvorpå de fortsatte med og si at postbudet var gått hjem for dagen. Så endret de historien til og bli at de brukte eksterne for utlevering av expresspakker, noe jeg raskt kunne avkrefte etter litt mange andre klokkekjøp siste året.
Ønsket var egentlig bare at de leverte inn pakken til henting på postkontoret lokalt så jeg kunne hentet den selv men det var naturligvis ikke mulig.
Blir nok og prøve og holde meg hjemme imorgen for og få utlevert pakken da.
 
Redigert:
Liten oppdatering.
Fra og være registrert på Gardemoen i natt gikk det rett til «Forsøkt utlevert, nytt utkjøringsforsøk vil bli foretatt» kl.10.42.
Posten har ikke kommet her så tildig på 10år, normalt 13-14.00 så jeg var hjemme 12.00.
Prøvd fånyttes i ettermiddag og komme i kontakt med sjåfør, veldig skuffet av kundeservice på posten sentralt da de blånektet og hjelpe og mente jeg burde holdt meg hjemme fra jobb hvorpå de fortsatte med og si at postbudet var gått hjem for dagen. Så endret de historien til og bli at de brukte eksterne for utlevering av expresspakker, noe jeg raskt kunne avkrefte etter litt mange andre klokkekjøp siste året.
Ønsket var egentlig bare at de leverte inn pakken til henting på postkontoret lokalt så jeg kunne hentet den selv men det var naturligvis ikke mulig.
Blir nok og prøve og holde meg hjemme imorgen for og få utlevert pakken da.

Det var dårlig service. Fy.
Er det ikke sånn at de ringer folk før de kommer?
 
Posten er ræva, det er faktisk helt uvirkelig hvor dårlig servicen er. Jeg kjenner folk som har vært i posten i en mannsalder og sier det samme. Har benyttet meg av melding til sjåfør noen ganger, men er ikke mye hjelp i det når sjåføren ikke leser meldingen.. Det har ført til at ting som ikke kan legges igjen utendørs på en regnværsdag har blitt lagt igjen utendørs på en regnværsdag f.eks.
Skal sies at jeg som regel har fått bedre hjelp om jeg ringer kundeservice enn om jeg chatter med de, men bare så vidt.
 
Savner gode, gamle Posten - med lokale postkontorer og dyktige ansatte med yrkesstolthet. Nå er det en masse innleide sjåfører, sikkert underbetalte også.

Har sluttet å bestille hjemlevering, bruker jo mer tid på å guide sjåfører som ikke kan bruke GPS enn det tar å hente pakken selv. :p