prisantydning

Hvorfor vil du ha ny skive og visere? Et snilt bud er 25', du får den ikke for det, men det er en start.

Sjekk ut prisen de går for på chrono24, ebay og lignende steder, legg til 1,25 i moms og sleng inn bud. Husk å se etter standen på urene du sammenligner, da ett ur i toppstand i forhold til ett ur som er nedslitt og polert kan variere mye i pris!

Men hvorfor vil du bytte skive & visere? :S

Jeg stusser litt på utsagnet om at skiva og viserne ikke er patinerte, da klokka for det meste har ligget i en skuff. Men, samtidig er lenka noe sliten???

Jeg stoler på Jonny, men her har han formulert seg fryktelig dårlig! Det er vel mer sannsynlig at skive og visere er byttet? Alternativt kommer ikke klokka med den originale lenka.

Jeg stusser litt på utsagnet om at skiva og viserne ikke er patinerte, da klokken for det meste har ligget i en skuff. Men, samtidig er lenka noe sliten???

Jeg stoler på Jonny, men her har han formulert seg fryktelig dårlig! Det er vel mer sannsynlig at skive og visere er byttet? Alternativt kommer ikke klokka med den originale lenka.

Dette tenkte jeg ikke over engang! Dette må man finne ut av :)

Da får man prøve seg :D

tenkte å bytte det siden han mente at de var " dårlig stand " ... men det er jo litt pent det og = )
men viserne vil jeg skal lyse bra...

Da får man prøve seg :D

tenkte å bytte det siden han mente at de var " dårlig stand " ... men det er jo litt pent det og = )
men viserne vil jeg skal lyse bra...

Å kjøpe vintage er ikke forenelig med ønske om lume, om det var det du mente. Husk også at klokkens samlerverdi i stor grad avhenger av dens originalitet/at opprinnelige deler er i behold. Bytter du skive og visere på en 5513 har du ikke lenger en klokker som har verdi som vintage...imho.
Derfor er det også litt sløvt det som gis av opplysninger i annonsen.
Lykke til :)

Jeg stusser litt på utsagnet om at skiva og viserne ikke er patinerte, da klokka for det meste har ligget i en skuff. Men, samtidig er lenka noe sliten???

Det der stusset jeg også på med en gang. Hadde det vært en hvem som helst som solgte klokka og det stod i teksten hadde varsellampene vært på med en gang.

Jeg tolker det som om han vil legge ved en godt brukt lenke for syns skyld. Neppe den orginale.
Antar det ikke skrives prisantydning pga forventning om relativt høy pris. Langt opp på 30-talle i alle fall.

Sendte Jonny en mail og fikk tilbake ett relativt dårlig svar men som sier meg at lenken bare er en sliten lenke han har liggende som kan følge med.

Jeg opplever at mange av klokkene som er kjøpt og brukt i Norge mangler gulning av lumen fordi de ikke er utsatt for så kraftig sollys. Det gjelder ikke bare Rolex men andre merker også.
En klokke som er brukt i Spania eller et annet land med mye sollys har ofte gulnet lume.
Bare en observasjon jeg har gjort ;)