Post dine Panerai-bilder her!

Føkk, jeg bestilte en 125/75 74 reim fra Gunny Straps, men fikk 130/80. Dermed stikker enden av den lange delen for langt ut og er for synlig på armen. Har sendt mail og klaget, men det blir fort klønete når noe er feil og leverandøren sitter et eller annet sted i Asia. Får se hva han kommer opp med...

20190927_203945.jpg
 
  • Trist
Reaksjoner: MrFinale og Genta
Noen som var på kundekvelden til Bjerke i går og kan gi en liten oppsummering?
Var innom en times tid. Bra stemning, bra mat og drikke, og ikke minst mye lekre klokker. Tema var submersible, og det var mye syke saker Panerai hadde tatt med seg! Det var vel to ansatte fra Panerai der, så vidt jeg fikk med meg, og etter en liten velkomsttale fra Snorre og noen ord fra Panerai-fyren ble det god stemning og mye prøving av klokker.

Fikk ikke knipset noe særlig med bilder, men legger ved et her av Paneraien som endelig overbeviste svogeren om at Panerai er tingen! Sinnssykt flott klokke i svart keramikk. Mye blått, men det funket veldig bra synes jeg. Mener de nevnte at denne lå rundt 150k. Alt i alt en kul kveld hos Bjerke der vi fikk sett og testet en haug med klokker som vanligvis ikke er inne.
PAM 26.9.JPG


Ble forøvrig stukket til oss goody bags på veien ut og er nå den stolte eier av en stk Panerai-caps...:oops:
Panerai cap.jpg
 
Føkk, jeg bestilte en 125/75 74 reim fra Gunny Straps, men fikk 130/80. Dermed stikker enden av den lange delen for langt ut og er for synlig på armen. Har sendt mail og klaget, men det blir fort klønete når noe er feil og leverandøren sitter et eller annet sted i Asia. Får se hva han kommer opp med...

Vis vedlegg 164752

Fikk svar fra Gunny i dag. Dette er topp kundeservice! Reima (bortsett fra at den er for lang) er også tipp topp, så denne karen kan trygt anbefales!

Fra e-post:

Sorry for the late reply during the weekend, and apologise for the wrong measurement sending by our shipping team. No worry as we will send you a strap replacement, and I’ll make sure that I will do the measurement check myself before the shipment.

I’m really apologise for your inconvenience, and I will send you a replacement by tomorrow through DHL service, and you can keep the wrong strap with you

Best Regards
Gunny
 
Ny dag og ny reim fra DiStefano. Reima virker veldig bra, men spenna er helt krise. Merkelig at en "kvalitetsleverandør" av reimer setter på noe sånt juggel. Får vel vurdere å ta meg bryet med å bytte...

For øvrig har jeg oppdaget at 26/26 reimer er jævlig mye fetere enn 26/22 som fulgte med min 372. Det blir rett og slett mer riktig på den klokka. Tidlige 372 ble levert med 26/26 så vidt jeg har fått med meg. Fatter ikke hvorfor Panerai endret dette.

IMG_0088.jpg
IMG_0086.jpg
IMG_0087.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Bromle
Ny dag og ny reim fra DiStefano. Reima virker veldig bra, men spenna er helt krise. Merkelig at en "kvalitetsleverandør" av reimer setter på noe sånt juggel. Får vel vurdere å ta meg bryet med å bytte...

For øvrig har jeg oppdaget at 26/26 reimer er jævlig mye fetere enn 26/22 som fulgte med min 372. Det blir rett og slett mer riktig på den klokka. Tidlige 372 ble levert med 26/26 så vidt jeg har fått med meg. Fatter ikke hvorfor Panerai endret dette.

Vis vedlegg 165445Vis vedlegg 165446Vis vedlegg 165447
Ofte ræva spenner på aftermarked imo.
Starta med beslut ångest, som alltid...

Vis vedlegg 165459

resultatet

Vis vedlegg 165460
Kommer "alltid" tilbake til den lysebrune. Føler de kler PAM best!
20191003_081716.jpg
 
Kommer "alltid" tilbake til den lysebrune. Føler de kler PAM best!
Det er jeg litt enig i, men jeg liker også kontrast mellom reima og hudfargen. Nå får jeg ny 74 reim fra Gunny i morgen med riktig lengde, ref tidligere komentert feillevering, og den synes jeg var jævlig bra. Litt mellomting i fargen og røff, men ikke for røff. Spenna var til og med alright!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Det er jeg litt enig i, men jeg liker også kontrast mellom reima og hudfargen. Nå får jeg ny 74 reim fra Gunny i morgen med riktig lengde, ref tidligere komentert feillevering, og den synes jeg var jævlig bra. Litt mellomting i fargen og røff, men ikke for røff. Spenna var til og med alright!
Kul den. Ser og du kommenterer 26/26 vs 26/22. Tappered reimer er jo ofte laget for å få urskivene til å se større ut. Så på akkurat 372 er eg enig. Skiva er alt 47 og trenger ikke innsnevring. Hva ligger desse "Gunnyene" på prismessig?
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Kul den. Ser og du kommenterer 26/26 vs 26/22. Tappered reimer er jo ofte laget for å få urskivene til å se større ut. Så på akkurat 372 er eg enig. Skiva er alt 47 og trenger ikke innsnevring. Hva ligger desse "Gunnyene" på prismessig?
Den kostet NOK 1693 med frakt. Det er ikke helt usannsynlig at det kommer en 130/80 reim på auksjon i løpet av helgen, jeg får jo en ny 125/75 i morgen om DHL gjør jobben sin.

Edit: La den ut på auksjon nå!
 
Redigert:
Nå måtte jeg faktisk scrolle til side 2 for å finne (bilde) Panerai-tråden, ikke bra. Jeg kan heldigvis bidra med å løfte den - her er dagens nyervervelse! Landet på 510 (vs 560), og da var det bare å gjøre kort prosess:) Denne sitter 100 % merker jeg, så nå blir det stas med reim-bonanza fremover!
PAM 14.10.jpg