Posørklokken?

@steind

Jævla idiot....hvis du påstår at 36mm Rolex er dameklokke, har du en lang vei å gå...

Redigert av en moderator:
Kan dere ikke leke uten at voksne er tilstede? :confused:

Tilbake til kjernen: Mye av det vi mernesker driver med er iscenesettelse av oss selv. Vi kler oss ut, tar på oss forskjellige masker, leker med identiteter. Klokkene som forener oss som TSere kan jo fint brukes som props til dette. De færreste av oss er dypvannsdykkere, jagerpiloter, racersjåfører, astronauter, aristokrater eller søreuropiske playboyer, i hvertfall ikke samtidig ;)

Jeg forstår det negative i ordet posør, men nettopp derfor er identiteten interessant som lek med identiteter. Det grenseoverskridende tiltrekker, og det må da være gøy å kunne leke den poserende playboyen med så enkle midler?

Posørklokken har kanskje noe til felles med badassklokken, de er begge statements. Likevel føles de litt som separate hull, ihvertfall i min boks.

Mange gode forslag til posørklokker her, jeg tror mange av oss tenker likt :cool:

@Anders

We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be.

;)

Rolex Sea-dweller. Rolex som alle kjenner igjen, og stor som fy så alle ser det er en.

Her mener jeg 16600.

Ok, da er vi bare uenige. Identisk kasseform og diameter som gamlesub'en, marginalt tykkere, manglende datocyclops som jo er en veldig sentral Rolexmarkør. Jeg synes ikke at SD har mye ekstra posørkvaliteter utover en hvilkensomhelst sub.

(Det var i hvert fall en av grunnene til at jeg personlig valgte SD som "min" Rolex, evt neste blir en Exp 1 :) )

Ok, da er vi bare uenige. Identisk kasseform og diameter som gamlesub'en, marginalt tykkere, manglende datocyclops som jo er en veldig sentral Rolexmarkør. Jeg synes ikke at SD har mye ekstra posørkvaliteter utover en hvilkensomhelst sub.

(Det var i hvert fall en av grunnene til at jeg personlig valgte SD som "min" Rolex, evt neste blir en Exp 1 :) )

Helt enig. Synes egentlig SD'en sklir mer under radaren enn submarineren jeg eide pga fraværende cyclops:)

En barsk dykker i en perfekt størrelse spør du meg!

Redigert:
@steind

Jævla idiot....hvis du påstår at 36mm Rolex er dameklokke, har du en lang vei å gå...

Jepp det påstår jeg. 36 mm Rolex er damemodell !! Det er en pytteliten klokke som passer damer og pygmeer.
Den passer kanskje veldig godt på deg siden du er så forulempet ...:cool:

Enig, 16600 er en flott klokke jeg ønsker inn igjen. Den er nøytral og en meget stilren dykker. Jeg tror @crown guard mener SD Deep Sea på 44mm og mye tykkere kasse.16600 er "bare" 39,5mm.

Etter en liten sjekk av post-historikken til en bruker litt lenger opp i tråden, vår det meg en glede å kunne benytte ignorerfunksjonen, anbefales :cool: