Posørklokken?

Her er min posørklokke..."bark finish" gjør at den er tøff samtidig som det er helgull. Dette er klokken damene på jobben kommenter;)




Damene kommenterer den nettopp fordi det er en dameklokke .
Posørklokke, ikke tøff.
 
Damene kommenterer den nettopp fordi det er en dameklokke .
Posørklokke, ikke tøff.

Virkelig?

yHktZvW.jpg


Jaja, hver sin smak. Jeg er ihvertfall veldig uenig med deg. Tony Soprano også;)
 
Redigert:
Ehhh, jo ! Man kan feks bli posør !
Hvordan blir man det?
Må man forresten kjenne personen eller holder det å bare vite hva slags klokke vedkommende har for å kunne kalle personen en posør?
Hvor går forresten grensen mellom klokkeinteressert og posør? Er det prisen eller materialet?

@steind - kan du utdype?

@Hammerfjord har forsøkt, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva han mener...
 
Redigert av en moderator:
Finnes det noe godt fransk ord for selvhøytidelig kverulant?

Jeg er overrasket av din kommentar @JoLu.
Jeg begrunner mine utsagnene med noen reel fakter som forsvar, siden jeg var kalt en "skap posør" uten noen riktig grunner fordi ingen kjenner meg personlig her på forum: Hvordan kan det skje?
Ja sikkert fordi dere misoppfatter "baller" for "store kjeft".
Men du kommer med en slags Jantelov fra Kirkenes(eksitere det?) og kaller meg "selvhøytidelig kverulant?" som franskmann.
Hvis for deg og "kompisene dine" som sendt "likes" på din kommentar, er det alt for morsomt å dra ned en franskmann inn i dette janteloven tull fordi deres oppfatning er at alle franskmenn er arrogant og store kjefter: Kan jeg si i god Nord-Norsk at du kan reise på noen dyppe plass kor det er mørkt og varmt;)
Vi møtes når du vil for å bevise deg at kjeften følger med baller hos meg: Jeg tar ingen møkk fra noen, uansett nasjonalitet eller bakgrunn.
Den franske versjon på "selvhøytidelig kverulant" eksistere ikke for deg siden at i din sarkastisk verden: Den som gir motstand er den som er arrogant:rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Hvordan blir man det?
Må man forresten kjenne personen eller holder det å bare vite hva slags klokke vedkommende har for å kunne kalle personen en posør?
Hvor går forresten grensen mellom klokkeinteressert og posør? Er det prisen eller materialet?

@steind - kan du utdype?

@Hammerfjord har forsøkt, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva han mener...

For meg er du(mann) posør bare hvis du(mann) hovedsakelig bruker en klokkemerke eller en definert klokke for å "skinner høyt" hos andre folk på en falsk måte: Når du(mann) bruker disse klokker for å skape deg en "oppnåelse i livet" du(mann) har ikke oppnådd i virkeligheten. Som en maskerade av seg selv egentlig.
Jeg tror at mange kan bli enig med det.
 
Redigert av en moderator:
Jeg er overrasket av din kommentar @JoLu.
Jeg begrunner mine utsagnene med noen reel fakter som forsvar, siden jeg var kalt en "skap posør" uten noen riktig grunner fordi ingen kjenner meg personlig her på forum: Hvordan kan det skje?
Men du kan kalle meg en posør uten å kjenne meg?

Du slår alle under en kam, du Hammerfjord. Det liker jeg ikke, for da er man altfor mye forutinntatt.

Hvor går grensen din for å kalle andre en posør på et forum, uten å kjenne personen? Pris, klokkemerke eller materiale?
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Topic! Stick to topic people! Please! (Ellers stenger @Juice denne sikkert rimelig kjapt)

Kjenner forresten ein ny følelse i kroppen. Har aldri vurdert gull tidlegare, men ser at det ein eller annan gong muligens må edelt metall på lanken:)
 
Redigert av en moderator:
Men du kan kalle meg en posør uten å kjenne meg?

Du slår alle under en kam, du Hammerfjord. Det liker jeg ikke, for da er man altfor mye forutinntatt.

Hor går grensen din for å kalle andre en posør på et forum, uten å kjenne personen? Pris, klokkemerke eller materiale?

@Rød
Når jeg sagt "For meg er /du/ posør bare hvis…" , mente egentlig jeg : "For meg er /mann/ posør bare hvis…"
Jeg bare svarte på spørsmålen din med min forklaring.

"Mann" som utrykk fins ikke i Franske språk ved samme bruk som i Norks men vi bruker "Du" i sted på Fransk i dette type setning.
Det påpekker ikke på personnen mann snakker til der og da. Beklager for misforståelse.
Er ingen troll meg: Les litt igjen…
Jeg mente aldri at DU var en posør.
 
Redigert av en moderator:
De fleste her inne er posører i en eller annen grad, hvorfor ellers bruker folk laaang tid på å ta supergode bilder av klokkene sine, unboxe nye klokker, og daglig "bruse" med fjærene ved å posere med hvilken klokke man bruker i tråden "dagens klokke", Den tråden er forumets desidert største, ikke glem det!

Hvem her inne kan med hånden på hjertet, si at det ikke betyr noe som helst at man får mange "likes" på et "dagens" bilde som man er meget fornøyd med selv. Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er litt stas at andre også liker mitt bilde/klokke!

Jeg mener man kan være posør i forskjellig grad, man kan ikke si at en person er falsk tvers igjennom fordi han liker å få anerkjennelse for en klokke som betyr mye for vedkommende.

I mine øyne er det ikke negativt å være litt posør før man kjøper noe/gjør noe som man egentlig ikke har følelser for, men man gjør det KUN for å få anerkjennelse.

Nok flisespikkeri, tilbake til business:

Skulle jeg hatt en posør-klokke er dette et godt alternativ:

I bring you: Yachtmaster II 18k YG

50907024-4A76-487A-804B-D337F4270987_zps6tovsdqm.jpg
 
Redigert:
Må si meg enig @Hammerfjord her....sluttstreken bør trekkes nå!
Var jo en harmløs diskusjon kryddret med litt ironi som nå sporer av mot sjikane.
Velger og tro at Hammerfjord har gode hensikter.
God kveld.

Alle går helt amok fordi jeg sagt "Du" i sted av "Mann" til @Rød… Hufff… Jaja,jeg forklarte meg.
Skal nok starte å skrive engelsk da???
 
Redigert av en moderator:
Har vært på tur med mobil og "read-only" (dvs unger rundt beina hele tiden), så kommer sent til ballet her.

Men @crown guard, du snakker om Rolex Sea-dweller Deepsea her? Just checkin' :)

Her mener jeg 16600. 11660 er ingen posørklokke, den ser jo helt jæveli ut! Hadde de bare kunne spart seg for den teite invendige ringer... Sukk...
 
Redigert av en moderator:
Takk for det @TomB… Fordømmelser går fort der…
Bare les igjen… Jeg forklarte meg.

I would really welcome it if you could be kind and write english if that can help us to avoid misunderstandings and contribute to keep TS a enjoyable forum free from trolls.
 
Redigert av en moderator:
Kan dere ikke leke uten at voksne er tilstede? :confused:

Tilbake til kjernen: Mye av det vi mernesker driver med er iscenesettelse av oss selv. Vi kler oss ut, tar på oss forskjellige masker, leker med identiteter. Klokkene som forener oss som TSere kan jo fint brukes som props til dette. De færreste av oss er dypvannsdykkere, jagerpiloter, racersjåfører, astronauter, aristokrater eller søreuropiske playboyer, i hvertfall ikke samtidig ;)

Jeg forstår det negative i ordet posør, men nettopp derfor er identiteten interessant som lek med identiteter. Det grenseoverskridende tiltrekker, og det må da være gøy å kunne leke den poserende playboyen med så enkle midler?

Posørklokken har kanskje noe til felles med badassklokken, de er begge statements. Likevel føles de litt som separate hull, ihvertfall i min boks.

Mange gode forslag til posørklokker her, jeg tror mange av oss tenker likt :cool:
 
Redigert:
En real posør:
11399308793_c91852149f_b_zps227898d0.jpg


Men fra spøk til alvor har han på seg noen helt rå klokker. Skulle gjerne eid hele gjengen.
11399290455_b6332805f4_b_zpsb214fa6a.jpg


8706367169_50b435509c_b_zps743a86fc.jpg


@olem Vi tenker likt. 116688 er også i mine øyne er real posørklokke. Den ultimate posøren?
11401184404_b6eedb11ff_b_zpsf758432e.jpg
 
Redigert av en moderator:
@olem Vi tenker likt. 116688 er også i mine øyne er real posørklokke. Den ultimate posøren?
11401184404_b6eedb11ff_b_zpsf758432e.jpg

En veldig bra kandidat :mrgreen: Ganske vulgær, litt deilig, helt upassende med mindre du faktisk eier en yacht :cool:
 
Redigert av en moderator: