Pistolskyting

Ingen skyttere fra Rogaland her inne? Sandnes PK her, men aktiviteten har gått drastisk ned siden forrige post her i 2015, men er innom banen i ny og ne og et sjeldent stevne i nærheten.
 
På tide med aktivitet i denne tråden også. For lenge, lenge siden kjøpte jeg et Hogue Monogrip treskjefte i Pau Ferro til min S&W 617. Av en eller annen grunn solgte jeg det, og har angret siden. Vel, jeg er ikke den første til å gjøre det. Nok om det. Etter tråling på nettsider og mye fundering fant jeg norsk importør av Hogue. Skjefte designet av Jerry Miculek (også i Pau Ferro) som burde være godt nok for meg :D

Vis vedlegg 144252 Vis vedlegg 144253
Spennende. Jeg har alltid lært at man skal så høyt som mulig i grepet på en revolver, har vent meg til det og trives godt med det grepet. Dette grepet ser ut til å "bygge ned" det høyeste punktet fremme på grepet og tvinge deg til et lavere grep. Jeg skal på ingen som helst måte betvile eller legge meg ut med Miculek, jeg bare fant det interessant.
Har et Nill-griff på den ene 686-en min som jeg trives godt med, men uten denne "klumpen" bak bøylen du har her, og har gummi på den jeg skyter magnum med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Kjøpte Hogue gummiskjefte til min 586 i .357m, men så viste det seg at det stod i liten skrift at deler for montering ikke fulgte med, bare grepet. Vanskelig å få tak i, så jeg får vel bite i det sure eplet å kjøpe nytt :( Foretrekker det langt på vei over det originale, selv om det ikke ser halvparten så pent ut.

Ellers lurer jeg på skjefteplater i tre til 1911en, men det er forbaska godt grep i de som står på nå at jeg ikke klarer å bestemme meg.
7vrYTHz.jpg
 
Det ikke stor forskjell på JM i tre og gummi Houge hva grepshøyde angår. Mulig det er noen som ikke liker det så godt. Jeg synes at JM blir for glatt i forhold til gummi.

Spennende. Jeg har alltid lært at man skal så høyt som mulig i grepet på en revolver, har vent meg til det og trives godt med det grepet. Dette grepet ser ut til å "bygge ned" det høyeste punktet fremme på grepet og tvinge deg til et lavere grep. Jeg skal på ingen som helst måte betvile eller legge meg ut med Miculek, jeg bare fant det interessant.
Har et Nill-griff på den ene 686-en min som jeg trives godt med, men uten denne "klumpen" bak bøylen du har her, og har gummi på den jeg skyter magnum med.