Photoshop-hjelp - endre farge på deler av bilde

Medlem
8. mars 2010
Innlegg
3.475
Sted
Over fjorden
Heisann,

Bilen skal på lakkverksted og vurderer å ta taket når den først er inne.. Er bare litt usikker på hvordan det blir seendes ut..
Noen som vil hjelpe meg med å endre fargen på taket på ett av disse bildene (illustrasjonsbilder hentet fra finn, har ikke bra bilder av min egen bil)? Jeg har hverken photoshop eller kunnskap om hvordan det kan gjøres :p

31_155699289_xl.jpg


75_273476113_xl.jpg


Fargen jeg vil ha på taket er blank sort.


Om det er noen andre med Mini her tar jeg gjerne i mot tips til felger. :p
 
Om du har hvite striper må du ha hvitttak :) Tøff bil, kristian!

Er vel ikke noe vei utenom det du sier der! Hvite striper og svart tak blir krøll :)

Men om ikke du har slike striper, så hadde det nok blitt tøft med svart tak :)
 
Om du har hvite striper må du ha hvitttak :) Tøff bil, kristian!

Bilen min har ikke hvite striper, eller samme styling som den med striper. Min er mer lik bildet under.
Så får vi se hva som skjer med tiden. Hadde vært artig med nye felger og aeropakken som er på den med hvitt tak... ;)

Vurderer også å legge sort folie på. Er litt lettere å ombestemme seg senere da. Men taket har uansett noe lakkskade, så burde vært gjort noe med det. Jaja, me får sjå.
 
Bilen min har ikke hvite striper, eller samme styling som den med striper. Min er mer lik bildet under.
Så får vi se hva som skjer med tiden. Hadde vært artig med nye felger og aeropakken som er på den med hvitt tak... ;)

Vurderer også å legge sort folie på. Er litt lettere å ombestemme seg senere da. Men taket har uansett noe lakkskade, så burde vært gjort noe med det. Jaja, me får sjå.

Da synes jeg du skal gå for sort tak :) Blir jo tøft det.

Om lakkskaden er så dyp at den går inn i metallet burde du jo fikse dette mhp rust? Ellers skal være folie være et greit alternativ.
 
Har heldigvis ikke tatt grunningen og slikt. Så er ikke allverdens hast med å få det tatt.
Tusen takk for hjelpen igjen. Nå har jeg noe å se på mens jeg vurderer det. ;)