Personlig bilskilt?

Hysterisk festlig innlegg, så vil ikke «redde verden», men er grisk og vil ha fordelene av og kjøre EL - og kamuflere griskheten med et Bærum skilt:mrgreen:
Og siden du er du er i et lattermildt lune i dag så kan jeg formidle at de færreste vil kalle meg grisk som du gjør og jeg vil heller ikke ha Bærumskilter for ordens skyld. Men det er kanskje jazztobakk du har fylt pipa di med siden du er så festlig?:mrgreen:
 
Som eier av batteribil er du dessverre hipster- og MDG-materiale. Sorry :mrgreen:
Til mitt forsvar er det fruen som skal disponere djevelskapen. Selv sporter jeg et dieseldyr på grønne skilt. Men når Mercedes og alle de andre tyske produsentene legger ned fossildrift i løpet av et par år så kunne jeg ikke forsvare å kjøpe ny diesel nå. Det hadde blitt for dumt. Det har kostet meg interessen for bil som jeg alltid har vært glad i, men sånn har verden blitt. Trist men sant.
And for the record så blir det avholdt vinter-OL i helvete før jeg blir verken hipster eller MDG-mat.
 
Til mitt forsvar er det fruen som skal disponere djevelskapen. Selv sporter jeg et dieseldyr på grønne skilt. Men når Mercedes og alle de andre tyske produsentene legger ned fossildrift i løpet av et par år så kunne jeg ikke forsvare å kjøpe ny diesel nå. Det hadde blitt for dumt. Det har kostet meg interessen for bil som jeg alltid har vært glad i, men sånn har verden blitt. Trist men sant.
And for the record så blir det avholdt vinter-OL i helvete før jeg blir verken hipster eller MDG-mat.
Kunne ikke dy meg. Du forstod sikkert at jeg kødda ;) Enig i at bilinteressen forsvant med inntoget av batteribiler. Byttet nylig ut bensinbilen med en bensinhybrid. Var aldri i markedet for ren batteribil. Det kjøper jeg når det ikke er andre ting til salgs. Nå er ladbar hybrid heller ikke "the shit", men etter min mening er pakken mer attraktiv enn batteribil. Jeg trøster meg med at det er en 3-liters rekkesekser under panseret sammen med Duracell-pakken. Slike motorer er dessverre på vei ut, og jeg tror at de vil forsvinne helt fra nybilmarkedet om et par år...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Kunne ikke dy meg. Du forstod sikkert at jeg kødda ;) Enig i at bilinteressen forsvant med inntoget av batteribiler. Byttet nylig ut bensinbilen med en bensinhybrid. Var aldri i markedet for ren batteribil. Det kjøper jeg når det ikke er andre ting til salgs. Nå er ladbar hybrid heller ikke "the shit", men etter min mening er pakken mer attraktiv enn batteribil. Jeg trøster meg med at det er en 3-liters rekkesekser under panseret sammen med Duracell-pakken. Slike motorer er dessverre på vei ut, og jeg tror at de vil forsvinne helt fra nybilmarkedet om et par år...
Ja, jeg skjønte at du dro meg litt i kjettingen ;)
Er langt på vei enig med deg, men jeg tenkte som så at man like gjerne kan bare gi opp først som sist. Det betyr ikke stort mer uansett :(
Ladbar hybrid føler jeg liksom ikke helt er verken fugl eller fisk. Får kjøpe meg en morsom veteranbil etterhvert så man kan minnes gode tider.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Og siden du er du er i et lattermildt lune i dag så kan jeg formidle at de færreste vil kalle meg grisk som du gjør og jeg vil heller ikke ha Bærumskilter for ordens skyld. Men det er kanskje jazztobakk du har fylt pipa di med siden du er så festlig?:mrgreen:
Elsker denne type tråder :) Elsker også jazz, men tobakk, klær og biler er uten unntak «made in UK».
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Personlig så ville jeg ikke satt regionale skilter (typ BU) på en elbil. Det er jo et bevist valg ment for å skjule det faktum at bilen drives av strøm. Da syntes jeg det er bedre å enten «eie» valget av bil og ta EX-skiltene som en del av pakka, eller å kjøpe fossilt
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Det kan jo like godt være for å vise lokal tilhørighet. Jeg ser ingen problemer med å bruke lokale skilter på elbil. Da skjønner jeg mindre av logikken med å bestille skilter fra et annet distrikt. (Med mindre du skulle registrere bil i Bergen for et par år siden da :LOL:)
 
Det var en tid hvor biler med BS/BT skilt var mer populære enn andre bokstaver. Til slutt begynte forhandlere i Bergen, Stavanger etc å registrere dyre (tyske) biler med Bærumsskilt. (Det skjer fortsatt)
Jeg er usikker på om det fortsatt er tilfelle, men jeg bor i det området hvor jeg ville fått BU automatisk, så det er ikke slik at jeg bor i Tromsø og ønsker en BU registrert bil.

Jeg er litt som @GrimReaper og har egentlig ikke lyst på el.
Jeg bytter bil 1-2 ganger per år og har merket at det blir vanskeligere å vanskeligere å selge mine bensin og hybrid biler. Så nå prøver jeg et hopp over gjerdet, og har således valgt et bra tidspunkt ifht innføring av moms.
Vi får se hvor lang tid det tar før savnet etter lyd blir for stort.

Jeg føler at ved å velge BU så prøver jeg å holde litt igjen på fossil følelsen og entusiasmen selv om jeg har star wars lyd i bilen.
Dette er selvsagt i lands problem og jeg noterer at flere er uenige. Takk for alle innspill.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og GrimReaper
Det var en tid hvor biler med BS/BT skilt var mer populære enn andre bokstaver. Til slutt begynte forhandlere i Bergen, Stavanger etc å registrere dyre (tyske) biler med Bærumsskilt. (Det skjer fortsatt)
Jeg er usikker på om det fortsatt er tilfelle, men jeg bor i det området hvor jeg ville fått BU automatisk, så det er ikke slik at jeg bor i Tromsø og ønsker en BU registrert bil.

Jeg er litt som @GrimReaper og har egentlig ikke lyst på el.
Jeg bytter bil 1-2 ganger per år og har merket at det blir vanskeligere å vanskeligere å selge mine bensin og hybrid biler. Så nå prøver jeg et hopp over gjerdet, og har således valgt et bra tidspunkt ifht innføring av moms.
Vi får se hvor lang tid det tar før savnet etter lyd blir for stort.

Jeg føler at ved å velge BU så prøver jeg å holde litt igjen på fossil følelsen og entusiasmen selv om jeg har star wars lyd i bilen.
Dette er selvsagt i lands problem og jeg noterer at flere er uenige. Takk for alle innspill.
Så til det viktige spørsmålet, hva slags bil skal du ha?;)
 
Flott og morsom bil, gratulerer. Jeg tror absolutt ikke denne vil ødelegge bilinteressen, syntes selv lyden i kupeen er ganske tøff. Men jeg tør påstå de fleste med interesse for bil vet at det er en elbil. De som ikke er interessert i bil ser uansett ikke på skiltene dine… ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
1660596759749.jpeg
 
Det er snakk om en Taycan GTS Sport Turismo.

Jeg tror ikke du kommer til å angre. Jeg har kjørt 4S i snart 2 år og 50k km nå. Det finnes ikke mange andre biler jeg heller ville kjørt som en daily driver. Stille og komfortabel til daglig bruk, sportslig og rask hvis hornene vokser ut. Innimellom kunne det vært artig med lyd, girskift osv, men kun til lekebruk. I lengden blir det slitsomt. Vanlige fossilbiler blir litt som å savne diskettstasjon på pc’en. Det blir litt gammeldags.For the record; jeg har EB-skilt, men har ikke problemer med de som kjører med lokale VJ-skilt. Jeg tviler på at det er mange av dem som vil gi inntrykk av at det er en bensinbil. Den klarer seg utmerket med batteridrift.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Taycan på vanlige skilter er så harry som du får det, og jo, det er lett å se forskjell på trekkoppbilen og den som drikker døde dinosaurer ;)
Kan supplere med personlig bilskilt, FakePanamera.
 
  • Haha
Reaksjoner: Gin