Personlig bilskilt?

IMG_20220708_155600.jpg
 
Da har jeg vært så blodharry å få innvilget og betalt for et slikt skilt selv. En blanding mellom gammel gaming slang / latin og et ord som jeg føler beskriver bilen godt. Kall meg harry, I dont care, men _ _ _ _ _ til den som poster første bilde av skiltet ;) (Gjelder selvsagt ikke TSere på besøk) Bilde må være tatt i det fri, eller som Mel en gang sa; «Freeeeedom»
 
Da har jeg vært så blodharry å få innvilget og betalt for et slikt skilt selv. En blanding mellom gammel gaming slang / latin og et ord som jeg føler beskriver bilen godt. Kall meg harry, I dont care, men _ _ _ _ _ til den som poster første bilde av skiltet ;) (Gjelder selvsagt ikke TSere på besøk) Bilde må være tatt i det fri, eller som Mel en gang sa; «Freeeeedom»

The Hunt Is On!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Qwestern
Apropos skilt;
Jeg skal registrere en ny elbil snart og har egentlig sagt jeg ønsker et vanlig bilskilt. Typ BUxxxxx.
Nå snudde plutselig fruen og sier hun ønsker typ EXxxxxx.
Bilen det er snakk om er veldig lik en fossil utgave fra samme merke og det er veldig få av den typen på veien.

Hva mener folket her inne?
BU eller EX?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Apropos skilt;
Jeg skal registrere en ny elbil snart og har egentlig sagt jeg ønsker et vanlig bilskilt. Typ BUxxxxx.
Nå snudde plutselig fruen og sier hun ønsker typ EXxxxxx.
Bilen det er snakk om er veldig lik en fossil utgave fra samme merke og det er veldig få av den typen på veien.

Hva mener folket her inne?
BU eller EX?
Hadde tatt hintet...
 
Apropos skilt;
Jeg skal registrere en ny elbil snart og har egentlig sagt jeg ønsker et vanlig bilskilt. Typ BUxxxxx.
Nå snudde plutselig fruen og sier hun ønsker typ EXxxxxx.
Bilen det er snakk om er veldig lik en fossil utgave fra samme merke og det er veldig få av den typen på veien.

Hva mener folket her inne?
BU eller EX?
Er i samme situasjon selv med ny bil på vei. Og for meg er dette en no-brainer. Ta BU eller hvilken som helst annen av de "gamle" bokstavkodene. En ting er at man har satt tenna i tapetet og kjøpt en batteribil, men man trenger f*** ikke fortelle hele verden at man har gitt opp!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og gullet
Apropos skilt;
Jeg skal registrere en ny elbil snart og har egentlig sagt jeg ønsker et vanlig bilskilt. Typ BUxxxxx.
Nå snudde plutselig fruen og sier hun ønsker typ EXxxxxx.
Bilen det er snakk om er veldig lik en fossil utgave fra samme merke og det er veldig få av den typen på veien.

Hva mener folket her inne?
BU eller EX?
Er i samme situasjon selv med ny bil på vei. Og for meg er dette en no-brainer. Ta BU eller hvilken som helst annen av de "gamle" bokstavkodene. En ting er at man har satt tenna i tapetet og kjøpt en batteribil, men man trenger f*** ikke fortelle hele verden at man har gitt opp!

Vær så snill - ta BU og ikke EX skilt på deres nye EL biler, slik at vi andre som ikke er så pompøse, får noe å le godt av når vi møter på dere i trafikken ;)
 
Vær så snill - ta BU og ikke EX skilt på deres nye EL biler, slik at vi andre som ikke er så pompøse, får noe å le godt av når vi møter på dere i trafikken ;)
10 spenn på at du ikke hadde klart å se at bilen min er el om du hadde sett den med BU skilt i fart.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Gin
Jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt, hva er greia med at det er så «flaut» med EL? Så et par Porsche Taycan med fossil skilt i dag - latterlig(n)
Jeg får litt "se på meg, jeg skal redde verden med min elektriske bil" følelse av el-skilt. Selv om de fleste med litt omløp i pappen vet at det er de som er pompøse. Jeg for min del kjøpte el fordi jeg skjønner at det ikke er noe vits i å kjempe mot det lenger. Ikke fordi jeg er så tett at jeg tror det redder verden at jeg kjører rundt med radiobil i et land som forurenser 0.2 promille av totalen i verden.
 
Men hvordan fungerer dette med skilt på elbil?

Må man spørre spesifikt om å ikke få EX, koster det noe ekstra etc.?
 
Jeg får litt "se på meg, jeg skal redde verden med min elektriske bil" følelse av el-skilt. Selv om de fleste med litt omløp i pappen vet at det er de som er pompøse. Jeg for min del kjøpte el fordi jeg skjønner at det ikke er noe vits i å kjempe mot det lenger. Ikke fordi jeg er så tett at jeg tror det redder verden at jeg kjører rundt med radiobil i et land som forurenser 0.2 promille av totalen i verden.
Hysterisk festlig innlegg, så vil ikke «redde verden», men er grisk og vil ha fordelene av og kjøre EL - og kamuflere griskheten med et Bærum skilt:mrgreen:
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Todda
Hysterisk festlig innlegg, så vil ikke «redde verden», men er grisk og vil ha fordelene av og kjøre EL - og kamuflere griskheten med et Bærum skilt:mrgreen:
Ser ikke hvor dette er festlig. Du bommer poenget mitt. Jeg er bosatt i et grisgrendt sted hvor det er absolutt null fordel med EL-skilt eller elektrisk bil for den saks skyld. Dessuten kamuflerer man ingen ting, jeg trenger bare ikke bli assosiert med hipstere og MDG'ere som bor innenfor ring 3 med bilskiltene mine.
 
Men hvordan fungerer dette med skilt på elbil?

Må man spørre spesifikt om å ikke få EX, koster det noe ekstra etc.?
Man kan kostnadsfritt velge hva slags skilt man vil registrere bilen med uavhengig av el/fossil eller geografisk sted. Det eneste er at man må bestille hos forhandler litt i god tid hvis man vil ha skilt fra et annet registreringsdistrikt enn der man sokner til. Hvis du bor i Oslo og vil f.eks ha ZZ skilt kan man bestille det eller be om at forhandler bestiller det for deg. De har som regel bare de lokale skiltene på lager hos forhandler.