Patek Philippe-tråden

Jeg liker skive-layout, kasse og krone - men ikke lenken og teksturen på skiven…

At alt er blankpolert er likevel den største utfordringen for min del, det blir for mye blanke flater uten kontrast.

Pussig at uret ser så annerledes ut IRL enn på «katalogbildet», jeg skjønner din skuffelse.

Og prisen? Den er høy, men det er vel det en slik Patek bør eller skal koste ;)

Vis vedlegg 374871Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.

Ulemper jeg ser.
Ringene er så tett sentrert inn mot midten.
Hele klokken er blankpolert.
Bezel-ringen er svært utsatt for riper.
Blå fargen i tallskiven har en slags stoff tekstur.

Ved første øyekast synes jeg den var svært interessant. Var å prøvde den hos urmaker Bjerke idag. Fikk ikke godfølelsen i det hele tatt. Høe uret føltes innmari lett.

Og prisen..
613 000,-
Tror det var jeg som bestilte denne - prøvde den for ca 1.5-2 år siden. Hadde samme inntrykk som deg - liten, litt uleselig pga manglende kontrast og fikk heller ikke god følelsen :)

Prisen har økt ganske mye ser jeg også…

• Liker
Reaksjoner: Oyster Perpetual
Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.
Du har jo også 5905, men den er kanskje ikke så lett å få bestilt?
IMG_7249.png

• Liker
Vis vedlegg 374871Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.

Ulemper jeg ser.
Ringene er så tett sentrert inn mot midten.
Hele klokken er blankpolert.
Bezel-ringen er svært utsatt for riper.
Blå fargen i tallskiven har en slags stoff tekstur.

Ved første øyekast synes jeg den var svært interessant. Var å prøvde den hos urmaker Bjerke idag. Fikk ikke godfølelsen i det hele tatt. Høe uret føltes innmari lett.

Og prisen..
613 000,-
De har vel 5905 og, men den er vel nokså vanskelig å få tak i.
For min del synes jeg sub dials sitter for nært senter av skiven, samt at den er litt liten i størrelse. Heller ikke veldig fan av blankpolert lenke.

• Liker
Ny modellserie fra Patek lanseres i løpet av oktober. Blir spennende å se om det er noe som er oppnåelig for normale mennesker.

Det hadde vært hyggelig. Jeg tenker at hvis de presenterer noe som "vanlige folk" ønsker seg kommer disse til å bli så ettertraktet at de blir håpløse å få tak i. Håper jeg tar feil, at hypen har lagt seg og at man bare kan ta en rolig telefon til nærmeste AD om noe frister.

Det hadde vært hyggelig. Jeg tenker at hvis de presenterer noe som "vanlige folk" ønsker seg kommer disse til å bli så ettertraktet at de blir håpløse å få tak i. Håper jeg tar feil, at hypen har lagt seg og at man bare kan ta en rolig telefon til nærmeste AD om noe frister.
Det er vel bare stål som er umulig? Alt annet bortsett fra high complications er vel mulig å krafse til seg med litt innsats.
Ryktene skal ha det til at det er firkantet kasse på den nye serien, så det er jo litt enten/eller for mange. Blir spennende å se.

• Liker
Reaksjoner: andres