Patek Philippe-tråden


En utrolig bra anmeldelse av PP Aquanaut 5167!:)

Helt enig at denne klokken er utrolig nydelig og får dermed helt klart ufortjent negativ omtale på TRF i flere tråder fordi den bl.a. blir kalt for "Poor Man's Patek Watch" :eek:
 
3800 er veldig liten. For min del synes jeg for øvrig 5711 bærer mer som en datejust eller litt større. 3800 bærer omtrent som en polett. Den er så liten at det ikke hjelper at det er en Nautilus, den ser virkelig ut som den koster 1/3 av jumbo.
Hei!
Nå har jeg eiet både jumbo og unimodellen 3800. Jeg eier også 36mm og 40mm sportsmodeller fra Rolex og har derfor kunnet sammenligne opp igjennom tidene. 3800 er, om mulig, et enda mer komfortabelt ur på lanken, enn sin storebror. Men det er meg. En senete kriger på 1.84 og 75 kg. Jeg ser selvfølgelig begrensningene når Bamsefar kommer på besøk, skjønt erfaring tilsier at dette i stor grad handler om vane.
I så måte, når det kommer til det estetiske, synes jeg det er mange mennesker, som ikke kler 40mm. Min mening. Det er penest når det er litt håndledd utenfor klokken. Noen ganger blir kvantitet helt feil.
3800 er eksakt 37.5mm, som har vært en klassisk herrestørrelse i ca seksti år.
Lykke til med å finne DIN idealsrørrelse!!:)
 
Download-File
Jeg ELSKER kompleksiteten skiva får med romertall. Jeg savner IKKE gangreserven jeg hadde i en årrekke på 3710, og jeg tror til og med jeg digger forskjellen på viserne, som er i 3800'en. Uansett, her hersker få fasiter, og jeg er den første til å hylle Forskjelligheten;)
Og kommer Nautilus med romertall, uten kometen og UTEN dato til jubileet i høst, er det rett på liste. Herved offisielt.
 

En utrolig bra anmeldelse av PP Aquanaut 5167!:)

Helt enig at denne klokken er utrolig nydelig og får dermed helt klart ufortjent negativ omtale på TRF i flere tråder fordi den bl.a. blir kalt for "Poor Man's Patek Watch" :eek:

Digget denne. Broderen og en meget god venn står på den berømte ventelista til Bjerke. Videresendte umiddelbart!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812 og Genta
Ja, fant den ganske raskt når jeg googlet patek+sector.......
Flott klokke, som treffer midt i "penklokke-med-tool-feel"-blinken.

Fremstår skiven som hvit, eller hvit/sølv?