Patek Philippe-tråden

Jeg hadde ikke så mye imot selve subdialene, men jeg synes "LOCAL" og "HOME" fikk litt vel mye plass på skive. Jeg har et veldig ambivalent forhold til 5980, spesielt tykkelsen. Og denne skal vel være like tykk. På den ene siden gjør det Nautilus til et mye røffere sportsur, på den andre siden synes jeg bezelen blir litt for dominant og ødelegger mye av elegansen som er essensen ved serien. Så jeg regner med at jeg føler det samme med denn, og at 5712en min lever trygt :cool:

Var innom Patek Salonen i London lørdag. Prøvde en 5711. For en fantastisk klokke!

Konklusjon: min signatur er høyst gjeldende:) Og det skal være en 5711/1A 010.

Var innom Patek Salonen i London lørdag. Prøvde en 5711. For en fantastisk klokke!

Konklusjon: min signatur er høyst gjeldende:) Og det skal være en 5711/1A 010.

Den er virkelig nydelig.

Kjekt med tilbakemelding, bekrefter mitt foreløpig standpunkt, dukker 5711 opp så må Aquanauten gå til fordel for denne, selv om Aquanauten også er en utrolig tøff og helt forskjellig klokke fra 5711 :)

BASELnyhetene2014 from The Man himself

[video=youtube;lAzdqFgNQEQ]http://www.youtube.com/watch?v=lAzdqFgNQEQ[/video]

Tja, i videoen forteller han om "the new version" så da er det vel ikke i tillegg til. Tror personlig jeg holder en knapp på "gamle" 5980.

Patek 5205

Noen her som har erfaring med denne klokka i levende live?
Spennende skive men den konkave overgangen mellom kasse og glass er vanskelig å tolke på bilder. Ser helt fantasktisk ut i noen vinkler og litt rart i andre...

Rapper bilde fra tidligere i tråden (er det lov?)

5205G.jpg

Noen her som har erfaring med denne klokka i levende live?
Spennende skive men den konkave overgangen mellom kasse og glass er vanskelig å tolke på bilder. Ser helt fantasktisk ut i noen vinkler og litt rart i andre...

Rapper bilde fra tidligere i tråden (er det lov?)

5205G.jpg

Ikke annen erfaring enn at 5205 satt perfekt på min hånd, @Stratocaster! Litt større enn en standard calatrava, men helt perfekt :)

Redigert av en moderator:
Det er kanskje bare jeg som undrer meg litt over buen opp til glasset. Perfekte proposjoner kan bli litt rare på noen bilder. Det er vel en som bare må prøves. Har Bjerke slike inne tro?

Det ser på en måte ut som om klokka ble litt for tykk og kasseavdelingen kamuflerte det på en elegant måte... Digger den allikevel;)

Redigert:
Det er kanskje bare jeg som undrer meg litt over buen opp til glasset. Perfekte proposjoner kan bli litt rare på noen bilder. Det er vel en som bare må prøves. Har Bjerke slike inne tro?

Det ser på en måte ut som om klokka ble litt for tykk og kasseavdelingen kamuflerte det på en elegant måte... Digger den allikevel;)

Aner ikke om bjerke har en inne nå, men de har hatt begge de to du viser til. Fantastiske klokker, men som alltid må slike prøves før man kjøper en. Helt ærlig så stod det mellom denne og 5980 for et lite år siden. Jeg gikk da for sistnevnte til tross for at det var en stålklokke.

WS av 5990 fra Patek Salon i Genève. Nydelig klokke, men dessverre alt for lite kontrast i skiven...

B059FB9C-B759-4EBD-86CF-AE2CAE2EB2D3_zpsipffecdt.jpg

Synes den er flott! Liker det litt forsiktige kanskje "kontrastløse" i skiven. Men det var kanskje noe annet live?