- Medlem
- 12. mai 2012
Khalid? I så fall snakker vi hinsides patek-fetisj![]()
Khalid??? Medisin Khalid?... oh no... uansett... chrono'en er finere.... love<3
Khalid? I så fall snakker vi hinsides patek-fetisj![]()
Når skal Patek oppgradere låsen på Nautlis-lenka? Den hadde blitt så mye finere om de hadde kuttet ut fliplock...
Kanskje de kan bli inspirert av VC og AP?![]()
Når de først er i gang kan de kanskje skifte ut datoskiven fra hvit med sorte tall til blå med hvite tall? Og plassert vinduet litt lenger mot senter av skiven? Men da må de enten lage større kasser, eller revidere urverket...
Når skal Patek oppgradere låsen på Nautlis-lenka? Den hadde blitt så mye finere om de hadde kuttet ut fliplock...
Kanskje de kan bli inspirert av VC og AP?![]()
Når de først er i gang kan de kanskje skifte ut datoskiven fra hvit med sorte tall til blå med hvite tall? Og plassert vinduet litt lenger mot senter av skiven? Men da må de enten lage større kasser, eller revidere urverket...
Ny type er estetisk, for meg, vesentlig penere enn gammel type.
Nei, her er alt som det skal være.
Bortsett fra en hullete jeans.
Men den skal faktisk være slik.
Den også.
God jul!
Når det gjelder datoskiven er jeg helt enig, men problemet kan jo omgås ved å velge en 5712 i stedet![]()
Du vil bli tilfredsstilt på ett punkt i din innsigelse, og det gjelder farven på datohjulet. Min 5980 har den originale Nautilus-blå dial. Man tuller ikke med den. Originalen.
Men PP har en alternativ versjon av 5980 med sort dial. Denne har datohjulet i sort farve og hvite tall, slik du etterspør.
"...plassert vinduet litt lenger mot senter av skiven?..."
Nope.
Datohjulet sammenfaller elegant med lengde og plassering av 5-minuttindeksene, slik at disse danner ønsket symmetri. Endring vil forstyrre balanse på dial.
Kassen - både på 5712 og 5980 - er "store nok", med hhv 40 og ca 41mm. Men, med det rektangulære preget i form er begge klokkene i området 43/44mm.
OT:
Når jeg ser bildene dine Moore så kan jeg ikke skjønne at klokkene dine faktisk blir brukt, hvordan i alle dager holder du de såå strøkene? Ikke et eneste merke på låsen f.eks. Alltid under skjorta?
Det er det eneste problemet med klokkene til Moore. Man tør jo ikke å bruke de.. Limt inn silke i alle mansjetter? Ikke noe dekkskift på bilen med de der.