Patek Philippe Pilot 2015

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.403
Patek Philippe
Pilot Travel Time and Reference 5370

http://www.watch-insider.com/news/p...and-reference-5370-split-seconds-chronograph/

Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-r%C3%A9f%C3%A9rence-5524_5.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Jeg synes den ser bra ut, men til den prisen er det mye annet jeg heller ville brukt pengene på.
 
Kommer ikke helt overens med designet, og jeg ville ikke brukt 42K CHF på denne. Ville istedenfor valgt noe annet i den prisklassen.
 
Denne liker jeg!

Er ikke overbegeistret over det tradisjonelle Patek utseende, men denne var herlig annerledes, med nyttige funksjoner - me like:D
 
Jeg er ikke helfrelst. Dessverre ikke frelst i det hele tatt. Ikke noe stort promblem, da dette er utenfor min prisklasse uansett;) Jeg er muligens blendet av Nautilus´skjønnhet, for de digger jeg. Da jeg så dette bildet første gang, trodde jeg ikke det var en PP i det hele tatt. Den minner meg om noe fra en annen produsent som jeg ikke greier å sette navnet på. Jeg har fått dette førsteinntrykket av andre klokker tidligere, som jeg med tiden likevel har tiltrukket meg. LLD er for meg et stjerneeksempel på det. Der var det ingenting som tiltalte meg ved første øyekast, men nå har jeg en i boksen jeg er storfornøyd med:)

Vi får se til mandag - da er den sikkert kjempelekker!
 
Redigert:
Jeg er ikke helfrelst. Dessverre ikke frelst i det hele tatt. Ikke noe stort promblem, da dette er i min prisklasse uansett;) Jeg er muligens blendet av Nautilus´skjønnhet, for de digger jeg. Da jeg så dette bildet første gang, trodde jeg ikke det var en PP i det hele tatt. Den minner meg om noe fra en annen produsent som jeg ikke greier å sette navnet på. Jeg har fått dette førsteinntrykket av andre klokker tidligere, som jeg med tiden likevel har tiltrukket meg. LLD er for meg et stjerneeksempel på det. Der var det ingenting som tiltalte meg ved første øyekast, men nå har jeg en i boksen jeg er storfornøyd med:)

Vi får se til mandag - da er den sikkert kjempelekker!
Blanding av Type XX, iwc vintage pilot og Reinhart? ?
,
 
Redigert:
Den er egentlig litt snarlik denne fra Zenith. Når det er sagt så synes jeg klokka er vakker. Detaljutførelsen i timemarkørene er jo strengt tatt imponerende. Jeg er allikevel veldig i tvil om hva jeg egentlig mener om klokka. Hadde den ligget sub 100k hadde den vært en umiddelbar vinner, men til PP-pris så kommer den aldri til ende på mitt håndledd!

95.2430.693_51.C751_image_standard.jpg
 
Patek-ekspertene mener vel at den kommer fra dette vintage-designet:

EW-AG785_collec_DV_20090506145921.jpg


Det gjør uret litt mer spiselig for meg, men samtidig er det temmelig langt unna det jeg forbinder med Patek...
 
Ja den er reissue til deres tidligere pilot ur.

Synes den ligner mye på iwc vintage pilot
url]
 
Til Patek å være syntes jeg det blir litt feil. Det blir litt som om Rolex skulle ha kommet med en Navtimerlignende modell. Det passer bare ikke. Enkelte merker kler enkelte "stiler" bedre...
 
NEI. Ser ikke eksklusiv ut, og jeg liker ikke avkuttede tall, selv om disse var forseggjorte.

Og hvorfor så store kroner på venstresiden? Litt uproporsjonale; da er det bedre med JLC Master Compressor :)
 
Ser ikke ut som en klokke til flere hundre tusen IMO. Synst klokken er fin helt til jeg ser patek logoen, synst ikke den kler å være der, minner på en måte ikke om en patek!