Patek 5711 venteliste?

Kontaktet Bjerke angående kjøp av 5711 eller 5712. 5711 8 års (stengt) venteliste. 5712 3 års venteliste. Vurderer å sette meg på venteliste i Zürich der blant annet Beyer kunne skaffe 5712 i løpet av 8 måneder. Dog kunne de ikke sette meg på venteliste for 5711 da den allerede var på 5 år. Å kjøpe en 5712 i Sveits koster noen få tusenlapper mer (inklusive importkostnader) enn veiledende pris hos Bjerke. Noen ulemper med å kjøpe i Sveits? Eller andre ideer og inputs på å skaffe seg en klokke for livet?
 
Vurderer å sette meg på venteliste i Zürich der blant annet Beyer kunne skaffe 5712 i løpet av 8 måneder. Dog kunne de ikke sette meg på venteliste for 5711 da den allerede var på 5 år. Å kjøpe en 5712 i Sveits koster noen få tusenlapper mer (inklusive importkostnader) enn veiledende pris hos Bjerke. Noen ulemper med å kjøpe i Sveits? Eller andre ideer og inputs på å skaffe seg en klokke for livet?

Jeg kan ikke se noen ulemper overhodet med å kjøpe denne i Sveits (forutenom litt større kostnader), så lenge du har papirer på moms og alt i orden. Om du skulle stått på venteliste hadde nok prisen blitt enda høyere når du først fikk kjøpe, samt at du hadde fått en betydelig lengre ventetid. I say go for it :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Enig med @Ph34r. Ser ingen grunn til å vente flere år i Norge dersom du uansett ønsker deg en 5712. Eneste fordelen jeg kan se med å handle fra Bjerke er at man muligens har en enklere part å forholde seg til dersom noe skulle oppstå, og at du da er vernet av norsk forbrukerlovgivning (som jeg antar er ganske lik i Sveits pga. EØS).

Stemmer det at listeprisen på 5712 'kun' er +-225 000 i Sveits, @braekk?
 
Prisen jeg har fått oppgitt er CHF 27.129 (eksklusiv 8% VAT). Litt under 235.000kr med dagens valutakurs
 
  • Liker
Reaksjoner: Trymulf
Kontaktet Bjerke angående kjøp av 5711 eller 5712. 5711 8 års (stengt) venteliste. 5712 3 års venteliste. Vurderer å sette meg på venteliste i Zürich der blant annet Beyer kunne skaffe 5712 i løpet av 8 måneder. Dog kunne de ikke sette meg på venteliste for 5711 da den allerede var på 5 år. Å kjøpe en 5712 i Sveits koster noen få tusenlapper mer (inklusive importkostnader) enn veiledende pris hos Bjerke. Noen ulemper med å kjøpe i Sveits? Eller andre ideer og inputs på å skaffe seg en klokke for livet?

Var innom en AD i San Diego forrige uke.
Der hadde de problemer med å få solgt 5712. 5711 kunne de skaffe på 6-12 måneder.
Fikk aldri med meg retail ettersom de pushet voldsomt Piaget Polo S
 
Gammelt nytt for dere, men:

Var i kontakt med Bjerke igår (før jeg hadde lest ett ord i denne tråden), angående kjøp av en 5711. Vente/bestillingslister er stengt. Det er ca 9 års ventetid for og få levert en 5711 pdd. Nyprisen idag er 211.200kr...

Kjedelige greier, jeg syns den er latterlig lekker...
 
I dag fikk jeg denne meldingen fra en amerikansk AD jeg har handlet med tidligere;

"I do have some great news for you about the Patek 5711. This is the hardest steel watch to get from Patek Philippe and we receive more calls looking for this watch than for any other Patek. We received this watch while I was on vacation. It is still in the plastic and the price is $24,800. If you would like to purchase this watch it is yours."


Ca 260' inkludert mva.

Jeg tar meg i fortsatt i drømme om en svunnen tid da dollaren kostet seks kroner.
 
Köp den, eller så köper jag den av dig ;)
I dag fikk jeg denne meldingen fra en amerikansk AD jeg har handlet med tidligere;

"I do have some great news for you about the Patek 5711. This is the hardest steel watch to get from Patek Philippe and we receive more calls looking for this watch than for any other Patek. We received this watch while I was on vacation. It is still in the plastic and the price is $24,800. If you would like to purchase this watch it is yours."


Ca 260' inkludert mva.

Jeg tar meg i fortsatt i drømme om en svunnen tid da dollaren kostet seks kroner.
, el
 
Mens det er fart i tråden, hva er ventetiden i dag? 10+ år?

Jeg var innom Bjerke tidligere i sommer og fikk da oppgitt +/- 20 år for 5711/1A 011.
For 5711/1A 010 så var ventetiden enda lenger, tror ikke jeg fikk oppgitt antall år engang.

Men med én klokke i året så skal det ikke så mye til før ventetiden blir lang, 10 stk som skriver seg på liste og plutselig øker det med 10 år :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ørjan