Passaround mk5 - avstemning

Hvilken klokke vil du ha til Passaround mk5

• Sinn U50

Stemmer: 16 18,8%
  • Baume & Mercier Clifton

Stemmer: 9 10,6%
  • Doxa Sub 300

Stemmer: 17 20,0%
  • Hanhart Pioneer Monocontrol

Stemmer: 2 2,4%
  • Bell & Ross BR05

Stemmer: 41 48,2%

• Antall stemmer
    85
  • Avstemningen stengte .
Jeg regner meg selv som stokk konservativ og umulig å ha med å gjøre, og smaken min for nye ting må modnes langsomt. Men den modnes.

Min utmerkede lokale urmaker har utstilt Bell & Ross, og jeg har ristet på hodet, sniffet og mumlet noe om å vandre rundt som en menneskelig Cessna. Men de vokser på meg - eller omvendt, jeg vokser til. Litt som en iskald Radler på en varm sommerdag, i starten lurer man på hva pokker dette er, men så blir det riktig likevel, ihvertfall om solen steker. Jeg ville foreløpig aldri kastet penger på noe slikt selv, men kanskje, muligens hadde det vært gøy å prøve...?

Jeg stod mellom Hanhardt og Bell and Ross. Så tenkte jeg litt i samme bane som alle de foregående posterne over. Min stemme gikk til Bell and Ross så får jeg prøvd noe jeg nok ikke vil kjøpe selv.

Kanskje den er fin til og med.

Stemme avgitt

Lars Birger

• Liker
Reaksjoner: krille
Hadde håpet på Doxa som også min stemme gikk til. Virket ikke mye sannsynlig i morges men nå går det jaggu rette veien (y) Sinn er ikke et dårlig alternativ:D

• Liker
Det er mange gode argumenter her for B&R, og skal gladelig innrømme at jeg har gitt fra å blankt stemme Doxa til å veldig seriøst vurdere B&R. Begge er usedvanlig kule klokker.

• Liker
Reaksjoner: krille og Grendel
Spennende kandidater. Tre av disse har faktisk jeg vurdert å kjøpe på et eller annet tidspunkt hvis jeg kommer over dem til en fornuftig pris.

• Liker
Det er vel ikke så mye tvil om hvilken vei dette går, men siste dag for avstemning er i dag. Påmelding åpner straks etterpå!

Jeg har vært på tanken om å kjøpe en BR05 tidligere. Fikk prøvd en hos AD pre-corona og synes den meget fin. Det er også mange andre flotte varianter av Bell Ross. Spesielt de som er skeleton.

• Liker
Spennende valg med Bell & Ross!

Spørsmål: vil det kjøpes inn både gummi og lenke til passaround-klokka?
(Oppfølgingsspørsmål: finnes det andre reimer til denne modellen?)

Selv om lenke kanskje ikke er passaround-vennlig, så er det kjekt for den heldige vinneren å få med lenka. (Personlig synes jeg BR05 ser veldig bra ut på lenke, og litt mer bob bob på gummien det er bilde av tidligere i denne tråden).

• Liker
Spennende valg med Bell & Ross!

Spørsmål: vil det kjøpes inn både gummi og lenke til passaround-klokka?
(Oppfølgingsspørsmål: finnes det andre reimer til denne modellen?)

Selv om lenke kanskje ikke er passaround-vennlig, så er det kjekt for den heldige vinneren å få med lenka. (Personlig synes jeg BR05 ser veldig bra ut på lenke, og litt mer bob bob på gummien det er bilde av tidligere i denne tråden).
I utgangspunktet får vi den på gummi. Tenkte jeg skulle høre med leverandør om hva en lenke koster, om ikke annet enn for moro skyld. Jeg er veldig enig i at den ser bedre ut på lenke, men synes den er kul på gummi også.