Passaround mk5 2021

Jeg vil gjerne være med :)

Synes Doxa Sub 200 ser kul ut, men den er i et lavere prissjikt enn mange andre forslag.
Screenshot 2021-02-26 at 00.50.06.png


Et mer utradisjonelt forslag er Citizen Eco Drive One. Verdens tynneste soldrevne klokke. Hele 2.98mm tykk.
citizen_one_ar5000-68a_herrklocka_5.jpg

citizen_one_ar5000-68a_herrklocka_4.jpg


evt Citizens konkurrent til Grand Seiko.
Chronomaster. HAQ, evighetskalender, zaratsupolering. Skive laget av papir.
AD78877F-4318-410A-9C0A-5D54AF57A85A.jpeg



Ellers synes jeg Sinn UTCen som er foreslått tidligere ser veldig kul ut :)
 
Redigert:
Mange gode forslag og en hel del engasjement her, så dette lover bra. Tenker vi starter en avstemning i neste uke?

Jeg skal ikke legge skjul på at de forslagene jeg synes er mest interessante er (i ingen spesifisert rekkefølge):

Sinn U50:
Vis vedlegg 235770
Doxa Sub 300 Aquamarine:
Vis vedlegg 235771
Flere sa Baume (og @Jon Henrik kan kanskje ordne nice price :) ), jeg liker denne Baumaticen veeeeeldig godt:
Vis vedlegg 235772
Bell & Ross' vintageserie er kul, denne fanget øyet mitt:
Vis vedlegg 235773

Merk: dette er mine favoritter pr nå - og det er ikke jeg som bestemmer, vi tar en avstemning, og flere/andre modeller kan gjerne være med der!. Så fremdeles veldig åpen for forslag!


Urmaker Bjerke har avsluttet sitt samarbeid med B&R og de har den modellen du viser til inne. Skulle overaske meg stort om ikke det er av modellen som får grei rabatt på det årlige salget som kommer om ikke lenge.
 
  • Liker
Reaksjoner: krille


Guinand DuoIndicator, ca 23k:
duoindikator-zifferblatt.jpg


Nå er det vel mer eller mindre fulltegnet i tråden allerede, men tillater meg å skyte inn et forslag likevel. Det Sveitsiske merket Guinand ble kjøpt av Helmut Sinn etter at han solgte seg ut av Sinn på 90-tallet.
 
Redigert:
Etter nysgjerrig fulgt tidligere passarounder fra sidelinjen, melder jeg interesse.
Både Baumatic og Doxa er interresant :)
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Nå var jeg så uskikkelig at jeg stemte, så da får man melde sin interesse for deltagelse. Jeg er naturlig nok Thomas Giertsen men av personvernsomsyn kan dette ikke dokumenteres :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Bare for å ha det sagt, det er IKKE for sent å melde sin interesse. Det kan man gjøre helt opp til påmeldingen stenger om et par uker!
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann