Passaround mk5 2021

Jeg vil gjerne være med :)

Synes Doxa Sub 200 ser kul ut, men den er i et lavere prissjikt enn mange andre forslag.
Screenshot 2021-02-26 at 00.50.06.png

Et mer utradisjonelt forslag er Citizen Eco Drive One. Verdens tynneste soldrevne klokke. Hele 2.98mm tykk.
citizen_one_ar5000-68a_herrklocka_5.jpg

citizen_one_ar5000-68a_herrklocka_4.jpg

evt Citizens konkurrent til Grand Seiko.
Chronomaster. HAQ, evighetskalender, zaratsupolering. Skive laget av papir.
AD78877F-4318-410A-9C0A-5D54AF57A85A.jpeg

Ellers synes jeg Sinn UTCen som er foreslått tidligere ser veldig kul ut :)

Redigert:
Mange gode forslag og en hel del engasjement her, så dette lover bra. Tenker vi starter en avstemning i neste uke?

Jeg skal ikke legge skjul på at de forslagene jeg synes er mest interessante er (i ingen spesifisert rekkefølge):

Sinn U50:
Vis vedlegg 235770
Doxa Sub 300 Aquamarine:
Vis vedlegg 235771
Flere sa Baume (og @Jon Henrik kan kanskje ordne nice price :) ), jeg liker denne Baumaticen veeeeeldig godt:
Vis vedlegg 235772
Bell & Ross' vintageserie er kul, denne fanget øyet mitt:
Vis vedlegg 235773

Merk: dette er mine favoritter pr nå - og det er ikke jeg som bestemmer, vi tar en avstemning, og flere/andre modeller kan gjerne være med der!. Så fremdeles veldig åpen for forslag!

Urmaker Bjerke har avsluttet sitt samarbeid med B&R og de har den modellen du viser til inne. Skulle overaske meg stort om ikke det er av modellen som får grei rabatt på det årlige salget som kommer om ikke lenge.

• Liker
Reaksjoner: krille

Guinand DuoIndicator, ca 23k:
duoindikator-zifferblatt.jpg

Nå er det vel mer eller mindre fulltegnet i tråden allerede, men tillater meg å skyte inn et forslag likevel. Det Sveitsiske merket Guinand ble kjøpt av Helmut Sinn etter at han solgte seg ut av Sinn på 90-tallet.

Redigert:
Etter nysgjerrig fulgt tidligere passarounder fra sidelinjen, melder jeg interesse.
Både Baumatic og Doxa er interresant :)

• Liker
Reaksjoner: krille